14 uker og gigantisk mage

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Ingen som tror meg nærmest at jeg bare er 14+3. Er så stor nå at jeg går i mammaklær. Å måtte spørre etter large bukser når man passer fint i S tidligere er et stort steg ned i selvfølelsen. :p

Jeg har vert på to ultralyd og der befinner det seg bare et nurk. Sjekker på nett med gravidmage i min uke og de fleste har så liten mage at det ikke syns.

Flere som er i samme bås som meg meg "giga" mage så tidlig?:)

Hadde også stor mage, noe som er vanlig pga man ofte er mye oppblåst i første trimester, trodde jeg hadde tvillinger. Men da jeg passerte 3 mnd forsvant magen plutselig fordi jeg slutta å være oppblåst...

Yes! Så aner jo ikke helt hva som er normalt og hva som ikke er det:)

Håper vel at den ikke blir så stor at jeg "sprekker", men får bare følge med. :)

Jeg hadde gigamage både tidlig og sent sist, men jeg er veldig lav, så livmora hadde ikke noe plass i høyden å utfolde seg på, så alt bulte fremover. Det var så ille at alle jeg kjente lo og pekte og spøkte med at jeg trengte trillebår til magen... (og mange nektet å tro at det bare var en inni der)
Begynte med mammaklær før uke 10 tror jeg, oppblåsthet hjalp jo selvfølgelig ikke :p

Oi er du førstegangsfødene og har veldig stor mage er mer rart, men jeg tenker at du evt har en stor baby? Jeg er veldig lav selv, men magen er ikke så stor at det noe folk kommenterer, men ja har kanskje litt større enn gjennomsnitte i forhold til hvor langt jeg er på vei... Høyden spiller en rolle. Hvis ikke kan det være at du har veldig mye fostervann. Så jeg anbefaler deg å få jordmor til å skjekke symfysefundusmålene, ligger det ganske høyt, har du en stor baby eller så kan du skjekke fostervannsmengden din. Lykke til :p

Mye luft kanskje:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Oi er du førstegangsfødene og har veldig stor mage er mer rart, men jeg tenker at du evt har en stor baby? Jeg er veldig lav selv, men magen er ikke så stor at det noe folk kommenterer, men ja har kanskje litt større enn gjennomsnitte i forhold til hvor langt jeg er på vei... Høyden spiller en rolle. Hvis ikke kan det være at du har veldig mye fostervann. Så jeg anbefaler deg å få jordmor til å skjekke symfysefundusmålene, ligger det ganske høyt, har du en stor baby eller så kan du skjekke fostervannsmengden din. Lykke til :p
Har ikke så mye å si om du er førstegangs

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hvor lang er du? Jeg er bare 158 cm, og fikk fort stooor mage... Lå langt over kurven hele veien, og følte litt at magen måtte vokse utover, siden jeg hadde så liten plass oppover..haha hvis du skjønner?
Ellers kan det vel jevne seg ut etter hvert tenker jeg :)

Ingen som tror meg nærmest at jeg bare er 14+3. Er så stor nå at jeg går i mammaklær. Å måtte spørre etter large bukser når man passer fint i S tidligere er et stort steg ned i selvfølelsen. :p

Jeg har vert på to ultralyd og der befinner det seg bare et nurk. Sjekker på nett med gravidmage i min uke og de fleste har så liten mage at det ikke syns.

Flere som er i samme bås som meg meg "giga" mage så tidlig?:)
Jeg kjøpte de første gravidplaggene i uke 8. Fikk masse kommentarer om hvor stor magen var blitt, og orket etterhvert ikke å vise meg offentlig.
Det er helt vanlig, kan være luft, kan være god produksjon av fostervann, kan være noe annet hverken internett eller jeg kan gi svar på, men kun fagfolk.
Selvom magen min virket giga for alle andre, lå jeg helt på snittet på symfysemål, og baby er like lang og har gjennomsnittlig vekt!

Er 167 cm med litt hofter:)
Er så morsomt å se når man har så små pupper og magen er så stor. Hører og leser at det gjevne seg ut/ kan slutte å vokse så mye mer. Det er nok luft, men har ikke fått snakket med lege enda.
Er jo også litt koselig å vise mage så tidlig public :p
Strammer litt i magen kjenner jeg, men håper det gjevner seg ut ja!

Jeg bærer også stort, og i andre termin sa alle at det måtte da være tvillinger der inne.....kan du tenke deg hvor diger jeg er nå mot slutten? :D Ser ut som en pilatesball, men det får da bare gå så lenge vesla er frisk og fin der inne :)

Back
Topp