14 dager etter fødsel

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Skal far til barnet være hjemme i 2 uker etter fødselen?? Og får han betalt fra arbeidsgiver??
Her skal han undersøke det ila uken om han får betalt. Hvis ikke så blir d nok ikke mer enn et par dager han blir hjemme.. Vet alle fedre har rett på fri, men at arbeidsgiver bestemmer om d er med eller uten lønn... Håper det går i orden så han får med lønn denne gangen. :) Ny arbeidsplass siden vi fikk sistemann, så er jo håp ;)

Min har planer om å være hjemme i 14 dager i forbindelse med fødselen. Jobben har sagt at det er ok, men siden han ikke begynner i den nye jobben før 1. mars (jeg har termin 19.), så har han ikke spurt om han da får lønn. Litt kjedelig å måtte spørre om det med en gang man har begynt i ny jobb, men det virker som en veldig ok arbeidsplass, så håper han får betalt

Her blir mannen hjemme med lønn i 2uker :) det er så deilig å få den tiden sammen :)

Min mann blir hjemme i 2 uker. Vi bor i Sverige så her får alle fedre betalt fra Försäkringskassan (samme som NAV) og ikke fra arbeidsgiver :) burde vært sånn i Norge også syns jeg!

Nope, far er student, så han blir nok ikke hjemme i det hele tatt. Men han har 2 mnd sommerferie, så vi får ta det igjen da

Ja, her blir pappa'n hjemme i to uker (betalt av jobben):) Var det med førstemann også, veldig godt å være to den første tiden!

Her blir også pappaen hjemme de første to ukene, med lønn, siden han jobber i kommunen :) Det gjorde han også sist, og det var veldig fint.

Her blir det også to uker omsorgsperm med lønn på mannen. Gleder meg

Mannen har mye ferie tilgode, så han tar to uker ferie etter fødsel:-) Han jobber i det private næringslivet, så usikker på om han hadde fått med lønn ellers.

Her blir det også 2 uker med lønn fra arbeidsgiver, jobber i et stort privat selskap så for oss er det helt selvsagt å få det... Vi er heldig slik sett skjønner jeg :)

Pappaen blir hjemme i 2 uker med betalt her også :)

Offentlig ansatt pappa her også som får 2 uker med lønn.

Han blir hjemme i 2 uker med lønn(er i alle fall 90% sikker på at det er lønnet) :) Hjemme blir han uansett, vil ikke være alene med en liten skapning og ha hele ansvaret fra første dag. Også kan han jage vet masete barselbesøk om det trengs :p

Han blir hjemme i to uker med lønn her også. :) Veldig deilig. Sist gang hadde de ikke innført det enda på arbeidsplassen, så han var ikke hjemme en hel uke en gang, siden vi ikke hadde råd til det. Gleder meg til å ha de første 14 dagene hjemme med han. Spesielt siden vi denne gangen har en treåring også som skal i bhg og ellers få mest mulig oppmerksomhet som nybakt storebror. :) Bare det å slippe å tenke på å lage middag blir godt!

Samboer vet ikke om det blir lønnet eller ulønnet, hvis han husker det spør han neste uke :P han har hjemmekontor resten av uken..

Back
Topp