14.04.2012

bakemamma

Elsker forumet
Da fikk vi endelig hilse på prinsessa vår.

Det hele startet fredag den 13, med at vannet gikk klokka 15.55.
Jeg ringte taxi, og henta sambo på jobb. Sammen reiste vi inn til føden, sikre på at nå skulle det skje.

Men neida.. Ingen åpning, men var moden.
Så vi gikk nå tusla rundt på føden og ellers på sjukehuset. Klokka 19.30 var det fremdeles ingen åpning, så fikk beskjed om å gå en lengre tur. Riene hadde så vidt begynt å merkes i ryggen.
Så da gikk på ned på Esso og kjøpte mat. På vei opp kjente jeg riene bedre, og ved undersøkelse klokka 21 hadde jeg 2 cm, som kunne tøyes litt.
Klokka 22.30 var det gode 2 cm, og vi fikk bli. Mye fordi vi er avhengig av buss/taxi.
Gjennom natta tok riene seg opp, men de var ikke effektive. Så klokka 5 lørdag morran måtte jeg ha pinex. De hjalp ikke på noe.. Hadde da vært våken siden 10 fredags morran.

Klokka 8.30 fikk jeg prøve akupunktur. Det hjalp :-D Fikk slappe av en times tid, og åpningen var nå gode 4 cm.

15.45 kjente jeg pressetrang, og hadde vonde rier. Så da fikk jeg morfin. Sendte sambo ned til by'n, mens jeg fikk sove litt. Det var utrolig godt :-)
Og det hjalp veldig på åpninga. Ble sjekka igjen klokka 17, og hadde da 7-8 cm. 30 min seienere sendte jeg sambo ut, og JM flytta meg over til fødesenga.

Klokka 17.49 ble Elsebet Jezebel født, og alt gikk strålende!

Det var en drømmefødsel uten masse smerter, og jeg slapp sting.

Elsebet Jezebel er født 13 dager før termin, og hennes mål var:
48 cm lang, 3105 gram og 34 rundt hode :-)

Nå er vi hjemme, og bare koser oss:-)

Gratulerer så masse må kose deg og nyte tiden med prinsessen :) kjekt å høre at alt gikk bra

Hjertelig gratulerer med den lille!!! :) 

Gratulerer så mye ! 

Gratulerer så mye! 

Gratulerer så mye :D
Lurer på om jeg så deg på barsel:) Lurer på om jeg satt ved siden av deg da babyene skulle på helsesjekk? :) Lille jenta mi skreik så fælt, hehe..

Unnimamma91 skrev:
Lurer på om jeg så deg på barsel:) Lurer på om jeg satt ved siden av deg da babyene skulle på helsesjekk? :) Lille jenta mi skreik så fælt, hehe..

Var det deg?
Så morro da :-D

Så gøy. Gratulerer, hvor fødte dere?

bakemamma skrev:

Unnimamma91 skrev:

Var det deg?
Så morro da :-D

Ja, hehe! :D Så gøy :D

Gratulerer så mye med det lille nurket :) Kose dere masse!

Gratulerer så mye med lille jenta :-) Ser du skriver at du fikk morfin? Det er ikke vanlig eller? Kos dere masse :-)

fru Tronrud skrev:
Så gøy. Gratulerer, hvor fødte dere?

Vi var på Drammen sjukehus :-)
Jeg er ekstremt fornøyd med de denne gangen også :-D Følte at vi ble tatt godt vare på inne på føden, og inne på barsel.

Lykke'i'magen skrev:
Gratulerer så mye med lille jenta :-) Ser du skriver at du fikk morfin? Det er ikke vanlig eller? Kos dere masse :-)

Jeg fikk først to Pinex, men de virka ikke.... Akupunktur virka veldig avslappende, og det hjalp med åpninga også...

Morfin fikk jeg fordi jeg ikke veldig lyst til å bruke epidural, og ville ha noe som virka på de ekstreme riene jeg hadde.
Har ikke hørt om bruk av det så ofte, men tror det er vanlig for mange.. Det var i alle fall kjempeartig med rier mens den virka ;-) Lo jo nesten gjennom riene, men så reagerer jeg litt rart på akkurat morfinen også da ;-)

Gratulerer med jenta! :)

Takk alle sammen :-)

Nå sender jeg masse fødestøv til alle som fortsatt venter :-)

Gratulerer så masse, så deilig at du slapp å gå tiden ut Nyt dagene..

Back
Topp