.

Høyde
vekt
hørsels-test
syns test
snakka ang mat, tannpuss, tall, bokstaver
hva han klarte og ikke
tegna

Men det stod i brevet at legen også skulle ta en sjekk. Noen som vet hva det er?

Åja, det stemmer!
Legen var syk da vi var der, så ble ikke noen legesjekk av ham...
Så kan tydeligvis ikke være så alvorlig [8D]

Tar de sprøyte også?

ORIGINAL: unemoren

Tar de sprøyte også?

Tror jeg har lest et annet sted at de skal ta spryte når de er 7 år.

i breve vi fikk står det:
synstest
hørseltest
møtte med helsesøster
lege
ppt

ORIGINAL: bondekone

synstest
hørseltest
møtte med helsesøster
lege
ppt

PPT er vel aldri med på vanlige kontroller?

Det står at lege og helsesøster skal være der i brevet vi fikk... Er det omtrent de samme testene som på 4 års kontrollen? (storebror er ikke så trygg på nye steder så vi måtte ta den to ganger, men det hjalp ikke. Han ville ingenting han. Håper det går bedre denne gang) [8|]

Nå ble jeg litt usikker her.
Er det vanlig helsestasjonsjekk?
Det var på skolen de sjekka stellet, halsen, stilte spørsmål om spising osv..

ORIGINAL: Mikke

ORIGINAL: bondekone

synstest
hørseltest
møtte med helsesøster
lege
ppt

PPT er vel aldri med på vanlige kontroller?

Det står at lege og helsesøster skal være der i brevet vi fikk... Er det omtrent de samme testene som på 4 års kontrollen? (storebror er ikke så trygg på nye steder så vi måtte ta den to ganger, men det hjalp ikke. Han ville ingenting han. Håper det går bedre denne gang) [8|]
her står det at de er med under 6årskontroll de ska kartlege språkfunksjonen står det
står også at vi må regne med alt vil ta ca 2 timer

så står det høyde og vekt nå når ejg sr på papirene

ORIGINAL: dikkedikk

Nå ble jeg litt usikker her.
Er det vanlig helsestasjonsjekk?
Det var på skolen de sjekka stellet, halsen, stilte spørsmål om spising osv..
her ska vi møtte på skolehelsestasjonen

Hos oss var hun både hos helsesøster og hos lege.

Tok vaksine og helsesøster spurte henne om favorittmat etc. Tok også høyde og vekt.

Skolelegen her hos oss er helt fantastisk! Han tøyet hele ungen på en så lekende måte at hun skjønte ikke at hun ble sjekket engang. Sjekket ledd, nakke, ryggrad, fysisk symmetri, Pratet med henne masse, spurte om mat, søvn, venner, hobbyer etc.

Hun fikk også tegne en tegning mens han pratet litt med meg. Han spurte forresten om hun var tørr om nettene...... Jeg trodde jeg hørte feil og da han gjentok spm svarte jeg "eeeeeh....... Ja??????? Hun er 6 år....." Da kunne legen fortelle at det var mange barn som ikke var tørre når de begynte på skolen....................[8|] Det ante jeg faktisk ikke.

Back
Topp