*****!!!!

tuppa86

Forumet er livet
[:(]Unnskyld språkbruket... men idag passa det...

Vi hadd fått inn bud på hus og va te megler i morgest som sku bynn me papirarbeid go regna me å ha aillt klart innen ei uke..satsa på overtakelse i midten av mars da vi flytte no te hælga...

Men får tlf i dag.. nei, han får itj ut nå dokument som trængs fordi notar som vi kjøpt huset fra for 3 år sia, gikk konkurs!!!![&:] Så no må vi igjennom ein dyr prosess for å få ut dæm dokumentan.. må ut me 20 000 kr te megler bare for å få tak i dokumentan (ekstra utenom det som faktisk vi må ut me i forhold te salg av hus)... og behandlingstida for å få tak i dokumentan e 5-6 mnd.. det vil si at vi ikke får innfridd vårres lån før da, og at vi derfor da må betal 7000 kr i husleie på ny plass og 6500 i lån ein plass som vi ikke bor[:(][:(][:(]

Og aillt herre må VI stå for fordi notar som vi kjøpt huset fra for så læng sia, gikk konkurs ætterhvert!! KA FAEN?? nå så urettferdig..nesten 100 000 rætt ut vinduet for vårres del... [:(]

veldig dumt ja, skulle tro at penger grodde på trær noen ganger. håper det går bra

kjøpte dere huset av notar? Og om dere kjøpte det fra noen andre men med hjelp av notar.... skulle jo ALT stå på dere i dag... ellers har dere ikke eid huset i denne tiden da eller? Høres veldig rart ut.

ORIGINAL: TonjeJenta

kjøpte dere huset av notar? Og om dere kjøpte det fra noen andre men med hjelp av notar.... skulle jo ALT stå på dere i dag... ellers har dere ikke eid huset i denne tiden da eller? Høres veldig rart ut.

Kjøpt huset fra nånn ainner jo... Notar som va meglera for dæm vi kjøpt fra! Aillt står på oss.. men ett eiller ainna "pantedokument" som vi itj sjønne ka e, e det megler som har ansvar for vistnok... og når dæm gikk konkurs så får ikke vi tak i det så må gå rettens vei for å få det[&:]

Kjipe greier det her...
Men trur æ ville ha ringt Huseiernes Landsforbund å hørt ka dem sa..
For dem har advokater og alt som har greie på ting [:)]

Sende en klem å håpe det går seg til [;)]

Det hørtes veldig rart ut syns jeg. Husker vi fikk det pantedokumentet med da vi kjøpte gjennom dnb. Vi brukte notar da vi solgte da. Men jeg kan ikke huske at det var noe slikt da. Men dette er jo mange år siden. Men var det ikke rart at megleren deres ikke visste om dette da?? Rart at dere skal måtte betale så mye ekstra pga at de har gått konk..

ORIGINAL: tuppa86

Kjøpt huset fra nånn ainner jo... Notar som va meglera for dæm vi kjøpt fra! Aillt står på oss.. men ett eiller ainna "pantedokument" som vi itj sjønne ka e, e det megler som har ansvar for vistnok... og når dæm gikk konkurs så får ikke vi tak i det så må gå rettens vei for å få det[&:]

Alle dokumentene ble vel tinglyst da dere kjøpte, så da skal det vel ikke være vanskelig og oppdrive de..?
Og til langt mindre enn 20.000 kroner..

ORIGINAL: Ljiljana

Det hørtes veldig rart ut syns jeg. Husker vi fikk det pantedokumentet med da vi kjøpte gjennom dnb. Vi brukte notar da vi solgte da. Men jeg kan ikke huske at det var noe slikt da. Men dette er jo mange år siden. Men var det ikke rart at megleren deres ikke visste om dette da?? Rart at dere skal måtte betale så mye ekstra pga at de har gått konk..

At dokker fekk det pantedokumentet? æ sjønne liksom ikke koffer NOTAR ska ha det?? Vi har jo ijt hatt nå tilknytning te dæm på 3 år vi.. og da kun fordi hu vi vælgt å kjøp huset te hadd bestæmt sæ for å bruk NOTAR...

ORIGINAL: Cinnamon*

Alle dokumentene ble vel tinglyst da dere kjøpte, så da skal det vel ikke være vanskelig og oppdrive de..?
Og til langt mindre enn 20.000 kroner..

Dæm 20 000 kr e fordi han megler'n må jobb me saken i hele behandlingstida på 5-6 mnd... for hainn vil jo heile tia prøv å få fortgang i det.. ! Må gå rettens gang for å få tak i dokumentet, og det tar tid! [&:] Dokumentan vart tinglyst ja.. men som sagt ett eiller ainna pantedokument dæm snakka om som ikke har nå "eier/ansvarlig" siden NOTAR gikk konkurs...

vi sjønne itj NÅÅÅ.. veit bare at gjensidige bare dekke utgiftan Notar sku ha skaffa dæm dokumentan - og det va DYRT vistnok..men vi får ijt ei krone...

alle pante dokument skal tinglyses og det får du hos tinglysningskontoret. husker ikke om jeg fikk det gratis eller om jeg måtte betale et lite gebyr på et par 100

ORIGINAL: Tinha

alle pante dokument skal tinglyses og det får du hos tinglysningskontoret. husker ikke om jeg fikk det gratis eller om jeg måtte betale et lite gebyr på et par 100

Nei... vi har megler på saken... vi får tij tak i dæm siden notar gikk konkurs.. ska værra ænkelt som bare det å få tak i dæm, men i herre tilfelle vil det ta 5-6 mnd..

Jeg føler faktisk seriøst det er noe bugs inni bildet her jeg, for når man har kjøpt ett hus så skal man ikke måtte gå tilbake til det meglerbyrådet om man skal selge huset senere.

Tror du skal snakke med noen andre og finne ut av det, for sånn som det der skal det ikke være og har ikke hørt om noen andre som har hatt det sånn.
Ikke alltid man skal ta det for god fisk den første man snakker med........ Og sjekk ut forskjellige meglere, ikke alle som er like gode!

Men en liten tanke angående om ting tar veldig lang tid, og dere alikevel har flyttet ut, og de som venter på å få overtatt huset deres har lyst til å flytte inn, så er det mulig for at dere flytter, vasker ut huset, tar en befaring med megler og kjøper sammen, skriver en leigekontrakt til de som skal kjøpe huset, så kan de flytte inn og bo der på samme grunnlag som en vanlig leigetaker, frem til papirarbeidet er fullført. Bare sørg for å lage en god depositumskonto i tillegg og en kontrakt som spesifiserer at de ikke kan trekke seg osv osv....

Og når dagen kommer og papirer og slikt er i orden, så overtar de formelt og slutter å betale husleige.

Nei... vi har megler på saken... vi får tij tak i dæm siden notar gikk konkurs.. ska værra ænkelt som bare det å få tak i dæm, men i herre tilfelle vil det ta 5-6 mnd..

ta å hør med tinglysningskontoret dere.. Prøv det dere kan UTENOM den megleren først. For det her høres ikke helt troverdig ut

Jeg har svart i april forumet også, men dere bør helt klart ta kontakt med noen andre.
Hadde aldri betalt dette beløpet.

Og det er jo helt hårreisende når megler da krever 20.000 kr i forskudd for arbeid som skal gå over 5-6 måneder??
Noe som skurrer her for min del. Få skriftlig svar fra megler om hvilke dokumenter han konkret skal ha.

Når vi solgte bolig så var ikke forrige eiendomsmegler inni bildet i det hele tatt. Megler fikk alt han trengte fra kommunen.

Dokumentene ved huskjøp SKAL tinglyses.
Og uavhengig av om Notar har gått konkurs, tatt fyr eller flyttet til Sibir så kan disse dokumentene fåes tak i hos tinglysningskontoret.

Da betaler du en dokumentavgift på ca 250 kroner og får papirene tilsendt i posten i løpet av 3 virkedager.

Ta kontakt med advokat, for megleren dere bruker nå virker direkte susppekt.

ORIGINAL: Azoria

ta å hør med tinglysningskontoret dere.. Prøv det dere kan UTENOM den megleren først. For det her høres ikke helt troverdig ut

Ja, det ville jeg gjort og. Dette her synes jeg hørtes meget suspekt ut! Sikker på, at megleren dere bruker er til å store på? Undersøk det selv først og hør med en annen megler, før dere betaler noe!

ORIGINAL: Cinnamon*

Dokumentene ved huskjøp SKAL tinglyses.
Og uavhengig av om Notar har gått konkurs, tatt fyr eller flyttet til Sibir så kan disse dokumentene fåes tak i hos tinglysningskontoret.

Da betaler du en dokumentavgift på ca 250 kroner og får papirene tilsendt i posten i løpet av 3 virkedager.

Ta kontakt med advokat, for megleren dere bruker nå virker direkte susppekt.

signerer

Ta kontakt med tinglysningskontoret som noen andre over her sier.

Ang hus lånet deres, kan dere ikke fryse lånet og bare betale rentene? dere skal ikke bli så hardt straffa for andres feil.

Back
Topp