.

Trenger ikke unnskylde at du sier slikt..[:)]

Jeg merker også at jeg blir litt irritert når "alle" sier at barnevernet mer eller mindre uten unntak handler til barnas beste, og at dersom barnet blir tatt fra hjemmet er det en god grunn til det.

Selvfølgelig har alle saker 2 sider, og selvfølgelig gjør barnevernet utrolig mye bra. Men jeg har selv opplevd en helvetes kamp mellom mine foreldre og barnevernet, der barnevernet gjorde det de kunne for å fjerne meg fra hjemmet mitt. De forfalsket dokumenter, kom med helt vanvittige påstander om seksuelt misbruk osv.

Som barnet i den saken kan jeg si at jeg har vokst opp i det tryggeste hjemmet man kan tenke seg, og mine foreldre har aldri gjort meg annet enn godt.

min erfaring er at det skal ganske mye til før bv fjerner barn fra et hjem uten foreldrenes tillatelse. om de har det bra hos deg så går det fint.

ORIGINAL: Mrs Lutz

min erfaring er at det skal ganske mye til før bv fjerner barn fra et hjem uten foreldrenes tillatelse. om de har det bra hos deg så går det fint.

nei uff da! Noen ganger så prioriterer barnevernet veldig feil. Håper virkelig at de ikke tar barna dine hvis de har det bra da!
massevis av lykke til!

Når man er i en sak med barnevernet, så vil jeg si at det antagelig ikke er så klokt å bable om det på åpne nettforum uansett hvor mye/lite skyld man har i saken. Og uansett hvor anonym man tror man er. Håper det ordner seg til det beste for barna. Det er minst 3 sider i denne saken, så jeg velger å si det sånn. [;)]

ORIGINAL: Imogene

trodde også det men ikke i dette tilfellet desverre.

Selvfølgelig kan dem gjøre mye feil, men dem gjør også mye bra.
Men min erfaring generelt sett er at de som står mitt oppe i det nesten alltid mener at dem gjør feil som griper inn, selv når det er helt åpenbart at tiltakene er nødvendige.
Sier ikke at det er sånn i ditt fall, men min erfaring er at det ofte er sånn, er veldig sjeldent at barnevernet tar barna fra foreldrene på feil grunnlag.

Grunnen til at mange kan få inntrykk av at det skjer alt for ofte og at barnevernet "alltid" gjør feil er jo fordi at de fallene man hører om er jo de hvor barnevernet har gjort feil, er ikke like ofte man får høre de historiene om de barna som faktisk er blitt hjulpet gjennom at barnevernet har grepet inn.

ORIGINAL: *Tammis*

du er jammen smart monica. med blogglink i signaturen og greier... ikke vanskelig å finne ut hvem du, og ungene dine er.

huff.... tenk nå litt personvern da jente! om enn ikke annet så iallefall for unga dine sin skyld!!!!!!!!!!!

har ingenting å sjule faktisk ..

ORIGINAL: [ Monica ]

ORIGINAL: Imogene

trodde også det men ikke i dette tilfellet desverre.

og da, som sagt, går det nok fint.[:)]

jeg klarer desverre ikke å ta noe stilling til det uten å ha hørt begge sider av saken. Du skriver jo noe her inne som vitner på at alt ikke HAR vært greit. Du som mor klarer ikke se på saken objektivt - alle foreldre vil jo sine barns beste, men det er ikke alltid man evner å se hva det er. Det er ikke sikkert det stemmer hos deg, for det vet jeg ikke siden jeg ikke kjenner deg. Men har selv møtt rusavhengige foreldre som misshandler barna sine som tror at de har et godt hjem for sine barn... og selv disse type foreldrene får som regel maaaaaaange sjanser til å være foreldre med hjelp og støtte før avgjørelsen om å flytte barnet blir tatt.

men det er trist du har det fælt nå for tiden monica! Håper alt går for det beste med dere alle! Skjønner det er vanskelig med barn med spesielle behov.

ORIGINAL: [ Monica ]

du er jammen smart monica. med blogglink i signaturen og greier... ikke vanskelig å finne ut hvem du, og ungene dine er.

huff.... tenk nå litt personvern da jente! om enn ikke annet så iallefall for unga dine sin skyld!!!!!!!!!!!

har ingenting å sjule faktisk .. og tror faktisk  jeg vinner denne saken.

men sletter bloggen min alikevel siden det ikke er noe spennende der[;)]

treger faktisk første innlegget her . 
for jeg sjønner jo nå at ingen har vært i min situasjon .

Det er sikkert flere her som har det, men som skjønner hva personvern er og som ikke VIL legge ut om det på et åpent nettforum!

ORIGINAL: Dollface

jeg har et rusk i venstre øye...

Jeg har i begge to. Og en buse i nesa... Nattinatt ;)

jeg tenkte jeg fikk utelate busene.. av hensynet til barna.. ;)

jeg har et rusk i venstre øye...

Jeg har i begge to. Og en buse i nesa... Nattinatt ;)

jeg tenkte jeg fikk utelate busene.. av hensynet til barna.. ;)

Daaaaa...... [&:]

men stakkars da.. tenk så kjipt for dem å sitte å bla gjennom gamle bv-innlegg om 15 år og finne ut at mora hadde ei buse liksom..

Back
Topp