..

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet
Jeg var i et selskap for noen år siden, da hadde to venninner til kona (i samarbeid med kona) stellt i stand overraskelsesselskap til mannen hennes. Husker ikke hvor mye vi betalte, tror ikke det var så mye som 500 kr. Mange som reagerte på det da også. Blir rart når ektefellen/samboer til den man feirer er med på det. Er det helt utenforstående (venner, ikke familie) så blir det noe annet. Men da er selskapet gaven, syns ikke man skal gi gave i tillegg da (men ville hørt med andre som skal først at ikke de heller skal gi gave.. kipt å være den eneste som ikke gir gave i tillegg da..[8D])

Jeg hadde nok gått (medmindre jeg hadde veldig dårlig råd), men syns ikke det er rart at du reagerer på opplegget.

Hehe, spesiellt ! Det er sånn du gjør når du er 17/18 år liksom, å ta 50-100kr i "inngangs-penger" for å dekke en fest du har satt i stand i et leid lokale..

Men å kreve FEM hundre for en bursdagsfest, i voksen alder.. Hallo [8|] Ska du feire med brask og bram, burde du jaggu ha råd til det også..

har vert med å betale, men det var utrykkningslag og IKKE 500kr!! det var en voldsom pris da!![:-]

ORIGINAL: lykkeligemeg

hahaha, det høres jo HELT merkelig ut?? feks hvis jeg har bursdag og har tenkt å gå ut og spise, så er det faktisk JEG som skal betale det! ikke gjestene! 

Veldig spesielt å lage ett ufrivilligt spleiselag..
Om dette er en god vennine så hadde jeg faktisk nevt det for henne..

Synes 500kr er mye å betale!
Jeg hadde ikke gått.
Er jo vanlig at de som innvitrer bataler for lokale og mat. Synes heller man skal droppe store selskap om man rett og slett ikke har penger til det[8|]

Er det noe spesielt med denne bursdagen som gjør at den koster det hvite ut av øynene? Utenom rundt tall da.
Tenker på om det er "finere" middag, flott lokale og om standaren til bursdagsbarnet er høyere enn gjennomsnittet?

Var da en vannvittig pris!![8|]

det hørtes jo helt snålt ut, om de isåfall absolutt må ta inngangspenger kunne de satt et vennlig tall som 50 kr eller no?

Heftig selskap de har stelt i stand? I og med at hver person må betale 500kr. Synes det var uhørt mye når man inviterer til selskap.
Nei, da hadde jeg heller feiret med pølse og brus, slik at jeg følte alle hadde råd til å delta.

Synes det var litt i merkeligste laget.

Men hei, om det er mer og mer vanlig så skal jeg søren meg gjøre det fremover. Tipse søsteren min også om det ( hun gifter seg i september) . Da skal jeg jommen meg begynne å arrangere selskap hver helg altså. Kanskje jeg til og med går i pluss..

Jeg kan kun forsvare det dersom det er f.eks et bryllup, man har en viss sum å rutte med så kun nærmeste familie kan komme i middagen. Og da si til evt kaffe gjester at man gjerne skulle hatt dem i middagen, og at de gjerne må komme, men at dere ikke har råd å betale for dem så da må de evt betale maten de spiser selv.
Men selskapslokale og slikt er jo uansett vert/ vertinne sin utgift

hvis du kjenner henne godt så si til a at det ikke er normalt da..
uansett, fem hundre var jækla møe! om man tenker pr pers og kanskje ti stk. dere skal jo ikke til månen heller [8|]

forstår ikke greia...hvis de må ha inngangs penger for å dekke en fest..hva gjør de da om mindre folk kommer pga utgiften og ting ikke blir dekket?

altså er d viktigere å feire d stort med få som må betale eller enkelt med mange som kommer slik de har mulighet for (verdi i gave)

d blir vel en veldig rart steming og forventninger fra gjeste også nr de må betale en for og en arm for å komme inn og så av høflighet måte ta med en gave til omtrent samme pris kanskje.

hver sin smak men er jo ikke tilrette lagt for hvem som helst sin økonomi hehe

Nei, det høres rart ut, har selv leid lokale samt spandert mat noen ganger og det kunne ikke falle meg inn å kreve penger for det! Jeg inviterer=jeg spanderer! Og jeg bruker med glede de tusenlappene det koster for å samle vennegjengen når det er min eller sambos bursdag!

Har vært i endel bursdager hvor hele gjengen er ute og spiser på restaurant da og da har alle betalt selv, men det blir kanskje litt annerledes?

synes det er rart at de krever 500 for at dere skal få komme.
Da burde de heller skrive at istedet for gave, ønsker de et lite bidrag til festen.

ORIGINAL: gull nr2*2011

Synes 500kr er mye å betale!
Jeg hadde ikke gått.
Er jo vanlig at de som innvitrer bataler for lokale og mat. Synes heller man skal droppe store selskap om man rett og slett ikke har penger til det[8|]

sigmerer dette jeg...selv med en nær venn hadde jeg heller takket nei enn å skulle betale så mye...for som tidligere nevnt i tråden så forventes det sikkert gave også...[:-][8|]

ORIGINAL: Tingeling~

I tillegg forventer dem vel en gave også?

Nei, vettu hva! Det hadde ikke jeg giddet å være med på. Er litt smålig å be gjestene "spandere" mat og lokale!

Back
Topp