.

På oss "store" bruker vi 15. har brukt det på datteren min siden hun var 6-7 år. Dog en vannfast variant. Hun bader så mye så pga solas refleksjon i vannet har hun brukt 30 i ansiktet og på skuldrene. Det holder.

På småtten har vi brukt 30. Og det har holdt godt til han på vår turer

jeg bruker 20 de første dagene, så går jeg ned til 15.. blir lett solbrent på skuldrene, så når jeg kjenner det blir varmt der smører jeg med 30/50 for å unngå at det blir ille.

ORIGINAL: Monica

Syns 15 høres lite ut jeg... Sett for meg 20-25 jeg, men kanskje det er for mye??

kommer jo alt ann på hudtypen og hvor mye dere har vært i syden. På oss er 15 mer enn nok i allefall. Er aldri solbrente. Man kan vel i prinsippet ikke bruke for høy faktor? men enkelte hevder at Sunblock ikke er bra....

Jeg og ungene bruker 50, sambo bruker (under tvang) 20. Ser ingen grunn til å bruke mindre faktor.
Vi sjekker tester før vi kjøper solkrem, så da blir det de som kommer best ut.

Man skal hvertfall starte med høy faktor kan gå litt ned etter noen dager og opp igjen til høy faktor på slutten av oppholdet. Mye heller "for høy" faktor enn for lav. [;)]

ORIGINAL: 999

Man skal hvertfall starte med høy faktor kan gå litt ned etter noen dager og opp igjen til høy faktor på slutten av oppholdet. Mye heller "for høy" faktor enn for lav. [;)]

hvorfor skal man gå opp til høy faktor igjen på slutten?

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: 999

hvorfor skal man gå opp til høy faktor igjen på slutten?

Dette er bare noe jeg har lest i det nye eller noe for flere år siden, men da skal visstnok brunfargen holde bedre når man kommer hjem[8D] Jeg ville nok startet på 20-25 gå ned til 12-15 og opp igjen til 20-25.

Vi bruker 15 i starten, jeg går ned til 10 etter ett par dager. Ronja bruker 30[:)]

Jeg er ganske lys, så jeg bruker 20 eller 30, alt etter hva jeg får kjøpt, og smører relativt ofte.
Har vært i syden en gang, på Kreta, og da ble jeg flere ganger selvlysende rosa, lite gøy.

Jeg har veldig lys hud og må bruke minst 30 i begynnelsen.. Ungene også, selv om de har en mørkere hudtype enn meg. 

30! 

ORIGINAL: Frida82

Jeg og ungene bruker 50, sambo bruker (under tvang) 20. Ser ingen grunn til å bruke mindre faktor.
Vi sjekker tester før vi kjøper solkrem, så da blir det de som kommer best ut.

50 er jo praktisk talt sunblock det da..

Back
Topp