.

Man behøver ikke ha skittent mel i posen for å ha sånne følelser... bare for å ha det sagt... [:)]
Jeg forstår godt skrekken du har for det. Men du får prøve å si til deg selv at det skjer ikke. Hvor er logikken i at en sånn mann skal få omsorgen for et barn?? Det er ikke snakk om at noen skal sitte i blinde og si elle-melle her altså. De kommer til å undersøke grundig dersom det blir noen sak utav det. Så fort de får snusen i at han er borti rus så kommer de til å miste all tro på alt han måtte ha å si etter det. Selvfølgelig kan han få søke samvær med barnet sitt, men da må han bevise at han er "clean" med å levere rene urinprøver en goood stund. [;)]

Jeg forstår godt hvordan du føler det selv om jeg ikke er i samme situasjon. Jeg har veldig lett for å frykte at ting går den gærne veien selv om alle rundt meg sier at det kommer til å gå bra osv... noen ganger er frykten for at ting skal gå galt så sterk at ingen kan snu det før jeg faktisk opplever at ting ikke går til helvette uansett. [8D]

Så lenge du vet at du har ditt på det tørre så går dette her veldig veldig fint skal du se. Etter det du beskriver her så er det NULL sjans for at han får foreldreretten... Har du alvorlig nok snusk i bagasjen så får nok ingen av dere foreldrerett... Men det er en annen sak. Jeg velger å tro at du er ærlig. [:)]

Du kan slappe av, han har ingenting å komme med.
Rent bortsett fra at innleggelse og rusmisbruk vil tale mot ham i en eventuell omsorgssak, så krever det at han tar initiativ til å bestille og møte på meklingstime på familievernkontoret, så skaffe seg advokat, og til slutt gå gjennom rettsforberedende møter og rettssak.
Alt for at han, som 19-åring, skal bli sittende igjen som alenepappa til et krevende spedbarn. [8D]

Dette kalles "tomme trusler", og han høres ikke ut som typen som har nok drivkraft og stå-på-vilje til å gjennomføre noe sånt, langt mindre lykkes med det.

For at far skal få hovedomsorgen for sped- eller småbarn, må det vanligvis omsorgssvikt, mishandling eller rusmisbruk til fra mors side.

Siden dere ikke bor sammen når barnet blir født har han ikke delt foreldreansvar en gang, og dere trenger heller ikke meklingstime for at du skal kunne søke stønader fra NAV.

Jeg ville nok valgt å bare trekke meg unna inntil videre, ikke tatt initiativ til kontakt osv.
HAN må ta initiativ til samvær, og dersom han kontakter deg og vil treffe barnet kan du kreve at han må bestille meklingstime m.m. først.

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: Surita

Man behøver ikke ha skittent mel i posen for å ha sånne følelser... bare for å ha det sagt... [:)]
Jeg forstår godt skrekken du har for det. Men du får prøve å si til deg selv at det skjer ikke. Hvor er logikken i at en sånn mann skal få omsorgen for et barn?? Det er ikke snakk om at noen skal sitte i blinde og si elle-melle her altså. De kommer til å undersøke grundig dersom det blir noen sak utav det. Så fort de får snusen i at han er borti rus så kommer de til å miste all tro på alt han måtte ha å si etter det. Selvfølgelig kan han få søke samvær med barnet sitt, men da må han bevise at han er "clean" med å levere rene urinprøver en goood stund. [;)]

Jeg forstår godt hvordan du føler det selv om jeg ikke er i samme situasjon. Jeg har veldig lett for å frykte at ting går den gærne veien selv om alle rundt meg sier at det kommer til å gå bra osv... noen ganger er frykten for at ting skal gå galt så sterk at ingen kan snu det før jeg faktisk opplever at ting ikke går til helvette uansett. [8D]

Så lenge du vet at du har ditt på det tørre så går dette her veldig veldig fint skal du se. Etter det du beskriver her så er det NULL sjans for at han får foreldreretten... Har du alvorlig nok snusk i bagasjen så får nok ingen av dere foreldrerett... Men det er en annen sak. Jeg velger å tro at du er ærlig. [:)]

nei, man kan godt være redd før en vet hvordan de går fram, og det kan godt være at mange i dag har inntrykk av at det ofte er den store stygge ulven som vinner, men i mitt tilfelle vet jeg at en sånn far ikke ville hatt sjans mot ei uskyldig mor, så JEG ville ikke blitt skremt av truslene [:)] var det jeg ville fram til [:)]

jeg er veldig enig i det du skriver. det du skrev på slutten var akkurat det jeg mente [;)]

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Har du hatt sex med fetteren din?? [8|]

Jeg blir stadig sjokket over hvilke typer gutter noen jenter velger å gå til sengs med [&:]
Lykke til, håper det ordner seg. Høres ikke ut som han egner seg spesielt godt som pappa.

var med to gutter var nok i dette tilfellet: HANG MED, altså tilbrakte tid med! Det går faktisk an, uten å nødvendigvis ha sex [;)]

Har rent mel i posen, men allikevel blir man redd for hva barnefar skal finne på. Hadde vært unaturlig å ikke bli det for å si det sånn.. Ja, jeg røykte litt hasj før i tiden, men valgte å ikke legge det med i innlegget for det er jaggu meg mangen mødre som har holdt på med litt av hvert i sin ungdomstid. Det trossalt fortid, og leenge siden. Kunne ikke falt meg inn å gjøre noe sånt nå, eller i framtiden. Og er heller ikke redd for å legge fram noe urinprøve [:D] Dette med tidligere hasjrøyking har jeg snakket åpent og ærlig med jordmor, helsesøster og fastlege itilfelle noe sånt skulle ha falt tilbake på meg.. Å de har aldri nevnt noe som helst med at jeg trenger å ta urinprøver for å vise at jeg ikke ruser meg, tror nok de hadde merket det fort om jeg det gjorde... og sendt bekymringsmelding til barnevernet og påkrevd urinprøver! [:)]

Jeg har ikke kunnet jobbet på 3 år fordi jeg har hatt en psykisk knekk, var ekstremt langt nede, full i angst og rant av meg nærmere 40 kilo på noen mnd. Nå har jeg lagt på meg de 40 kiloene igjen, og ting er mye, mye bedre.... Å det er jeg redd for at kommer tilbake på meg, at folk tror at jeg ikke kan ta hånd om et barn selvom jeg har vært langt nede.

Men dere får mene hva dere vil, og si hva dere vil... men tror ikke noen helt forstår hvordan det er før dere har en barnefar som oppfører seg likedan. Da dukker hver eneste filleting man har gjort opp i hodet, og man er redd for at det skal bli blusset opp til at det skal være noen stort...

Back
Topp