13 grader og opphold men høst ute. Bekledning i barnehage...

Ja, det er noe med å stole på at vi som er i bhg klarer å kle på ifht været. Min arbeidsplass ligger i en "dump" så vi ligger godt i le for vind, og er stort sett i full sol. Har opplevd foreldre som kommer småsure inn når de ser barna deres går i mindre klær enn de hadde forventer. Men så kjenner de at barna er varme. Og da sier de ofte selv:"så varmt det er hos dere da, var ikke så varmt utafor gjerdet". Jeg tenker ofte det motsatte når jeg reiser fra jobben for å hente lillegutt og ser at han har mye klær på. Men så kjenner jeg at de har et kaldere uteområde enn det vi har. Bare stol på at de barnehageansatte klarer å vurdere hva barna skal ha på til enhver tid.

Mamma87_3 skrev:

Mamma87_3 skrev:
Jeg syns det hørtes lite ut..men det er meg..
Her sender jeg dem i ullundertøy,og ulldress/fleece oppå.Parkdress har de utpå der igjen..

Nå er det høst..hvertfall her vi bor.

Obs..her skjønner jeg at innlegget mitt kan misstolkes ja..
Bruker tynt ullundertøy under en evnt fleece dress eller ulldress som minste har..Er ikke tykke klærna..Ull blåser det jo rett igjennom..Har ufôret vind og vandtett jakke eller dress,varierer litt men ikke begge deler!!For all del.Nettop begynnt med både lue og strømpebukser.

hahahhaha ja det hadde vært mye klær for denne tiden... hahaha

mammatileijente skrev:
Hvorfor har enktelte mødre på barna sine luer hele året? Er de små?

Man får ikke ørebetennelse alene fordi man ikke går med lue.. Ørebetennelse er noe som kommer innenifra... etter en forkjølelse feks.. Men selvsagt kan man varme ørene med en lue.. sånn at det ikke blir kaldt..
Men er jo ikke kaldt når det er 10 pluss grader? Så lenge de ikke er stormvind

Bekymrer meg overhodet ikke for ørebetennelse bare så det er sagt.

Men når det er trekk synes jeg de kan ha på luer på barn som er 2 år eller ned. Synes ikke det er så gale med 3,5 åringen.

Jeg synes 10 grader ute med trekk er kaldt, vi bor i Rogaland og det blåser nesten altid. Og ligger ikke i le for vinden bare så det er sagt. Blåser mer der borte enn her hjemme.

Syns det er like ille å kle på barna for mye som for lite... Husk at barn beveger seg mye mer enn oss! Ville ventet litt med ull enda. Kanskje en tynn bomullslue hvis det er litt vind.

jeg jobbet i barnehage, og der fikk vi forskjellige beskjeder hva barna skulle ha på seg...og jeg mener at man må se an været og barna...Vi hadde noen som gikk med genser og en jakke når høsten kom, for de var utrolige varme...

mange av dem løper rundt og blir varme, pluss når vi satt ute og skulle spise var det de som var kledd mest på som frøs, for de hadde blitt varme.

Jeg mener at man må la barna både fryse og svette litt(ikke fryse sånn) man må la de kle seg bra, men nå som det er plussgrader og sol så synes jeg jakke, genser, vanlig bukse er bra. For når kulde nærmere seg da kan man kle på mer, men jeg husker når det var 8 minus ute, vi kledde veldig på barna(etter ønske av forledrene) og da hadde du noen som var gjennom svette når de ble hentet...og noen som var litt kaldt.

Så det er veldig forskjell på barna, men det er ikke så kaldt ennå...min mening da;)

Vanskelig med påkledning nå synes jeg. Sender med alt i barnehagen, så lar jeg det bli opp til personalet i å bestemme hva som han skal bruke når de er ute. Lue har jeg ikke sendt med ennå, ikke votter heller. 

IsThaBeth skrev:
Vanskelig med påkledning nå synes jeg. Sender med alt i barnehagen, så lar jeg det bli opp til personalet i å bestemme hva som han skal bruke når de er ute. Lue har jeg ikke sendt med ennå, ikke votter heller. 

Fornuftig!

Det er ikke noen fasitsvar på hva man skal ha på ungene nå. Noen barne er varme av seg og noen er kalde. Man må huske på at det er like ille å ha på for mye klær som for lite klær.
I barnehagen i dag så hadde barna på seg vanlige klær. Strømpebukse, t-skjorte, genser og bukser, regnklær og lue. Det var 10 grader, mye vind og regn. Ingen var kalde.

Back
Topp