12ukers kontroll.

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Som førstegangs gravid er alt nytt og jeg sitter med mange spørsmål. Har 12ukers kontroll fått time til legen, og lurer da på hva som er vanlig å gjøre på disse timene? Tar dere med mannen på slike timer? Han vil selv bli med, men jeg er redd det blir mye venting og lite nyttig som skjer på første kontroll, eller? :)

Jeg hadde med samboer på første kontroll. Mener det er viktig å involvere ham i hele svangerskapet. Og det kan bli mye informasjon for en hormonfylt kvinnekropp;) i tillegg får han anledning til å spørre hvis han lurer på noe selv. Det eneste jeg gjorde var blodtrykk og blodprøve + ta med urinprøve. Men jeg var der for en uke sida og var da 8+2 kanskje du får gjøre litt mer. Lykke til :)

Jeg skal på 12 ukers kontroll 26 mai. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta blodprøver i tillegg til urin prøve og blodtrykk. Vet også at de tester for kjønnssykdommer osv men husker ikke hvilke uke det er . Fikk også beskjed om at jeg skulle ha 2 sukker belastning prøver og at første er rundt uke 12 :)

Her er også en oppsummering av hva man skal Gjøre de forskjellige ukene :)

Vedlegg

• 1431087143700.jpg
    1431087143700.jpg
    53,7 KB · Visninger: 43
Sist svangerskap tog jeg blodtrykk, blodprøve, fylte ut svangerskaps papirene, han bestilte jordmor (etter hvordan du hvil gjør de ) ordinære ul og hørte hjerte lyden.

Back
Topp