--

hjertetmitt

Glad i forumet
*borte* takk for svar allesammen.. 

uff... det er ikke lett det dere, på enkelte mennesker kan man nesten gjøre det verre , for da gjør de andre ting på trass, bare fordi du bemerket det[:(]

skjønner godt du føler deg maktesløs.... gode klemmer og håper hun forstår etter hvert...

[&o]
Vet ikke hva jeg skal si...
Håper bare det ordner seg[8|]

ORIGINAL: hottieplottieflottie

kan ikke kansje være fødselsdeprisjon som hun har fått i senere tid ?

nå vet ikke jeg hva som er tegn på dette, men jeg kan ikke si at noe kan tyde på det, men selvfølgelig jeg vet jo ikke heller[&o]

ho skylle hele tiden på ADHD, noe ho har og mener da at ungen har og derfor er det så vanskelig siden de begge har et temprament[&o][&o]

Vil så gjerne hjelpe, men jeg føler at jeg kanskje bare kan gjøre det værre, men jeg får så vondt også.. [:(]

koble inn barnevernet du, så finner de fort ut om det er noen situasjon de skal gripe inn i. I beste fall griper de inn og gir henne litt veiledning i det å være forelder. Virker på meg som hun ikke har særlig mye peiling på akkurat dette.

Om det er så alvorlig som du beskriver så hadde jeg kontaktet barnevernet.. Jeg hadde ikke villet være anonym en gang for jeg hadde ikke brydd meg om hun ikke hadde villet være venner med meg og jeg hadde vitnet hele veien.. Råder deg til å kjempe for dette barnet og kontakte hjelp[:(]

ORIGINAL: Shopoholic

Hun burde vel kanskje få hjelp mtp temramanget sitt, om det så ille og ofte.
Akkurat det med bilsete er jo faktisk ikke lov, print ut en side hvor det står svart og hvitt at det ikke er lov, at barnet er for lite.

Ville tatt en tlf å hørt med noen som er litt mere kyndig på det jeg..
Er vel fler av instansene som har åpne tlf på dag/kveld som en kan ringe annonymt.
Ville nok prøvd å gjøre noe før det går for langt, snart er unger større og krabber/går rundt og gjør ting den ikke bør gjøre som kan gi store konsekvenser for ungen pga mors sinne!!

..

..

ORIGINAL: hjertetmitt

ORIGINAL: Shopoholic

Hun burde vel kanskje få hjelp mtp temramanget sitt, om det så ille og ofte.
Akkurat det med bilsete er jo faktisk ikke lov, print ut en side hvor det står svart og hvitt at det ikke er lov, at barnet er for lite.

ho holder på med dosering av ritalin, men ho sier ho har blitt mer rolig, men ser ikke sånn ut når det kommer til ungen, men andre ting har jeg sett at ho har roet seg litt på.

jeg har vist henne sider, videoer, osv osv.. men nei det kan jo ikke være så farlig, for det er jo like ille og få noen i baken så da er det jo ikke no bra med bakover så ho skjønner ikke helt den der sier ho.

viser henne merkelapper på setene på nett og på det ho har, men nei det var bare en anbefaling det..
vet at en kamerat i fra bilbutikken her som selger seter og har prøvd, men nei det står jo 0-18 kilo på det, ja det gjør det men det er et sete de kan ha begge veier.

det der er bullshit. blir man påkjørt bakfra er man ofte i fart selv. si at du holder på å bremse opp og har kommet ned i 40 km, og noen kjører på deg i 80 km, så blir "påkjørselfart" 40 km..

men om ho og en annen treffer hverandre front mot front i 60km, blir påkjørselfarten 120 km...
be ho tenke over den.....

Jeg skjønner at du reagerer på dette med setet - og her kan du trå til med lover, fakta, bilder, videoer osv! Håper du får henne til å forandre mening!

Men å legge seg opp i materutiner og hvordan hun oppdrar barnet sitt er virkelig ikke din kamp å ta..

..

ORIGINAL: Miss Fat

Unnskyld men håper ikke noen av mine venner er sann for makan til å legge seg opp i mye da.

JA du kan si fra om at ungen er snudd før 9 kg det er ikke lov engang.

Men når du skriver at dette er en mor du prøver å følge med på så blir jeg litt matt!!

Hva er galt med å venne ungen av med mat når han er 2 mnd, noen sover jo natten gjennom og klarer seg uten mat, og hva vet du om barnet spiste godt om dagen. Jeg vente jenta mi av med nattmat, amma da- når ho var 5 mnd. Visste at ho spiste nok om dagen og trengte det ikke. Satt ved senga i en liten uke og sang. Skulle det vært galt da lissom? Eller ok fordi ho var 5 mnd.

Greit at de griser med maten når de er så små, men vi har altid sagt til våre at ikke gjør sann, ikke gris så mye. Vet jo at det ikke går inn, men de har lært noe av det over tid da.

Men endel av de andre situasjonene du beskriver er jo ikke bra. Det med bæsjen. Men måtte likevel kommentere det jeg synes om saken generellt!!

ja skjønner den, det er mange grunner til at jeg følger med, mest pga dette tempramanget og at ho nekter og gi ungen mat om ungen griser. skulle kanskje ikke skrevet det, men jeg føler at jeg må følge med litt pga disse hendelsene, ikke bare dette med nattmat, men alt annet.. JA om ungen spiste bra på dagen og man visste at ungen ikke trengte maten på natta så hadde jeg ikke sagt no, men ungen hører jo ikke på henne på dagen og ho får ikke nok mat til alle måltidene men noe, det momanget ho vente av ungen denne maten og så var det likt, pluss at ungen ikke ville ta flasken ordentlig, og spiste dårlig og tulla med dette her..

tar dette vekk.. ville bare høre om det var noe jeg kunne ta videre eller om det ville bli for dumt!

JEG ville ikke tatt det videre men det er meg.

Innerst inne er nok ho en god mor og, du har kanskje bare skrevet om de uheldige situasjonene.

Jeg syntes at det er tragisk at en kan klare å stå på sidelinjen og bare se på at noen behandler sitt barn på denne måten.. Ja hun er sikkert glad i ungen sin, men det rettferdiggjør ikke at hun er direkte slem med ungen. Hva med når barnet kommer i trassalderen? Tror du at hun kan klare å håndtere sitt sinne om ungen ikke vil gjøre som hun sier eller?? Det er slike tilfeller vi hører om i avisene og mange ganger kunne det kanskje ha vært unngått om folk rundt bare hadde brydd seg mer.. Syntes at det rett og slett er skummelt at noen ikke ville ha reagert på slikt..

ORIGINAL: leonorasmamma

Om det er så alvorlig som du beskriver så hadde jeg kontaktet barnevernet.. Jeg hadde ikke villet være anonym en gang for jeg hadde ikke brydd meg om hun ikke hadde villet være venner med meg og jeg hadde vitnet hele veien.. Råder deg til å kjempe for dette barnet og kontakte hjelp[:(]

Enig.. Vennligst forstyrr, som kampanjen til barnevernet heter..

..

..

ORIGINAL: leonorasmamma

Unnskyld men håper ikke noen av mine venner er sann for makan til å legge seg opp i mye da.

JA du kan si fra om at ungen er snudd før 9 kg det er ikke lov engang.

Men når du skriver at dette er en mor du prøver å følge med på så blir jeg litt matt!!

Hva er galt med å venne ungen av med mat når han er 2 mnd, noen sover jo natten gjennom og klarer seg uten mat, og hva vet du om barnet spiste godt om dagen. Jeg vente jenta mi av med nattmat, amma da- når ho var 5 mnd. Visste at ho spiste nok om dagen og trengte det ikke. Satt ved senga i en liten uke og sang. Skulle det vært galt da lissom? Eller ok fordi ho var 5 mnd.

Greit at de griser med maten når de er så små, men vi har altid sagt til våre at ikke gjør sann, ikke gris så mye. Vet jo at det ikke går inn, men de har lært noe av det over tid da.

Men endel av de andre situasjonene du beskriver er jo ikke bra. Det med bæsjen. Men måtte likevel kommentere det jeg synes om saken generellt!!

ja skjønner den, det er mange grunner til at jeg følger med, mest pga dette tempramanget og at ho nekter og gi ungen mat om ungen griser. skulle kanskje ikke skrevet det, men jeg føler at jeg må følge med litt pga disse hendelsene, ikke bare dette med nattmat, men alt annet.. JA om ungen spiste bra på dagen og man visste at ungen ikke trengte maten på natta så hadde jeg ikke sagt no, men ungen hører jo ikke på henne på dagen og ho får ikke nok mat til alle måltidene men noe, det momanget ho vente av ungen denne maten og så var det likt, pluss at ungen ikke ville ta flasken ordentlig, og spiste dårlig og tulla med dette her..

tar dette vekk.. ville bare høre om det var noe jeg kunne ta videre eller om det ville bli for dumt!

JEG ville ikke tatt det videre men det er meg.

Innerst inne er nok ho en god mor og, du har kanskje bare skrevet om de uheldige situasjonene.

Jeg syntes at det er tragisk at en kan klare å stå på sidelinjen og bare se på at noen behandler sitt barn på denne måten.. Ja hun er sikkert glad i ungen sin, men det rettferdiggjør ikke at hun er direkte slem med ungen. Hva med når barnet kommer i trassalderen? Tror du at hun kan klare å håndtere sitt sinne om ungen ikke vil gjøre som hun sier eller?? Det er slike tilfeller vi hører om i avisene og mange ganger kunne det kanskje ha vært unngått om folk rundt bare hadde brydd seg mer.. Syntes at det rett og slett er skummelt at noen ikke ville ha reagert på slikt..

takk leonorasinmamma, det er akkurat der min bekymring blir sterkere, ungen er jo ikke kommet i no trass enda bortsett fra og ikke ville legge seg ned og ikke ville ha dynen over seg og er nyskjerrig, men den dagen ungen virkelig begynner og krabbe og ta tak i ting ungen ikke har lov til er jeg redd tempramanget kan ta over. [&o]

Jeg blir glad for at det finnes sånne som deg og håper virkelig at du tar dette videre[:)]

*tar det vekk* takk for svar allesammen.. 

Back
Topp