.

Jeg tror kanskje jeg ville ha tatt en tur til legen og spurt om sykemelding istedenfor.

jeg var i samme bås, MEN gikk på jobb og angret stygt! klarte ikke være meg selv, klarte ikke og stelle noen eller gjøre data arbeid uten at tårene kom eller at konsentrasjonen sviktet, mitt tips er at du blir hjemme en dag eller to, ta egenmeld:)

klem til deg, håper det går greit etterhvert :)

Ja tror det er ganske vanlig, sykmelding over lang tid også for den saks skyld.. men det er kanskje
ikke like vanlig.[8|]

Et vennepar av oss gikk fra hverandre, og han var sykmeldt lenge.. er fortsatt hjemme noen dager, det er 4 mnd siden nå [&:]
Hun fikk spørsmål fra sin sjef, om hun ikke ville ha litt tid hjemme, men for henne var det best å være på jobb.

Det er nå (4 mnd etter) at det begynner å ta på for henne egentlig [:-]

ORIGINAL: Lena Levegg

Ja tror det er ganske vanlig, sykmelding over lang tid også for den saks skyld.. men det er kanskje
ikke like vanlig.[8|]

Et vennepar av oss gikk fra hverandre, og han var sykmeldt lenge.. er fortsatt hjemme noen dager, det er 4 mnd siden nå [&:]
Hun fikk spørsmål fra sin sjef, om hun ikke ville ha litt tid hjemme, men for henne var det best å være på jobb.

Det er nå (4 mnd etter) at det begynner å ta på for henne egentlig [:-]

Offda... Tenkte jeg ikke ville ta noen sykemelding foreløpig.. Egenmelding er vel på 3 dager? Så har jeg jo helga fri.. Så kanskje jeg er i bedre form til mandag..... Men føler meg så teit, tenker om noen føler det er "for lite" å være hjemme for... :/

Jeg sykemldt meg når det ble slutt mellom meg og en eks. Jeg var så nedi mellom..klarte ikke å gjøre noe uten at jeg stor tutet. Jeg hadde ingenting å gjøre på jobb. Det er ikke unormalt at man er hjemme hvis noe slikt skjer. Så ikke ha dårlig samvittighet du [;)]

Og en stoooor klem til deg!!!!

Sjefen min var sykemeldt i 2 mnd pga samlivsbrudd hun, vet også om maaaange som har blitt sykemeldt i en sånn sammenheng...er jo ikke så lett å gå på jobb når man har det helt jævlig!!

ORIGINAL: Speedsjarken

Jeg tror kanskje jeg ville ha tatt en tur til legen og spurt om sykemelding istedenfor.

Det kan slå begge veier. Om du føler du trenger det så kan du snakke med sjefen din og gå til legen for en sykemelding, kanskje en aktiv sykemelding slik at du kan komme og gå litt slik du vil og klarer.

Men for min del var det bedre å komme meg på jobb og få tenke på noe annet. Går en hjemme er det lett å "forsvinne inn i eget hode", på jobb får du kanskje koblet av. Men dette er individuelt så du må nesten gjøre det du føler er riktig.

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001070032515&tag=item&words=samlivsbrudd;sykemeldt

I en ny undersøkelsen - den første av sitt slag - er det nå
undersøkt hvor store kostnader en skilsmisse fører med seg.
Undersøkelsen «Sorg uten blomster» viser at hver fjerde som
gjennomgår samlivsbrudd tar ut sykemelding. 50 prosent av
disse er sykemeldt i mer enn 1 måned. Undersøkelsen er
utarbeidet av Synovate MMI og FARVE, for Foreningen 2
Foreldre. FARVE er en enhet underlagt Arbeids- og
inkluderingsdepartementet. 560 personer som har opplevd en
skilsmisse i løpet av de siste åtte åra, og som hadde barn
under 18 år da bruddet skjedde, har deltatt i den
landsomfattende undersøkelsen.

Dra å få deg en sykemeld du, det får du sikkert når du er så langt nede[:)] Da har du det ihvertfall på det rene[:)]

Slapp av hjemme og kom deg litt. Det er absolutt en god grunn!

Uansett: hvis du klarer bør du prøve å komme deg på jobb, bare for å ikke bure deg inne. Men gi deg selv tid først!!!

Takk for gode råd =)

Men må jeg si grunnen når jeg ringer egentlig? For igår spurte de "skal jeg skrive syk" så sa jeg bare kan vel det.. Men jeg er jo ikke syk heller.. vet ikke hva som blir riktig jeg?

Vær ærlig med jobben så møter du kanskje mer forståelse!![:)][:)] Jeg var hjemme en ig en halv dag[8D], men for meg ble jeg sprø av å gå hjemme. Jeg trenkte en dag eller to på å samle meg og så vare det bare å komme seg ut av huset for å tenke på noe annet, prøve hvertfall....[:)]

Håper det slipper litt taket etterhvert!![:)]

Etter så lang tid synes jeg det er akseptabelt...Spesielt hvis bruddet er veldig stygt og man faktisk ikke klarer å fungere på jobb...

Mamma var sykmeldt i et år, og prøvde da å komme tilbake i jobb...Tok henne laaang tid å komme over kødden...(skal ikke si hva jeg synes om utro folk nå) men de hadde vært gift i nesten 20 år....

Så få deg en sykmelding og plei deg selv...

skjønner det frister å være hjemme!! men NOEN ganger kan det være godt å komme seg på jobb med en gang også...få tankene på noe annet! men hvis ikke du orker, så ta deg en tur til legen din!! :) *klem*

Fra min side:
Gikk fra BF etter 5,5 år. Jeg orket da pokker ikke sitte hjemme å sture. Så jeg gikk på jobb (butikk). Det å møte andre og ens egne kollegaer gav ting litt annet perspektiv, enn hva jeg ville fått hjemmefra.
Men det var det jeg gjorde, og om du føler for å gjøre det annerledes selv, så gjør du det. Men ikke grav deg ned og bli for lenge hjemme, det kan gjøre vondt verre[:)]

ORIGINAL: Fjärild

Slapp av hjemme og kom deg litt. Det er absolutt en god grunn!

Uansett: hvis du klarer bør du prøve å komme deg på jobb, bare for å ikke bure deg inne. Men gi deg selv tid først!!!

I utgangspunktet synes jeg ikke det er ok men om du er kvalm og uvel så er det sikkert til det beste at du tar deg noen dager..Jeg var ikke borte, men så var heller ikke bruddet traumatisk

Jeg og bf gikk fra hverandre i januar og jeg sykmeldte meg i 3 uker, og DET trengte jeg! Brukte tiden på å finne meg leilighet, flytte og komme nogenlunde i orden... Vi hadde vært sammen i 9 år, så det var helt forjævlig! [&:]

*stooooooooooooor stooooooooooooooooooor stooooooooooooooor klem*

Back
Topp