.....

MammaTilEmilie

Gift med forumet
*poff*

Sender deg en klem jeg[:)]

Jeg har ingen erfaringer med dette. Men kan jo forstå at du er skuffet og lei deg.

huff så trist... sender en klem... men desverre ingen gode råd og erfaringer

Dra på en tur sammen kanskje , med start litt tidlig på dagen. Ha med grillmat , niste e.l. ha en ganske lang tur(tid) sånn at dere får smakt skikkelig på de gode tingene ved å være ute i naturen , og å være sammen med barn.
Kanskje jeg skyter helt feil, og at dette ikke passer dere, men det er i allefall et forslag, og noen tanker. [8|]

Lykke til[;)]

Har han prøvd avrusning?

Nå vet ikke jeg hva som er vanlig i en avrusningsbehandling, men husker en gang en mann som var alkoholiker som bodde på sykehjemmet som jeg jobbet på, han gikk på en tablett som heter antabus. Den gjorde ham kjempedårlig om han drakk alkohol.

Om faren din har vært periodedranker i flere år er det vel lite trolig at han vil bli frisk/edru over natta. Han trenger å komme i et behandlingsopplegg, noe som krever mye av viljen hans.. Det er ikke sikkert at han har så mye viljestyrke, selv ikke for familien sin dessverre.
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes jo ulike behandlingsinstiusjoner rundt om i landet, og i endel kommuner så arrangeres det AA-møter ( anonyme alkoholikere) som gir støtte til folk som ønsker å holde seg tørre eh... litt dårlig forklart[8|].
Men du kommer ingen vei om ikke faren din er helt klar for at han vil bli edru/frisk.

han er for sta til sånne ting..
hadde aldri fått han til og gått med på noe avrusning

han er snart 60 år så eg har fått nok når han er fullere enn hva jeg var på mine fester i tenårene hverdag..

ORIGINAL: MammaTilEmilie

han er for sta til sånne ting..
hadde aldri fått han til og gått med på noe avrusning

han er snart 60 år så eg har fått nok når han er fullere enn hva jeg var på mine fester i tenårene hverdag..

Jeg ville prøvd å sette hardt mot hardt og sagt til ham at enten legger han seg inn på avrusning eller så bryter du kontakten med ham.
Det er nok ikke lett, men kanskje verdt et forsøk?

sender deg en klem, har selv en mor med samme problem så kjenner igjen den følelsen kan man si..

Har ikke vært der selv, men venninnen min er der..
Er så fælt!
Så vet ikke hva jeg kan si jeg, virker jo som om han er lengre ned enn han og dere vil innse selv utifra det jeg leser.. Eneste jeg tenker er skaffe hjelp, og hvis dette er tøft og tærer på deg bær du kanskje ta deg en pause fra han? Jeg vet ikke åssn han er, hvilket forhold osv.. Evt støtte han og la han få hjelp, for han klarer tydeligvis ikke dette selv :(
Ser ut som om han trenger en wake-up call iallefall
Foreldre skal ikke skuffe barna sine uansett, så noe må skje!

MIn mormor og VAR periodedranger i mange titalls år... Hun ble med i en gruppe for alkoholikere, og hun har vært edru i mange år nå :) Så stolt av henne.
Men han må selv være villig til å slutte for å kunne få hjelp. Ellers er det ingen håp desverre.

Men sender deg mange tanker om at det beste skjer for deg og din far :)

ORIGINAL: ing_ping

Har ikke vært der selv, men venninnen min er der..
Er så fælt!
Så vet ikke hva jeg kan si jeg, virker jo som om han er lengre ned enn han og dere vil innse selv utifra det jeg leser.. Eneste jeg tenker er skaffe hjelp, og hvis dette er tøft og tærer på deg bær du kanskje ta deg en pause fra han? Jeg vet ikke åssn han er, hvilket forhold osv.. Evt støtte han og la han få hjelp, for han klarer tydeligvis ikke dette selv :(
Ser ut som om han trenger en wake-up call iallefall
Foreldre skal ikke skuffe barna sine uansett, så noe må skje!

det er ikke bare lett det heller..
jeg er evig taknemmelig for han ellers bortsett fra drikkingen og han er god og snill så klarer ikke helt det heller.
han har hjulpet meg så mye me mange ting. økonomisk og annet at føler eg svikter han veldig om eg "kutter" han ut på en måte og bør hjelpe han me dette..

kan eg feks booke en time me fastlegen hannes og snakke me henne om problemene?

Kan ikke annet å si enn..jeg vet hvordan du har det.....Så utrolig godt...
*trøsteklem*

Har ingen råd dessverre, men en klem kan du få

Kan eg bestille en time ved fastlegen hans og diskutere om han?
er det lov i de hele tatt så ho evt kan kalle han inn og si eg har vert der?

Back
Topp