'

• Trådstarter Trådstarter dikkedikk
  • Opprettet Opprettet
du planlegger å bake billån inn i huslån?
Vil du virkelig betale på bilen din i 20-25 år?
Kjempeuøkonomisk...

Jepp.. du kan jo se på det slik også..
Jeg har en jobb der jeg disponerer egen bil, så må ha en som varer. Har hatt den forrige i 6 år, og kjørt 90 000 med den. Stort sett alt via jobb. Så må ha en driftsikker, lite kjørt bil.

Jeg ser på det som at jeg betaler ned på bilen i ca 2 1/3-3 år, før jeg begynner på huset.

Tror de fleste baker billån inn i huslån. Men, så betaler nok de fleste ned 100 000 - 200 000 ekstra på huslånet de første årene også da... sånn gjør i alle fall alle jeg kjenner det. Klart man tar den lave renten! Men, man betaler både bolig og bil de første årene.

Jeg tror ikke det vil være noe problem å ta større boliglån å cashe ned billånet med boliglånet, så fremt du ikke binder renten da, naturligvis. Men, jeg må få anbefale deg å betale ned bilen på fem år, altså at du casher inn ekstra på lånet tilsvarende bilens verdi.

Stemmer. Skal ikke binde renta med det første hvertfall. og betale ned ekstra straks jeg har muligheten til det.

Men det jeg lurer på der liksom om BANKEN er vanskelig ang slik type refinansiering..

ORIGINAL: Dollface

du planlegger å bake billån inn i huslån?
Vil du virkelig betale på bilen din i 20-25 år?
Kjempeuøkonomisk...

Mhm.. Mange gjør det, men det er IKKE spes smart på lang sikt.

ORIGINAL: dikkedikk

Stemmer. Skal ikke binde renta med det første hvertfall. og betale ned ekstra straks jeg har muligheten til det.

Men det jeg lurer på der liksom om BANKEN er vanskelig ang slik type refinansiering..

Tviler jeg på. Men, du kan ringe og snakke med dem. Vår bank er i alle fall åpen og ærlig...

Back
Topp