...

chrichri

Forumet er livet
,,,

Huff.,.. sorry at jeg ikke kan hjelpe - men gir en lyd av meg med engang hvis jeg faller om en sånn bok[:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Huff.,.. sorry at jeg ikke kan hjelpe - men gir en lyd av meg med engang hvis jeg faller om en sånn bok[:)]

hehehe... skjønner godt at du ikke kan hjelpe altså... regner med at du har en i bokhylla de om temaet her ja[:-]
eller... hehe

Svømmeopplæring (som tilhører kroppsøving) er ikke aktuelt for muslimske jenter, fordi det betyr å være lettkledde sammen med gutter. Med bare jenter i garderoben trodde jeg ikke det skulle være noe stress med dusjing og den slags, men jeg ikke sikker..

Hmmh... det bør da finnes bøker om islam eller hvilke utfordringer muslimer i vestlige land generelt møter [8|]
*lete litt*

lister ut igjen for jeg har ikke peiling men skal si i fra hvis det dukker opp noe...[;)]

[....

ORIGINAL: chrichri

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Svømmeopplæring (som tilhører kroppsøving) er ikke aktuelt for muslimske jenter, fordi det betyr å være lettkledde sammen med gutter. Med bare jenter i garderoben trodde jeg ikke det skulle være noe stress med dusjing og den slags, men jeg ikke sikker..

Hmmh... det bør da finnes bøker om islam eller hvilke utfordringer muslimer i vestlige land generelt møter [8|]
*lete litt*

har en bok om det, men føler at det blir litt lite stoff til å skrive 10-15 sider[:-]

men joda, det er litt stress ang dusjing. De skal ikke bli sett eller se andre nakne personer... dermed så kommer det en liten utfordring hvis en blir mange...
dette er nok veldig individuelt også da... ikke alle lever slik...

takk for svar, supert...

Oi!? Kan de ikke se andre jenter nakne heller!?!? ...da er det jo ikke rart det blir utfordringer å ordne opp i for en som skal undervise i kroppsøving [&:]

...

ORIGINAL: chrichri

okei, skal ikke si for sikkert... om det gjaldt både gutter og jenter, men leste om en gutt som ikke skulle se andre nakne... greit med adskilte garderober da, men begrensa hvor mange slike en har...

Jah, er sjeldent et eget avlukke med egen dusj til hver enkelt elev [8D] [8|]

Først så syns jeg (uten å ha lest oppgaven da) at du skal presisere at en muslim er ikke bare en muslim, men at det er veldig individuelt! Ikke alle muslimer følger koranen og ikke alle muslimer går tildekt! At det er store forskjeller på første generasjons muslim og kanskje 4.generasjons muslim her i Norge[;)]

Men sånn ellers er jo jentene over inne på dusjing, skifting av klær o.l.

Hva med mangel på forståelse for å skifte klær/ikke har gymklær, er det aktuelt med deling mellom jenter og gutter?

Sist, men ikke minst, så kommer det an på aldersgruppen! At det er viktig å ikke lage for store forskjeller og særbehandlinger sånn at man faktisk hindrer integrering! [;)]

LYKKE TIL! [:D]

tusen tusen takk, flickor... dere er superdupre!

nå har jeg masse motivasjooon til å komme i gang m oppgaven min!

Back
Topp