12 uker og ingen mage...?

2725020070603

Glad i forumet
Flere i 12. Uke som ikke har antydning til mage...? :/
begynner nesten bli litt bekymret.. hadde ventet å kjenne en liten kul eller noe nå!

Når man er 12 uker på vei er livmoren så vidt kommet over skambeinet.
De som har mage ved 12 uker har det fordi de er oppblåst, ikke på grunn av babyen.
Mange som ikke får mage før de er godt over halvveis i svangerskapet.

Masse lykke til videre, og gratulerer så mye

Hm.. Er det første gang du er gravid? Noen får jo ikke mage i det hele tatt, andre får det etter bare noen uker liksom.. Så er jo veldig individuelt. Men da jeg var på første jordmortime denne gangen (2 gangs), så skulle jeg ta kontakt om det ikke var kommet mage innen uke 12.. Men igjen, jeg har jo født tidligere og da..

Så er du bekymret, tar du kontakt med jordmor eller lege. Antagelig er du bare en av de som får mage senere, eller fenerelt sett får liten mage =)

Ikke bekymre deg :-) høyden kan også ha en del å si. Magen kommer når den kommer og ser alt greit ut på ultralyd trenger du i allefall ikke bekymre deg :-) hadde tatt det opp med legen hvis du tenker mye på det!

Her er jeg noen dager før fødsel. Jeg hadde ikke antydning til mage i det hele tatt før uke 20. Etter det kom den litt etter litt, men folk fikk sjokk når jeg sa jeg nærmet meg termin. Ut kom en baby på 4 kilo.

ImageUploadedByBV Forum1441038273.900934.jpg

Jeg fikk ikke mage før uke 24 førstegang jeg var gravid, og da var den liten helt frem til fødsel. Nå er jeg andregangsgravid og magen begynte å komme i uke 20. Nå er den ikke liten lenger, men heller ikke spesielt stor. Akkurat passe. ;) Magen kommer tidsnok! :)

Begynte ikke å få noen synlig mage før i uke 16, og da var det bare jeg som kunne merke det. Var først etter at andre kunne se det.

Hm.. Er det første gang du er gravid? Noen får jo ikke mage i det hele tatt, andre får det etter bare noen uker liksom.. Så er jo veldig individuelt. Men da jeg var på første jordmortime denne gangen (2 gangs), så skulle jeg ta kontakt om det ikke var kommet mage innen uke 12.. Men igjen, jeg har jo født tidligere og da..

Så er du bekymret, tar du kontakt med jordmor eller lege. Antagelig er du bare en av de som får mage senere, eller fenerelt sett får liten mage =)

Ja dette er mitt første svangerskap :) håper alt er fint og at det er normalt ... men ligger til familien å få ganske stor mage hehe. Så nå begynner jeg å bli utålmodig ;) skal på ul til torsdag så da kan jeg bli tryggere! Krysser fingrene for at den lille utvikler seg som den skal :)

Jeg hadde ikke mage før i uke 25 forrige gang... Altså over halvveis.
Ingenting galt med å ikke ha mage i uke 12. Er helt normalt det.

Ikke stress! :-) ikke stort til mage her heller! :cool: den kommer når den kommer og da blir den noen mnd:-) jeg skal nyte at den ikke er så stor enda! :DImageUploadedByBV Forum1441040397.891142.jpg

MANGE som ikke har mage i uke 12 - særlig førstegangs! Vi er alle bygd forskjellig ;)

Ja dette er mitt første svangerskap :) håper alt er fint og at det er normalt ... men ligger til familien å få ganske stor mage hehe. Så nå begynner jeg å bli utålmodig ;) skal på ul til torsdag så da kan jeg bli tryggere! Krysser fingrene for at den lille utvikler seg som den skal :)
Da er det nok ikke noe å tenke på!! Førstegangs blir man ofte store seinere enn ved flergangs.. =) Og torsdag er jo rett rundt hjørnet!! <3 <3 =)

Jeg var førstegangsgravid og fikk ikke mage før mellom uke 20-24, og den ble ikke veldig stor heller. Mange som ikke visste om at jeg var gravid før jeg sa dét fordi det nesten ikke syntes før helt mot slutten ;)

Det er die tidlig for de fleste:) jeg fikk først i uke 18 eller noe...

Back
Topp