Først og fremst; stakkars deg!! Dette er ingen god situasjon!
For det andre; jeg er enig i det som blir skrevet ovenfor her at dette lille barnet skal jo ikke måtte bøte med livet fordi HAN skal bestemme det?
Tenk hvor godt dere kan få det, dere to og din familie!
Jeg kjenner flere alenemødre, blant annet noen som overhode ikke har kontakt med barnefar.. Og de klarer seg jo kjempefint! De er inneforstått med at de ikke har noen pappa, men en gang i fremtiden når moren får kjæreste blir jo dette en reservepappa for barnet!
Jeg syns du skal gå for det DU vil.. Det er din kropp, ditt svangerskap og ditt barn! (ja, det er også hans, men hvis han velger å frike ut skal ikke både du og barnet få svi for det, da får HAN ta konsekvensene av sine handlinger, stå for at han har gjort deg gravid og være en MANN!
Jeg er nok enig i de som skriver dette. Jeg turte bare ikke si det.
Det er ikke for å gjøre valget ditt vanskeligere. Men jeg er redd du er litt "blind", og ser bare alt det negative.
Du kommer til å tenke "hva om?" resten av livet. Uansett hva du velger, men spesielt hvis du velger abort. Særlig hvis livet ditt blir flott etter hvert. Med en kjærlig og fornuftig mann, og mange ressurser.
Jeg vet av barn som er adoptert, jeg vet av barn som aldri møtte faren sin, jeg vet av barn som mistet mor eller far tidlig. Felles for dem alle, er at de elsker livet sitt.
Barn kommer med samme utgangspunkt. De aner ikke hva normene er. De bryr seg ikke om de vokser opp med en mor og en far, eller bare en far eller mor, eller to fedre eller bare bestemor. De bryr seg bare om at de blir elsket.
Og så lever vi i et fantastisk land, hva gjelder lover og regler. Med nettverk og hjelp i massevis.
Jeg ber deg om å snakke med en profesjonell før du tar avgjørelsen. Ikke bare ta i mot råd og støtte fra oss her inne.
Veldig bra skrevet!! Og jeg er VELDIG enig!! Kjenner ei på litt over 50 som har angret hele livet på aborten hun tok som ung. Hun hadde ingen pålitelig farsfigur til barnet der og da, ble da usikker, og tok abort. Men en stund etterpå fant hun hun en bra mann, som hun fikk ei datter med. Han kunne vært en fin pappa til det barnet hun valgte bort.. Derfor angret/angrer hun enda mer.. Og gråter over det enda....
I utgangspunktet VILLE du jo ha dette barnet - det fantastiske underet som ikke er alle forunt. Det har vært ønsket. Det har sikkert vært noe du har gledet deg over, og noe du har villet få til. Jeg er så redd for at du kommer til å angre resten av livet du også hvis du fjerner den lille...
MEN!! Samtidig så skjønner jeg deg fryktelig godt.. Må være ubeskrivelig vondt å ha det sånn.... Og bare det å høre den man elsker si at han ikke vil ha barnet, i tillegg til alt det andre grusomme han har sagt og gjort mot deg, det må være fælt... Syns forferdelig synd på deg...... :(
Skjønner godt at du ser svart på ting..
Men den lille kan bli et fantastisk lyspunkt i livet ditt. :) Det å få bli mamma er stort. Og barnet opptar alt av tanker, energi og tid - spesielt i begynnelsen, så da rekker man ikke tenke på noe annet omtrent. Og det er egentlig litt godt! :)
Håper du tenker over alle de positive tingene også.. Selv om det sikkert er utrolig vanskelig.
Ingen her kan si hva du SKAL gjøre. Men siden du skriver her, regner jeg med du vil høre andres tanker og meninger og råd. Jeg tror jeg har de andre her inne med meg, når jeg sier at vi mener alle godt, og håper det beste for deg. Vi bryr oss!!!!!! Vi er bare redd for at du skal velge feil... Kanskje vil det være feil for deg å faktisk ta abort, men det kan jo også bli feil for deg å beholde det, det kan ingen her vite. Men jeg bare håper inderlig at du tar med alle de positive sidene ved det å bringe fram dette barnet også.. Ikke tenk bare på alt det negative - som jo er mye!....
Håper du oppdaterer oss fort om hvordan det går med deg!!!!!!
Lykke til....