12+5 men legen fant ikke hjertelyd

Ser mange har fått beskjed om at legen ikke ønsker å sjekke før uke 14-15 fordi de syns det er vanskelig. Jordmødrene som er mer drevne, er det nok lettere for. Veldig dumt at de gir opp før de finner den, det skaper jo unødvendig bekymring:confused:
 
Syns også det er så dum vurdering av legen å prøve! Skapet bare bekymring.
Jeg skal tiø jormor i uke 18, seint ka, hun hadde time da el tidlig i juli, men da er jeg bare 12-13 uker og hun mente det var for tidlig for å lytte da, så jeg sa vi kunne vente. Så det er ikke vits at de skal drive å prøve før ule 14 f.eks
 
Samme skjedde med meg igår. Ble såklart bekymra så jeg ringte jordmor for å høre hva ho hadde å si. Fikk komme til ho med en gang, og ho hadde såvidt rukket å lagt doppleren på magen min før det dukket opp hjerteslag på 156 :) Har du mulighet til å la jordmor lytte på deg?
 
Han prøvde første gangen når jeg var 9+5 bare hvis jeg lovet å ikke bli bekymret fordi det ikke var lett å finne den så tidlig. Det gikk helt greit og jeg ble ikke stresset av at jeg ikke fant den, men denne gangen virket liksom legen mente vi burde være forberedt på begge deler at enten fosteret var frisk eller at det ikke var noe der. Forklarte at det var et underverkt at vi klarte å formere oss i det hele tatt. Følte det var veldig pessimistisk.
Han tok også blodprøve for å måle hcg nivået mitt som jeg skulle få tilbakemelding på i morgen så jeg ikke skulle bekymre meg.
Men neste tirsdag skal vi ihvertfall på ultralyd og SE at alt er i orden <3
 
Jeg var til kontroll 12+3, men fant ikke hjertelyd. Legen min forklarte med at iom babyen fortsatt er veldig liten, må en være ganske treffsikker for å høre hjertelyden så tidlig. Eneste grunnen til at jeg ikke bekymrer meg er pga at kvalmen er neste verre enn den har vært ;-) Var utrolig heldig med gutten min, da hørte vi hjertelyd i 11+3 <3
 
Det er litt dumt å høre etter hjertelyd så tidlig for en lege da... dem er jo ikke like erfarne... skjønner at du blir bekymra men mest sannsynlig er jo alt bare bra :)
 
Legen min sa det ikke var vits å høre engang etter hjertelyd da barnet ligger så gjemt at det er nesten umulig å få tak i..
 
Virker som jeg kom til riktig lege sist jeg var gravid. Han var fast bestemt på å finne hjertelyden i uke 9, og det gjorde han. Er så dumt når de ikke prøver ordentlig. Blir jo en ekstra bekymring.
 
Min lege fant den ikke i dag, 12+2 i alle fall.

Jeg er bekymret. Ikke pga at hun ikke fant den men fordi hun lette fordi jeg var der pga blødning i natt igjen.
 
Min lege fant den ikke i dag, 12+2 i alle fall.

Jeg er bekymret. Ikke pga at hun ikke fant den men fordi hun lette fordi jeg var der pga blødning i natt igjen.
Uff.. Skjønner veldig godt du er bekymret. Håper det stopper og at mini har det fantastisk inni magen <3
 
jeg blør ikke, men jeg spotter stadig

JM skal forsøke å lytte etter hjertelyd i morgen, også har jeg time til ul på tirsdag. Det er jo lenge til, derav jm i morgen.
 
Jeg var 12+3 på første kontroll, da sa legen min at det er ikke vanlig å finne så tidlig da knøttet er så lite. Og at de må treffe akkurat for å høre hjertelyd. Normalt sett vil de helst ikke gjøre det før uke 14-15.
 
Kommer sikkert helt Ann på hvordan den ligger. Men jeg finner hjertelyden med en gang, siden uke 11. Er nå 13+0. Mellom uke 9 og 11 var det ikke alltid jeg fant den, så dukket den opp noen dager senere.

Håper virkelig hun finner den, er så godt å få den roen.
 
Jeg var på kontroll hos JM i dag (12+4) og hun ba meg love å ikke bli lei meg hvis vi ikke fant den... Lovte det, men da vi ikke fant den ble jeg likevel skikkelig skikkelig skuffet...
 
Back
Topp