12+3 mulig spontanabort

Silisi

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei alle. På forhånd, beklager alle detaljer.

Stod på jobb idag da jeg plutselig kjente at noe «skjedde». Gikk på toalettet og det fosset blod. I tillegg var det en del «klumper».. Blødde ganske mye i en times tid, nå har det avtatt, men kommer litt innimellom. Ingen smerter. Dro rett til legen for å få tatt HCG og skal tilbake på fredag. Synes det er fryktelig lenge å vente på svar om det har gått galt.. Dette er nr 3 og aldri opplevd sa/ma før. Noen som har opplevd kraftig blødning, men at ting likevel stod bra til med fosteret?

På forhånd takk for alle svar.
 
Hadde blødning med 3 mann i uke 8 og uke 10, ikke så kraftig som du beskriver, men gikk bra iallefall❤️ Håper alt går fint for deg, kinne de ikke ta en ul på deg?
 
Hadde blødning med 3 mann i uke 8 og uke 10, ikke så kraftig som du beskriver, men gikk bra iallefall❤️ Håper alt går fint for deg, kinne de ikke ta en ul på deg?

Ringte først sykehuset men i følge dem måtte jeg gå via lege.. Og det eneste de gjorde var å ta HCG. Skal prøve å ringe sykehuset på nytt i morgen (jordmor var ikke tilgjengelig når jeg ringte idag) så håper på at jeg kan få komme inn på en sjekk.

Så godt å høre at alt gikk bra for deg :Heartred Krysser fingrene for at jeg er like heldig.
 
Ringte først sykehuset men i følge dem måtte jeg gå via lege.. Og det eneste de gjorde var å ta HCG. Skal prøve å ringe sykehuset på nytt i morgen (jordmor var ikke tilgjengelig når jeg ringte idag) så håper på at jeg kan få komme inn på en sjekk.

Så godt å høre at alt gikk bra for deg :Heartred Krysser fingrene for at jeg er like heldig.

Ring sykehuset igjen og ikke gi deg, man skal ikke måtte vente så lenge :/ håper det går bra :Heartred
 
Uff, så kjip opplevelse. :( :Heartred Hcg-målinger etter uke 8 er litt ubrukelige har jeg skjønt, du burde absolutt inn til ultralyd. Når du er kommet såpass langt også, veldig rart at du ikke ble sendt inn. :mad:
 
Uff, så kjip opplevelse. :( :Heartred Hcg-målinger etter uke 8 er litt ubrukelige har jeg skjønt, du burde absolutt inn til ultralyd. Når du er kommet såpass langt også, veldig rart at du ikke ble sendt inn. :mad:

Ja, når jeg prøvde å Google litt virket det jo veldig ofte som at man kommer inn til ul, spesielt når man er litt «lengre» på vei. Ble veldig frustrert. Skal ringe på nytt i morgen tidlig så håper jeg at jeg får komme inn :Heartred
 
Ja, når jeg prøvde å Google litt virket det jo veldig ofte som at man kommer inn til ul, spesielt når man er litt «lengre» på vei. Ble veldig frustrert. Skal ringe på nytt i morgen tidlig så håper jeg at jeg får komme inn :Heartred
Ja jeg har lest masse om at blodprøver på dette tidspunktet ikke gir så tydelige svar og når du har kommet så langt på vei synes jeg du bør få ultralyd så tidlig som mulig. Lykke til!
 
Opplevde det samme i dag faktisk. Ikke klumper da, men det renner en del friskt blod... Og har holdt på i hele dag.
Fikk komme på UL halv to. Fikk se en levende baby. Aner ikke hvor blodet kommer fra. Så skal slappe mest mulig av nå, og ny UL på fredag. Håper jeg greier holde babyen inne så lenge, og at blødningen stopper snart...
 
Håper det viser seg at alt er iorden. Men vil bare si at «reglene» når det gjelder (større) blødninger på dette tidspunktet i graviditeten er å kontrollere med UL.
Hcg er ubrukelig og vil ikke gi noe svar i hele tatt. Dersom man har en kjent SA/MA skal den foregå under observasjon på sykehus etter uke 9. Dette pga størrelse på fosterannlegget og faren for komplikasjon/store blødninger. Du bør/skal derfor ikke avvises når du opplever dette såpass langt ut i svangerskapet. Mange fastleger er useless på svangerskap, kanskje kontakte en privat lege? Volvat etc?
 
Sist jeg var gravid mistet jeg 12+4, blødde fra 11+4.
Ble henvist til ul fra fastlegen 11+5 og fikk time 12+1 - da såg alt bra ut, men morkaken låg foran åpningen og de regnet med det var det som gjorde at jeg blødde. Gikk fra sykehuset med time til oul noen uker senere, så overlegen som tok ultralyd regnet med
12+4 fikk jeg kraftige magesmerter, og fødte noen timer etter på hjemme på badet.

Vil anbefale deg å få ultralyd for å få sjekket opp i det, som andre sier er ikke HCG stigning like mye å stole på etter uke 8. Håper det er uskyldig og at du ikke opplever det samme som meg
 
Jeg tror som mange sier her at i dette tilfellet skal du ha ultralyd. Har du vært på ul før? Har hørt om flere tilfeller der det er tvillinger, og at den ene mistes mens den andre fortsetter!
 
Jeg tror som mange sier her at i dette tilfellet skal du ha ultralyd. Har du vært på ul før? Har hørt om flere tilfeller der det er tvillinger, og at den ene mistes mens den andre fortsetter!

Ja, har vært på 3 ul og der har det kun vært én.
 
Ja, har vært på 3 ul og der har det kun vært én.
Har du vært på 3 ul allerede? Pga blødninger? Hcg mener jeg også er ganske unyttig om en er i uke 12. Men at de ikke sender på ultralyd med en gang er forsåvidt greit nok, mange blør jo litt og de vil vel vente og se om det tar seg opp eller stopper?
 
Har du vært på 3 ul allerede? Pga blødninger? Hcg mener jeg også er ganske unyttig om en er i uke 12. Men at de ikke sender på ultralyd med en gang er forsåvidt greit nok, mange blør jo litt og de vil vel vente og se om det tar seg opp eller stopper?

Nei, grunnet diabetes :) Joda, er forsåvidt enig der, hadde nok ikke reagert så kraftig dersom det var en liten blødning, men dette var mye blod..
 
Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare <3 Skal prøve å ringe til jordmor i morgen, forhåpentligvis får jeg noen svar. Oppdaterer etterhvert.
 
Ja, når jeg prøvde å Google litt virket det jo veldig ofte som at man kommer inn til ul, spesielt når man er litt «lengre» på vei. Ble veldig frustrert. Skal ringe på nytt i morgen tidlig så håper jeg at jeg får komme inn :Heartred

Fikk heller ikke komme inn til ul, måtte mase flere ganger, men synes absolutt at drt burde vært et tilbud. Dessverre ingen automatikk i det
Siden du ikke har hatt smerter tenker jeg nesten du kan ha hatt et hematom, en blodansamling, som har tømt seg.
 
Ringte jordmor å fikk beskjed om å komme inn med en gang. Hun ble veldig overrasket over at ingen tok meg inn i går.

Var veldig forberedt på det verst tenkelige så gleden ble ekstra stor når jeg så en sprellende kropp og et bankende hjerte :Heartred

De så at det hadde vært en blødning, men kunne ikke konstantere hvorfor - og alt så fint ut. Føler meg veldig heldig :Heartred
 
Ringte jordmor å fikk beskjed om å komme inn med en gang. Hun ble veldig overrasket over at ingen tok meg inn i går.

Var veldig forberedt på det verst tenkelige så gleden ble ekstra stor når jeg så en sprellende kropp og et bankende hjerte :Heartred

De så at det hadde vært en blødning, men kunne ikke konstantere hvorfor - og alt så fint ut. Føler meg veldig heldig :Heartred

Så godt å høre at det gikk bra :)
 
Back
Topp