12+3 idag, legen fant ikke hjertelyd

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Men det er vel kanskje vanlig? Huff, nå sitter jeg her og bekymrer meg selv om jeg VET at det kanske bare er for tidlig...

Men hva legen sa til deg om det. kanskje hans apparat er for dårlig. Tenke postive. Håper alt er bra :-)

Dont worry!! Hvor bor du? Jeg har en super doppler hjemme - finner lyden i ke 7/8... :D
Veldig bra ide Jente Trondheim24 :-)

Husker ikke helt navnet på den. En kollega av meg kjøpte den i USA. Den er lyseblå og hvit. Har et display som måler både mors hjertelyd og når den finner fosteret sin hjertelyd kommer det opp et lite hjerte ved siden av telleren - og man kan ha veldig høyt volum på den. Var iallefall mye bedre enn den legen og jordmor brukte på meg.

En positiv tilbakemelding til deg: Venninna mi fant heller ikke hjertelyd før uke 12+4. Dette pga. dårlig doppler.
Hos meg fant hun med en gang- men noen ligger veldig lavt og kanskje litt ekkelt til - jeg husker jeg måtte ligge leeenge i uke 8 å klemme ganske hardt inn og ned i bekkenet for å finne lyden :-)

Det går nokk fint skal du se <3 :-)

Husker ikke helt navnet på den. En kollega av meg kjøpte den i USA. Den er lyseblå og hvit. Har et display som måler både mors hjertelyd og når den finner fosteret sin hjertelyd kommer det opp et lite hjerte ved siden av telleren - og man kan ha veldig høyt volum på den. Var iallefall mye bedre enn den legen og jordmor brukte på meg.

En positiv tilbakemelding til deg: Venninna mi fant heller ikke hjertelyd før uke 12+4. Dette pga. dårlig doppler.
Hos meg fant hun med en gang- men noen ligger veldig lavt og kanskje litt ekkelt til - jeg husker jeg måtte ligge leeenge i uke 8 å klemme ganske hardt inn og ned i bekkenet for å finne lyden :-)

Det går nokk fint skal du se <3 :-)

Jeg finner heller ikke hjertelyden (12+5 i dag), men stresser ikke av den grunn, selv om det hadde vært morro :)
Bor i Tr.heim jeg også :P

Det kan jeg skjønne er skummelt! Du kan jo ta en ultralyd bare for å være helt sikker, så du kan slappe av også. jordmor sa til meg når jeg var i uke 10 at hun ikke ville prøve å finne hjertelyden om jeg ble bekymret om hun ikke fant den, for det kunne hende hun ikke fant den., så det er nok normalt=) Men forstår at du blir engstelig, selv om sikkert alt er helt fint:)

Både legen og jordmor sier det er 50 % sjangse for at de finner hjertelyden med Doppler! så jeg takker fint nei når de spør om de skal lete, orker ikke å gå unødvendig bekymret! og det sier de er lurt, og veldig forståelig.
så det er helt normalt!

Men bestill deg en time til privat UL (kan du nesten sikkert få på dagen) der ser de hjertet også retter de dopleren direkte mot hjertet og finner det med en gang :) så slipper du være redd for at noe er galt.

Lykke til :) håper og tror at alt står bra til med den lille i magen din <3

Sniker i tråden...Legen min fant ikke hjertelyden i uke 15 og det ble haste UL, det viste seg at jeg bare var 13 uker på vei, og legene er ikke like drillet i å finne hjertelyden som jordmødre. Så trenger ikke bety noe som helst :) Håper du klarer å roe deg med det legen sa, og hvis ikke kan du be om en ultralyd :)

Da jeg ventet andremann ville ikke JM lete etter hjertelyd i uke 16 hvis jeg ble nervøs om hun ikke fant den, for selv da er det forholdsvis usikkert om de finner den, så ville prøvd å slappe av om jeg var deg, vet det er lettere sagt enn gjort. Hvis du ikke finner roen ta kontakt med hs forklar at du er urolig og spør om ikke en JM vil sjekke for deg.

Men det er vel kanskje vanlig? Huff, nå sitter jeg her og bekymrer meg selv om jeg VET at det kanske bare er for tidlig...
Uff det er aldri noe gøy, MEN jeg var hos jm på tirsdag og da var jeg 15+3! Og det tok laaang tid før hun fant hjertelyden! Var like før jeg ble sendt opp på ul! Men til slutt fant hun den heldigvis. Og jeg er jo 3 uker lengre en deg, så ikke sikkert hun hadde funnet den for tre uker siden. Men skjønner at du blir litt nervøs. Ingen god følelse det der!!!

Tusen takk for mange svar! Jeg skal prøve å ikke bekymre meg, var på ul i uke 9, men det kan jo ha skjedd ting siden da... Aaaaaaa, legen prøvde ikke lenge, og han sa at det kanskje er for tidlig men aaaaaa. Nå sitter jeg her og tenker hva hvis det har skjedd noe :-( iom at jeg har mistet symptomene som kvalme, tretthet osv.

16+6 og han fant ikke på meg heller i dag...prøver å puste og satser på at det går bra..

Du er jo ganske tidlig, så det er sikkert helt Ok!

Tror ikke du skal engste deg, du er jo ikke såå langt enda. Dem vil jo gjerne ikke lytte etter det så tidlig, pga nettopp det at hjertelyden kan være vanskelig å finne.

var hos j.m i går. er 15 uker, og hun slet med å finne den. fant den til slutt...men var ikke lett å høre, da den var bak min. så hadde jeg vært hjemme å leita sjøl, hadde jeg nok ikke funnet den...

Legen min ville egentlig ikke lete etter hjertelyden i uke 12 fordi han mener det er vanskelig å finne den da,og vil ikke skape bekymring... Så det er ikke alltid en finner den i uke 12..
I mitt andre svangerskap fant ikke legen (hadde en annen lege da) hjertelyden før i uke 20..
Og jeg fikk ingen ultralyd eller noe for det. Men alt var bra.
Håper du klarer å slappe av... ❤ Skjønner en kan bli stressa.. Og vertfall når en hører om alle som har funnet den tidlig.. Men heldigvis er alle svangerskap forskjellige og alt er normalt :)
Gled deg til ul :)
Det gjør jeg! Selv om det suser mangen rare tanker i hodet til tider.. Men jeg tror det er sån "som hører til" ;)
Det er vel morsfølelsene som er på plass ;) hihi :)

Hehe, ja det er nok morsfølelse. Så rart egentlig at det blir verre og verre med bekymringene for hver gang... Man skulle jo tro at når man venter nr 4 da er man helt relaxed. Men nei. Jeg meners å huske at han ikke ville sjekke hjertelyd når jeg var omtrent like langt på vei forrige gang, nettopp fordi det kan være vanskelig/umulig å finne. Aaaa... Skal prøve å slappe av, ja. :-) Takk for støten kjære dere!!

Back
Topp