Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Krissta
ORIGINAL: Godemine
Fagfolk (fysioterapeut, helsesøster, manuellterapeut, osteopat) trodde hele tiden at vår datter hadde kiss/kidd, men de klarte likevel ikke behandle det (hun ble ikke bedre).
Vi fikk til slutt maset oss til henvisning til barnelegen, og jammen ble det oppdaget hoftedysplasi (hoftefeil). I ettertid har jeg fått vite at det hun hadde, som skjev i kroppen, hodet mot ene siden osv også kan være et tegn på hoftedysplasi.
Men når det er sagt, så kan barn lett få tilbakefall for kiss kidd ved f.eks feber. Ville nok bedt om en ny behandling i første omgang jeg [;)]
Takk for svar[:)]
Var det ingen av fagfolkene som merket at noe var galt med hoftene? Eller mente de det hadde en sammenheng med det de mente var kisskidd? Her ble hun bare verre av kiropraktor, men hun ble ganske mye bedre etter beh hos osteopat.. Det med låret har kommet etter avsluttet beh der.. Kan være at hun "bare" har ett kraftig tilbakefall, men magefølelsen min sier at noe er gærnt.. Men er jo litt rart om så mange klarer å overse hoftedysplasi, men datteren din er jo ett bevis på at det er mulig..
Hvordan har hoftedysplasien påvirket henne, motorisk utvikling osv? Har aldri hørt om det før jeg så..