11 uker + hjertelyd! <3

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Er 11 uker på vei i dag <3 Allerede?!?

Slang meg nedpå sofaen for å lytte litt etter hjertelyden. Har ikke klart å fange den opp tidligere. Men med en liten smule flaks så klart jeg å fange den opp!!!! <3 Det var helt tilfeldig at jeg traff på riktig sted, for det ble vanskeligere å finne den etter hvert. Måtte skråstille doppleren litt. Fikk heldigvis tatt opp lyden på telefonen <3

Hjertet mitt smelter <3

Så herlig :)
Er det sånn at babyen flytter seg unna? Kanskje ikke enda da for bevegelsene er kanskje ikke helt bevisste enda...?

Er det sånn at babyen flytter seg unna? Kanskje ikke enda da for bevegelsene er kanskje ikke helt bevisste enda...?

Vet ikke om den flytter på seg. Jeg merker jo ikke det. Og det er jo derfor det kan være vanskelig å finne lyden, for man vet jo ikke så tidlig hvor den egentlig befinner seg. Så jeg tror jeg hadde litt flaks. I babyboka står det at fosteret beveger seg mye, men at det er for tidlig for at jeg kjenner det.

Ååh, så herlig <3
Gleeeder meg til jeg kan høre hjertelyden til lille spiren min :)
Er 9 uker i morgen, sist kunne jeg høre hjertelyden i uke 10 - kanskje jeg er like heldig denne gangen *håperhåper*

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vet ikke om den flytter på seg. Jeg merker jo ikke det. Og det er jo derfor det kan være vanskelig å finne lyden, for man vet jo ikke så tidlig hvor den egentlig befinner seg. Så jeg tror jeg hadde litt flaks. I babyboka står det at fosteret beveger seg mye, men at det er for tidlig for at jeg kjenner det.
Ja nei jeg tenkte at man finner lyden og så blir den borte fordi den flytter seg vekk og så må man leite på nytt igjen...

Lurer på om jeg må ha litt mer tålmodighet når jeg ligger med doppleren.

Er så vanskelig å vite om man skal legge mye press på, om man skal vinkle den slik at den kommer til under skambeinet.
Kan være at det rett og slett er for tidlig og at livmoren er skjult under skambeinet.

Ja nei jeg tenkte at man finner lyden og så blir den borte fordi den flytter seg vekk og så må man leite på nytt igjen...

Ja kanskje den flytta seg?? :-D Fant den to ganger på samme sted. Men tredje gang, var den borte :-P

Lurer på om jeg må ha litt mer tålmodighet når jeg ligger med doppleren.

Er så vanskelig å vite om man skal legge mye press på, om man skal vinkle den slik at den kommer til under skambeinet.
Kan være at det rett og slett er for tidlig og at livmoren er skjult under skambeinet.

Jeg hadde flaks som fant lyden nesten med en gang... men jeg brukte noen minutter. Må nok ha litt tålmodighet ja :-) Og det er ikke sikkert man hører lyden så veldig tydelig med en gang... jeg hørte den såvidt, og så prøvde jeg å snu litt på doppleren til jeg fikk en god vinkel. Da fikk jeg ganske god klar lyd. Men lyden forsvant med en gang vinkelen ble feil igjen.

Jeg hadde flaks som fant lyden nesten med en gang... men jeg brukte noen minutter. Må nok ha litt tålmodighet ja :) Og det er ikke sikkert man hører lyden så veldig tydelig med en gang... jeg hørte den såvidt, og så prøvde jeg å snu litt på doppleren til jeg fikk en god vinkel. Da fikk jeg ganske god klar lyd. Men lyden forsvant med en gang vinkelen ble feil igjen.

Jeg får for det meste inn min egen hjertelyd jeg :p
har ennå 2 uker til jeg er like langt på vei som deg, så det kan være at jeg finner den etterhvert :)

Slang meg nedpå sofaen for å lytte litt etter hjertelyden. Har ikke klart å fange den opp tidligere. Men med en liten smule flaks så klart jeg å fange den opp!!!! <3 Det var helt tilfeldig at jeg traff på riktig sted, for det ble vanskeligere å finne den etter hvert. Måtte skråstille doppleren litt. Fikk heldigvis tatt opp lyden på telefonen <3

Hjertet mitt smelter <3

Hjertet mitt smelter <3
Jeg klarte ikke å vente, og dro å kjøpte en! Trodde først det var min egen puls jeg fant, men denne var mye raskere! Leita først helt nede ved skambenet, men fant lyden lenger opp. Nesten ved ene hoftebenet! Hvor fant du? Herlig lyd :)

Jeg klarte ikke å vente, og dro å kjøpte en! Trodde først det var min egen puls jeg fant, men denne var mye raskere! Leita først helt nede ved skambenet, men fant lyden lenger opp. Nesten ved ene hoftebenet! Hvor fant du? Herlig lyd :)

Hehe!!! Skjønner deg godt! De første gangene jeg prøvde så ble jeg forvirret da jeg hørte en rar lyd ved både venstre og høyre side av hoftebeinet. Skjønte etter hvert at det var min egen puls :-P Hvis man søker på youtube, så kan man høre hvor rask pulsen skal slå i forhold til egen puls. Jeg fant lyden fra min venstre og litt mer mot midten av magen, ikke så langt opp men heller ikke så langt ned.

Hehe!!! Skjønner deg godt! De første gangene jeg prøvde så ble jeg forvirret da jeg hørte en rar lyd ved både venstre og høyre side av hoftebeinet. Skjønte etter hvert at det var min egen puls :-P Hvis man søker på youtube, så kan man høre hvor rask pulsen skal slå i forhold til egen puls. Jeg fant lyden fra min venstre og litt mer mot midten av magen, ikke så langt opp men heller ikke så langt ned.
Takk for godt tips! Er usikker, men mener lyden var så rask :)

Back
Topp