100% sykemeldt

blessed

Betatt av forumet
Noen som er det nå ut svangerskapet? Skal til legen imorgen før jeg egentlig skal på kveldsvakt (jobber på sykehjem) har hatt sommerferie nå å kjenner litt på den at jeg bør prøve å jobbe. Mens fornuften sier at jeg bør sykemelde meg.. Får enorme brenninger i lysken til tider som gjør så vondt at jeg ikke kan gå elle stå. Må legge meg ned til det går over, trett å sover minimalt på nettene..
Sykemelding er jo best men så er det denne samvittigheten ovenfor jobb da :/

Vært sykemeldt siden februar jeg :p

Jeg ble 100% sykmeldt for 14 dager siden, og angrer ikke ett sekund. Hadde veldig dårlig samvittighet for jobben før jeg ble sykmeldt, men kjenner nå at det var det beste for meg. Mye mer energi og overskudd til å gjøre ting hjemme. Sliter ikke like mye med rygg og føtter.

Jeg synes du skal lytte til kroppen ;-)

Vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. Du har nå holdt ut lenge. Hvor mye kan de få ukene ha å si vs de årene du skal jobbe der før du pensjonerer deg? Helsa først.

Ikke enda, men har begynt å få sånn brenning ned i lysken jeg også, så tror ikke jeg klarer å holde ut til permisjonen starter. Har blitt enig med meg selv om å prøve å holde ut til begynnelsen av august.

Åå.. jeg kjenner meg igjen når det kommer til samvittighet for jobben. Jeg er aldri borte.. heller aldri syk nok til å bli hjemme. Jeg har tenkt til å vurdere 100 % etter ferien (De siste 2,5 ukene før perm). Jeg syns du skal tenke på deg selv nå. Helsa bør komme først.. spes når det er en bebis. ;)

Vær sykemeldt I 4 uker allerede, og er sykemeldt de siste 4 ukene før permisjon også. Har så vondt I bekkenet at jeg ikke kan gå ordentlig I trapper.. var ikke så mye hjelp I meg på jobb siste ukene jeg jobbet..

Hadde det vært meg hadde jeg nok prøvd å jobbe litt, ikke fult men noen prosent for å se.

Går det ikke så går det ikke men tenker det er greit å prøve :)

Jeg ble 100% sykemeldt midt i sommerferien.. jeg har begynt å få så vondt nedover beinet, og har en ganske aktiv jobb.

Tenker det samme som taleren over :) Hva med å prøve en gradert sykemelding? Kanskje det er nok til å få den hvilen du trenger? Hvis ikke- sykemeld deg 100%.

Jeg jobber 50% nå, og det har gjort underverker for bekkenet og overskuddet mitt :) grudde meg veldig til å informere på jobb, men ble overraskende godt mottatt:)

Jeg var 50% sykemeldt før ferien. Mens jeg har hatt ferie har jeg kjent at det har godt å kunne ta livet enda mere med ro. Jeg er plaget med et vondt bekken, dårlig søvn og er trøtt nesten hele tiden. Da det nærmet seg slutten av ferien var jeg hos legen og han mente at det var riktig å sykemelde meg 100% fram til permisjonen starter (i 4 uker) slik at jeg kan prøve å bruke ukene fram til fødsel på å hente meg litt inn i stedene for å slite meg ut. Har også slitt med dårlig samvittighet for jobben, men tenker at det er ingen der som takker meg for at jeg sliter meg ut! Når jeg er borte kan de jo leie inn vikar i min stilling som kan gjøre hele min jobb. Da slipper de jeg er på vakt sammen med å ta de oppgavene jeg ikke klarer lenger...

Jeg har ferie nå, og skal ikke tilbake. Fastlegen syns også at det var lurt å roe helt ned da det bare var snakk om en liten mnd før permisjonen starter. Skal derfor ut i 100% etter ferien om 2 uker

Jeg har egentlig jobbet helt til nå.. Vært sykemeldt kanskje 4 dager totalt. Nå er det ferie, men fra 3 august skal jeg sykemelde meg frem til perm.start 17. August.. Jeg kjenner at jeg trenger så mye ro og fri som jeg kan få. Selvom formen min er bra, og jeg kan gjøre vanlige ting så er energien min borte - og jeg som jobber i barnehage syns det er bedre at dem har en som kan være der 100% for barna enn at jeg skal være der og slite med ryggen min (som endelig begynner å bli bra). Får ikke dårlig samvittighet, for jeg har stillt opp 100% tross plager. Men nå har jeg fått tydelig beskjed fra lege, mannen min & familie at jeg må ta det med ro! :o Så da gjør jeg det :)

Enig med dei over som foreslår gradert sjukemld - eg jobber 60% no, fordeldt utover slik at eg har en dag fri og 2 timer kortare arbeidsdag resten av veka. For meg er det heilt perfekt :)

Har vært 40% sykmeldt siden uke 23, og det har fungert veldig bra siden jeg har en jobb hvor jeg står og går mye. Og har da fått jobbet halve dager+annhver lørdag. Så håper det fungerer i 4uker til nå, for da tar jeg 3uker ferie før permisjon starter :)

Det er viktig å lytte til kroppen!
Har selv hvert sykemeldt siden slutten av mars og skal være det til permisjonen har legen min sagt.

Jeg har dessverre vært 100% sykemeldt siden begynnelsen av mai og jeg skulle gjerne forsøkt å jobbe litt men både lege og jordmor sier nei ettersom arbeidsgiver absolutt ikke er interessert i tilrettelegging. Jeg prøvde gradert sykemelding (50%) i mars men det fungerte ikke på min arbeidsplass nettopp på grunn av en arbeidsgiver som ikke bryr seg. Men, hvis det er sånn at en gradert sykemelding vil fungere på din arbeidsplass så ville nok jeg forsøkt det :) Men det aller aller viktigste er at du lytter til kroppen din!

Har jobbet 50% forrige uke + denne... Men kjenner at det begynner å røyne på, hoftene verker konstant og jeg stiver helt av å sitte så lenge som jeg gjør. Vurderer å be om høyere % eller 100% de to siste ukene med jobb før permisjonen starter, men det sitter langt inne. Føler meg egentlig bare gjennomsliten, og det eneste jeg gjør etter jobb er å ligge rett ut på sofaen eller i senga.

Ble 100% sykemeldt i 2 uker. Legen sa jeg hadde ingenting på instutisjon, med tunge løft og travle dager, å gjøre.. Heldigvis har jeg en forståelsefull sjef ☺️

Back
Topp