100% sykemelding

chiquitita

Elsker forumet
Fra i dag, kjenner at jeg har brukt opp det som jeg hadde på lager..... Jeg jobber på demes avdeling... når jeg kommer hjem er all tolmodighet oppbrukt... det går utover familie livet... smeller mye med kjeften:-(
Jeg har heldigvis ikke noe kropslig vondt, men kjenner at jeg ikke vil bli helt utbrent før prinsen kommer til verden.....
Er det flere som er sykemelt her?

 
Jeg ble 100% sm for 4 uker siden. Har så ekstremt med kynnere så ble pent nødt til å kaste inn håndkle. Jeg jobber i barnehage og det ble faktisk for vanskelig å ta det med ro så da ville ikke legen at jeg skulle fortsette. Sliter fremdeles med mye kynnere, men nå slapper jeg bedre av, og bruker kreftene mine på å slappe av mellom alle kynnerne
 
Jeg er helt sykmeldt, og har vært det i 4 uker nå. Er kommet til uke 32. Jobber på et sykehjem hvor det var mye tungt arbeid i tillegg til et bekken som skrantet. Lå strekk ut på benken resten av dagen når jeg kom hjem. Så det gikk jo utover de her hjemme, hadde ikke overskudd eller form til å gjøre noe med barna og mannen etter jobb. Godt at du har en forståelsesfull lege som har gitt deg sykemelding. Man har ikke igjen for å slite seg helt ut, en har et liv utenom jobb også. Jobbe skal man gjøre resten av livet, så syns vi har lov å sette oss selv først når man er gravid:-)
 
Bra du har fått sykemelding da. Ikke greit å bruke opp all energi på jobb og ikke ha noe igjen til du kommer hjem :/ Som du sier, kjipt å være utbrent når babyen kommer. Håper du får noen fine uker nå på slutten :) 

Selv har jeg vært sykmeldt ei god stund nå pga rygg og bekken. Det er vanskelig å tilrettelegge på jobb da jeg jobber i dagligvarebutikk. Harde betonggulv og ikke de mest ergonomiske stolene i kassa tok knekken på kroppen min. Så nå på slutten går tiden til skolearbeid og avslapping hjemme :) Skal til lege nå på fredag, men regner med at jeg fortsetter sykemelding ut til permisjonen starter. 
 
Her har jeg vært sykemeldt siden uke 7. Da starter det opp med kvalmen & spyingen. Spyingen varte denne gangen til uke 25. De siste ukene har jeg brukt til å komme meg. Kvalmen er her fortsatt men spyinga har roet seg. Jeg er sykemeldt å vil være det helt til lillevennen kommer. De siste ukene nå trenger jeg meg til å komme meg helt opp på nivået.. Etter å ha ligget så mange uker å gått ned 10 kg,vil jeg komme meg til hektene igjen før babyen kommer. Viktig det!
Godt du har blitt sykemeldt nå,man må tenke litt fremover også.
 
ska prøve å få sykemelding når jeg skal til legen i dag.
Er kokk,med mye ståing og gåing i trapper.
Blir helt utslitt og utbrent.
 
Jeg ble 20% sykmeldt et par uker før påske.
I dag har jeg fått 50% sm. Legen vil egentlig sm meg 100%, men det vil ikke jeg. Ikke enda iallefall. Så nå er jeg sm tom 30.04, og så får jeg se hva jeg gjør da.

Jobber i bhg, og er ikke bare bare og tilrettelegge der heller. Og med masse kynnere så kjenner jeg at kroppen trenger hvile. Og så begynner jeg å merke det i bekkenet, men ikke like ille som forrige svangerskap faktisk. Så jeg synes det er kjedelig å måtte trappe ned pga kynnere denne gangen. Men vil ikke føde for tidlig, så får bare trappe ned..
 
Jeg er blitt sykemeldt 100% frem til permisjonen starter og har vært det siden begynelsen av mars pga. Ryggen. Jobber også i barnehage, så da sa det bare stopp for min del når jeg ikke fikk den tilrettelegginga som ble avtalt og jeg hadde krav på, desverre :-\
 
Jeg har vært 100% siden oktober jeg =( Først med kvalme og svimmelhet ( noe som ikke passer seg på jobb da jeg kjører bil hele dagen), jobba 50% 2 uker i desember, men så kom bekkenløsning =(
 
Jeg har jobbet 100% fram til nå (uke 30+2) i næringsmiddel produksjon, har avtalt tilrettelagt arbeid med arbeidsgiver, men etter at det skulle tre i kraft har jeg vist blitt en person dom kan dytte inn der dom trenger folk når noen er borte. dvs hver dag.
Så på fredag skal jeg til jm, og da skal je ta en lang samtale med a, for nå er absolutt alt overskudd borte. ligger rett ut hele kvelden og bruker absolutt hele helga for å prøve å komme meg at. 
Har spurt om SM før, men har fått beskjed om å bruke egenmelding, men jeg har ikke samvittighet til å ringe å si at jeg ikke kommer pga at jeg er trøtt, så det blir til at jeg drar, men nå skal je ikke gi meg før jeg blir gradert SM iallefall, må da vel være meningen at je skal ha igjen overskudd til å lage middag om ikke annet etter jobb syns je...... eller????
 
Jeg ble 80 % sykmeldt i går faktisk..jobba 100 % frem til uke 30, men så sa det stopp. Er ped.leder på ei småbarnsavdeling så i tillegg til den fysiske biten så skal hodet henge med på anvsaret også. Og med en liten en hjemme så ble det rett og slett for mye og overskuddet strakk ikke til.
Kjenner at det skal bli veldig deilig å nyte siste del av svangerskapet og bygge opp et sikkert veldig nødvendig overskudd til barseltiden Sist jobba jeg for lenge og det fikk jeg svi for!!!
 
Jeg har vært sykemeldt 50% siden februar. Er førskolelærer og jobber på småbarnsavdeling. Merker det er tungt - men vil veldig gjerne jobbe så lenge som mulig. Jobber annenhver dag - og er helt slutt den dagen jeg har jobbet. Men mannen og jeg deler godt på arb. fordelingen hjemme den dagen jeg jobber, med stell av våre to små og middag etc- så da går det greit. Jeg elsker jobben min, så strekker meg nok langt.. men sier kroppen klart i fra om at nok er nok - så må jeg nok kaste inn hånkle jeg også.. Tiden går bare så sakte om jeg skal gå hjemme de siste ti ukene synes jeg...
 
Jeg er overrasket over hvor mange som frivillig ber om sykemelding når de faktisk har rett på svangerskapspenger i stedet...

Er det ikke mulig å tilrettelegge på arbeidsplassen, har man rett til svangerskapspenger. Det har man og av psykososiale grunner, og en del andre ting.

Jeg jobber selv i dagligvarebutikk. Vi er maks fire på jobb av gangen, burde til tider vært fler, jeg er fruktansvarlig og løfter, flytter og bærer rundt ett tonn varer på èn vakt noen ganger (ikke samtidig selvfølgelig, SÅ sterk er jeg ikke XD), og foreløpig går det helt fint. Kommer det en dag der hvor jeg merker at det ikke går lenger, så trapper jeg ned, men det er likevel mye ståing, gåing og sitting i kassen på en sykt vond stol som henger fast i hele kassagreiene. Men jeg går ikke fra jobben med en sykemelding. Jeg skal ikke sykemeldes for at stolene som er laget til kassen er katastrofalt designet. Blir jeg for stor rekker jeg ikke frem til tastaturet f eks. Da må jeg stå. Og da må jeg være så heldig at magen er så høyt oppe at den er over kassabåndet. Og jeg kan ikke stå i ro i åtte timer om dagen heller. De par vaktene jeg har tatt slik har jeg endt opp med ufattelig hovne og vonde ben, og jeg har kollapset i sengen når jeg har kommet hjem fra jobb og blitt der til jeg har gått på jobb igjen.

Nei, de får det vanskelig med meg. Sykemeldinger kan de stappe langt opp i ræven. Jeg er ikke syk!
 
Der må jeg rette meg selv, for jeg er satt på 50% svangerskapspenger - og er IKKE sykemeldt :)
 
Jeg er 100% sykemelt nå. Men jeg har bare jobba 50% før det. Nå sliter jeg veldig med bekkenet.
 
Back
Topp