100% stilling, med 50% sykemelding

Ida Margrethe

Betatt av forumet
Hei:-)

Jeg er ansatt med 100% stilling.

Legen min har sykemeldt meg 50% nå pga svangerskapskvalme etc.

Jeg ringte til NAV for å høre om dette ville ha noe å si for foreldrepengene mine i permisjonstiden og de sa nei- MEN at jeg måtte høre med lege om det var egen sykdom eller sv.skaps plager sykemelding gjelder.

Jeg sitter nå som et spørsmålstegn igjen:-/ hva mente han med dette?

Noen som vet? Det eneste jeg lurer på er om jeg får min faste mnd lønn når jeg går ut i permisjon selv om jeg er sykemeldt nå og i ubestemt tid..

du tjener opp foreldrepenger med sykepenger også :) trur ikke det spiller noen rolle om hvorfor du er sykmeldt nei?

Håper det er sånn ja:-)

Tror arbeidsgiver får mer dekt om det er svangerskapsrelatert, kan kanskje være noe med d? Ellers tror jeg ikke d skal ha noen innvirkning på din opptjening :)

Takk for svar:-)

Står det ikke på sykemeldingen hvorfor du er sykemeldt? På den delen du beholder. Bare pass på at han ikke har glemt å fylle det ut. Kan jo bare være derfor. Eller bare for statens statistikk? Det påvirker ikke dine utbetalinger når du er sykemeldt. :)

Arbeidsgiver slipper å betale arbeidsgiverperioden om det er svangerskaps relatert/får tilbakebetalt. Skal ikke ha noen betydning for din del ;)

Åååå så godt med svar! Tusen takk:-)

Tenkte også at det ikke burde gå utover oss økonomisk når lege velger å sykemelde oss:-)

Back
Topp