100 gjester til kaffe..

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Hvor mange cognaq-flasker kjøper man da? 17,5 glass per flaske i følge kokken vår. Aner ikke hvor mange som drikker det:P Det skal fylles i glass før servering, serverer baileys også, per glass.

5 flasker?= 87,5 glass. 6? 7!?! 

*Drikke over hodet*

har alle vært med å spist middag?
hvem skjenker i glass? skal dere bruke målebeger til alle glassene? hvor mange av de 100 drikker alkohol? er det fri bar etterpå?

Tja..spørs på alderen til folkene, kjenner ikke mange som drikker det men Baileys derimot..hehe, går sikkert en del til og i kaffen så aner ikke..men kan du ikke levere tilbake uåpnede på polet eller? Går kanskje ikke..

fru Tronrud skrev:
har alle vært med å spist middag?
hvem skjenker i glass? skal dere bruke målebeger til alle glassene? hvor mange av de 100 drikker alkohol? er det fri bar etterpå?

Nei, 70 av 100
Kokken og hjelper skjenker i glass, om de bruker mål eller tar det på øyet det vet jeg ikke, men hun er såpass "dreven" i gamet at uansett så vet hun nok hva hun holder på med:P
Jeg aaaaner ikke hvor mange som drikker alkohol og ikke skal jeg være helt ærlig. eller..kan kanskje si.. 80 drikker alkohol?

Ja, åpen bar:)

Rebecca85 skrev:
Tja..spørs på alderen til folkene, kjenner ikke mange som drikker det men Baileys derimot..hehe, går sikkert en del til og i kaffen så aner ikke..men kan du ikke levere tilbake uåpnede på polet eller? Går kanskje ikke..

Vet ikke om det går med brennevin, men dersom det er det til overs så har jeg en pappa som blir veldig glad da!:)

Jeg ville hatt for mye enn for lite  Nå er familien min glad i den type drikke da. 7 flasker er sikkert fint

*lykkeligst* skrev:
Jeg ville hatt for mye enn for lite  Nå er familien min glad i den type drikke da. 7 flasker er sikkert fint

S^glade er de ikke i det:p Er ikke alle 100 som drikker cognaq da, og det blir ikke ubegrenset servering av det, folk blir så tussete, de får drikke øøøøl!:P

Sannheten skrev:
5-6 flasker holder om det er 80 glass og 4 cl i hvert glass 

da tar jeg 5 cognaq og 5 baileys.. Det bør holde dersom vi sier at 80 av 100 drikker alkohol? Det er... 160 glass det.. 2 glass per pers? Vet jo ikke en gang om alle 80 drikker cognaq/Baileys..:P

Bouncing buttplug skrev:

Sannheten skrev:

da tar jeg 5 cognaq og 5 baileys.. Det bør holde dersom vi sier at 80 av 100 drikker alkohol? Det er... 160 glass det.. 2 glass per pers? Vet jo ikke en gang om alle 80 drikker cognaq/Baileys..:P

*Baileys emoticon  *

Hehe, ja, da får 80 stykker minst 2 enheter hver. Det er altså nok "cognac" til kaffen men det er umulig for deg å vite om det er riktig type da... Altså om de liker cognac eller baileys best...
Skal alt helles i glassene og settes frem, eller skal det sjenkes i på bestilling? For om det helles oppi 80*2 glass så ser folk fort hvor mye det er å gå på :)

Sannheten skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Sannheten skrev:

*Baileys emoticon  *

Hehe, ja, da får 80 stykker minst 2 enheter hver. Det er altså nok "cognac" til kaffen men det er umulig for deg å vite om det er riktig type da... Altså om de liker cognac eller baileys best...
Skal alt helles i glassene og settes frem, eller skal det sjenkes i på bestilling? For om det helles oppi 80*2 glass så ser folk fort hvor mye det er å gå på :)

Blir vel helt oppi, og serveres rundt på brett tenker jeg? Da blir det jo en naturlig begrensing på en, og så kan man heller se etterpå hvor mye som er igjen av de forskjellige?

Bouncing buttplug skrev:

Sannheten skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Sannheten skrev:

*Baileys emoticon  *

Blir vel helt oppi, og serveres rundt på brett tenker jeg? Da blir det jo en naturlig begrensing på en, og så kan man heller se etterpå hvor mye som er igjen av de forskjellige?

Ja :) Tipper pappaen din får med seg litt hjem jeg :)

Min erfaring frå bryllaup er at det går ein del av dette.. Iallefall baileys, og mange vil gjerne ha begge dele :) Og om nokon ikkje vil ha, så får folk dollartegn i auga og seier "jammen då tar eg hennas då" osv...

sorciere_ skrev:
Min erfaring frå bryllaup er at det går ein del av dette.. Iallefall baileys, og mange vil gjerne ha begge dele :) Og om nokon ikkje vil ha, så får folk dollartegn i auga og seier "jammen då tar eg hennas då" osv...

That's my dad..*ler*

Joda, men regner likevel med 5 flasker er nok, når det er 17,5 glass per flaske:)

Her er det iallefall mulig å levere tilbake det som ikke blir drukket på polet, så jeg ville forhørt meg om det, og heller tatt i litt ekstra. Det blir litt sånn flau stemning om det er for lite:p

Hvor mye dere trenger kommer nok litt an på hvor "tørste" folkene som kommer er. Dere skulle ha fri bar etterpå? Da holder det nok med 6 flasker av hver.

Men skal det ikke være Cognac tilgjengelig i baren etterpå? Min erfaring er at flere gjerne har lyst på det selv utover kvelden.... Jeg ville heller kjøpt inn et par flasker ekstra. Står det mye igjen, har du et par julegaver i boks allerede (hvis det ikke blir drukket innen den tid!). :)

Amorosa skrev:
Men skal det ikke være Cognac tilgjengelig i baren etterpå? Min erfaring er at flere gjerne har lyst på det selv utover kvelden.... Jeg ville heller kjøpt inn et par flasker ekstra. Står det mye igjen, har du et par julegaver i boks allerede (hvis det ikke blir drukket innen den tid!). :)

Joda, det står jo alltids litt igjen uansett, men jeg føler meg ikke heeeelt safe på "fri flyt" av akuratt det..

Back
Topp