100% eller 80%

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Er på tide å få sendt inn papirene til NAV.. Har ikke undersøkt enda hva som lønner seg, jeg har vikariat nå som går ut og har dermed ikke jobb å gå tilbake til. Men har jobbet meg opp rettigheter til full permisjon. Hva har dere tatt?

Vi har ikke bestemt oss enda
.har ikke fast jobb så videre å ta 100% lønn. Heller ta permisjon uten lønn.

Vanskelig å si hva som lønner seg når du ikke har arbeid å gå tilbake til. Jeg ville kanskje da valgt 100% og så bare vært hjemme litt ulønnet etter permisjonen. Man får mer utbetalt totalt ved 100% så da kan du evt spare noe så du har penger når utbetalingen fra NAV er ferdig. Du har kanskje krav på dagpenger også etter det?

Vi har valgt 80 %, da mannen er student + liten deltidsjobb, og ikke kan ta ut permisjonen før etter eksamen neste år. :-)

Har valgt 100% og tenker ta ut ulønnet perm etter det. Så vidt jeg har skjønt er det fordi far må ta ut samme at man ofte taper økonomisk på å velge 80%. I vårt tilfelle var det snakk om 19 000, men siden far tjener over 6G vil vi tape penger uansett.

Har heller ikke jobb etter permisjonen, vikariatet går ut.. Velger 100% og tar ulønnet fram til aug 2016 tror jeg. Skal legge av penger og er sykepleier så kan ta litt vakter når det passer med at bf har fri slik at vi klarer oss :)

Ja må se å få søkt den uka her. Jeg er jo så treg. Jeg går for lengst permisjon og 80% lønn denne gangen her:). I tillegg har jeg en god del ferie som skal tas ut:). Vil bare kose meg med lille tulla hjemme lengst mulig. Tida går jo alt for fort.

100 prosent, og så 4-6 uker ulønnet perm sommeren 2016. Har begynt å spare til det nå. Trekker litt hver mnd til en sparekonto.

Jeg tar ut full permisjon med 80% lønn. Det blir sikkert tøft økonomisk, men siden jeg blir alenemor, så velger jeg å gå hjemme lengst mulig med barnet.. Jeg sendte papirene på tirsdag, så da var jeg 28 + 4.. Synes alt er så vanskelig når det kommer til Nav og skjema helvette, så jeg ønsker å være tidlig ute slik at jeg ikke plutselig blir stående uten penger lm jeg har skrevet eller gjort noe feil...

Jeg tar ut full permisjon med 80% lønn. Det blir sikkert tøft økonomisk, men siden jeg blir alenemor, så velger jeg å gå hjemme lengst mulig med barnet.. Jeg sendte papirene på tirsdag, så da var jeg 28 + 4.. Synes alt er så vanskelig når det kommer til Nav og skjema helvette, så jeg ønsker å være tidlig ute slik at jeg ikke plutselig blir stående uten penger lm jeg har skrevet eller gjort noe feil...
Ser den. De er heldigvis ganske raske med å svare deg dersom skjema er fyllt ut feil, det fikk jeg merke. Tror jeg fikk brev i posten 3 dager etter at jeg sendte elektronisk :) Og selv om arb.giveren min ikke gadd å hjelpe meg noe særlig så ble ikke saksbehandlingstiden noe forlenget - heldigvis.

Er det noen som vet. Hvis jeg bruker de ferieukene vi har rett til for i år før 2015 er over, som min ferie og far tar da sin pappapermisjon når jeg har ferie, kan man da også bruke ferien for 2016 som en forlengelse av permisjonstiden? Håper på å få gjort det, så jeg kan være hjemme til august og barnehagestart uten å ta så mye ulønnet permisjon.

Jeg har fast jobb, og skal tilbake, men har håp om å få nr 2 ganske tett etter, så har valgt 100% for å få grei utbetaling hvis nr 2 kommer fort etter :-)

Tar ut kort permisjon, 100% ,så 6 mnd ulønnet permisjon.Har spart opp penger, så det går heldigvis fint :)

Tar 100 her, og deretter ferie for både 2015 og 2016, samt ni dager overført fra 2014. Deretter en mnd ulønnet perm (sparer litt til det hver mnd. Startet i høst med det). Og da ender vi på 20.august, som sikkert omtrent også blir barnehagestart.

Er det noen som vet. Hvis jeg bruker de ferieukene vi har rett til for i år før 2015 er over, som min ferie og far tar da sin pappapermisjon når jeg har ferie, kan man da også bruke ferien for 2016 som en forlengelse av permisjonstiden? Håper på å få gjort det, så jeg kan være hjemme til august og barnehagestart uten å ta så mye ulønnet permisjon.
Hvis arbeidsgiveren din er med på det, så. Jeg tar fire uker +1 dag i 2015, og overfører resten til 2016. Tar da det overførte og 2016-ferien sommeren 2016. Det er jo etter permisjonstiden. Da rekker jeg nesten helt frem til barnehagestart. Se ovenfor :) lykke til! Anbefaler en skriftlig avtale med din arbeidsgiver.

Back
Topp