100 dager igjen

1991solsikke

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Til termin :)
Straks 3 trimester og siste etappe :)
Kjenner du på stresset/ kommet i gang med forberedelser eller tar du det helt med ro og bare gleder deg? :)
 
Jeg har 97 dager igjen til termin, men nr. 1 kom 2,5 uke før termin så håper jeg iallefall har en baby her innen termin :happy:
Nå koser jeg meg bare med forberedelsene. Tror egentlig ikke stresset kommer til å komme, gleder meg til å føde, møte babyen og ikke være kvalm lenger :p
 
Ojoj! Jeg måtte sjekke her nå, og her er det 98 dager igjen til termin i dag :)

Stresser veldig lite, egentlig, men tenker det hadde vært kjekt å få på plass akkurat bilsete og stellebord i god tid før termin. Barnevogna står allerede klar i stua :p Mannen styrer litt med barnerommet, men for min del er det ikke så viktig om det blir klart før termin eller når babyen er et halvt år. Jeg gleder meg imidlertid helt sykt til permisjon, så 11. mars, som blir siste arbeidsdag på en stund, blir en stor merkedag for meg :p
 
Hele 125 dager igjen her, så føler jeg har god tid enda :happy: har heldigvis der meste liggende fra forrige barn,så stresser ikke så veldig med innkjøp og klargjøring helt enda
 
106 dager. Akkurat nå føles det helt passe:happy: Skal bestille bilstol og vogn etter jul. Og begynne å lage til stelleplass + soveplass Så tenkte jeg å begynne med å pakke fødebag + stellesekken:) Har en del igjen å strikke, så synes det er helt ok å ha god tid. Tenker at når jeg går ut i permisjon kan jeg starte med å lage mat til å ha i frysen. Porsjonspakker med middag, pizzahorn og diverse. Så slipper vi å stresse med det når den tid kommer.
 
115 igjen her. Må innrømme at jeg ikke har kjøpt inn noen ting annet enn en bbhugme. Som forsåvidt er like mye til meg selv :) er førstegangs, men stresser ikke. Fått en del hjemmestrikk da, og sett på hvilken vogn vi vil ha. Regner med vi ender opp med Stokke Trailz da vi begge er ganske høy.

ellers tenker jeg vi må begynne å handle inn på nyåret. Får en del med kommende besteforeldre, men må vite hva vi vil ha. Og er så lett å gå seg vill i utstyrsjungelen. Noe som kanskje er grunnen til at vi ikke har gjort noen innkjøp hittil :)
 
Jeg har 138 dager igjen. Sniker fra mai!
Sist kom lillemann nesten 6 uker før. Så vi får se denne gang når han kommer :)
 
115 igjen her. Må innrømme at jeg ikke har kjøpt inn noen ting annet enn en bbhugme. Som forsåvidt er like mye til meg selv :) er førstegangs, men stresser ikke.
Det er ingen grunn til å stresse heller. Her er det 109 dager igjen, og jeg har ikke kjøpt noe som helst annet enn vogn og bilsete som vi kjøpte tidlig fordi vi fikk penger øremerket til det og da var det ingen grunn til å vente.

Husker at jeg tenkte på 100 dager igjen som en slags merkedag i mitt første svangerskap, men nå tenker jeg ikke så mye på det. Regner uansett med å gå så lenge over termin som det er mulig...
 
Akkurat 100 dager igjen til termin nå :happy: Gleder oss såååå til å få treffe lille Frøya:Heartbigred
 
Akkurat 100 dager igjen til termin nå :happy: Gleder oss såååå til å få treffe lille Frøya:Heartbigred
Så koselig at dere allerede har navn! Vi er langt unna og lande, og midt i navnedebatten. Mannen synes vi har goood tid, og vil nesten ikke snakke om det. Mens jeg vil gjerne ha det klart for å kunne knytte meg bedre til babyen allerede nå.
 
Vi har også navn klart, og det er veldig koselig. Det føles helt annerledes å snakke om *Navn*, fremfor babyen eller hun osv. Jeg var nok den som var mest "stressa" på å finne navn tidlig, men er glad mannen ble enig. Det føles mer virkelig da. Men likevel, man har jo faktisk god tid. :)
 
Vi har helt lagt bort navndiskusjonen fordi vi er så usikre begge to. Forrige gang hadde vi navnet klart lenge før jeg ble gravid, denne gangen aner vi ikke. Får håpe vi finner noe vi liker før fødselen iallefall :p
 
Så koselig at dere allerede har navn! Vi er langt unna og lande, og midt i navnedebatten. Mannen synes vi har goood tid, og vil nesten ikke snakke om det. Mens jeg vil gjerne ha det klart for å kunne knytte meg bedre til babyen allerede nå.
Jeg forelsket meg i navnet for lenge siden men samboer har vært lunken til det. På julaften skrev han til meg fra jentene og brukte også navnet til lille i magen :happy: Den beste julegaven man kan få. Hun skal ha mellomnavn også men det er vi ikke enige om enda :rolleyes:
 
Jeg forelsket meg i navnet for lenge siden men samboer har vært lunken til det. På julaften skrev han til meg fra jentene og brukte også navnet til lille i magen :happy: Den beste julegaven man kan få. Hun skal ha mellomnavn også men det er vi ikke enige om enda :rolleyes:
Det var en koselig overraskelse ❤️
 
95 dager igjen. Har bestilt vogn og arvet en del tøy, kjøper resten litt etter litt :)

Dere som har bestemt navn, deler dere det med andre eller holder dere det for dere selv? Vi har vel egentlig bestemt oss og er heldigvis helt samstemte, men derimot ikke helt enige om vi skal dele det med andre inntil videre :p
 
95 dager igjen. Har bestilt vogn og arvet en del tøy, kjøper resten litt etter litt :)

Dere som har bestemt navn, deler dere det med andre eller holder dere det for dere selv? Vi har vel egentlig bestemt oss og er heldigvis helt samstemte, men derimot ikke helt enige om vi skal dele det med andre inntil videre :p

Vi har delt det med andre. Gjorde det sist også. Dette med hovedgrunn i at storebrødrene på 2 og 4 lettere klarer å forholde seg til babyen ved å bruke navnet. Særs eldste har behov for dette :)
 
87 dager igjen :)

Føler tiden begynner å gå fortere nå og kjenner jeg ønsker mer og mer på plass.. har seng, vogn, stellebord og bilsete pluss en god del klær på plass så ligger vel egentlig bra ann. Det må monteres/vaskes og klargjøres da :shy:
Ellers må jeg litt mer på handel, madrasser, vippestol og badebalje med stativ, og stellematte er litt av det jeg trenger på plass. Skal ha babysitter også men det er ikke så hast.

når det gjelder navn har vi vel kommet frem til et, men er jo en liten mulighet for at vi forandrer mening. Med de andre har jeg delt navnet på forhånd, men denne gangen føler jeg mest for å holde det for oss selv til han er født :Heartblue
 
Back
Topp