10 tips for de 10 første dagene med babyen

Nyttige linker. :) Er så mye å sette seg inn i, og er så redd for å gjøre feil. :/
 
Hehe, jeg tenker også at jeg ikke husker noen ting fra sist, men samtidig så tenker jeg at det meste kommer tilbake helt naturlig når man står der med babyen i armene ;)
 
Glede meg :D men e gruelig spent på kordan d ska gå å være aleine med baby og 16 mndr gamle storesøster :) hehe
 
Glede meg :D men e gruelig spent på kordan d ska gå å være aleine med baby og 16 mndr gamle storesøster :) hehe
Wow! Jeg gruer meg til å være mye alene med en på 4 og en baby, jeg! Så da bør jeg kanskje bare klappe igjen:)
 
Glede meg :D men e gruelig spent på kordan d ska gå å være aleine med baby og 16 mndr gamle storesøster :) hehe
Samme her. Storebror er født i august 2013 og lillesøster kommer i desember. Og jeg skal være hjemme med begge to. Det blir nok hektisk, men håper også det blir veldig koselig :)
 
Samme her. Storebror er født i august 2013 og lillesøster kommer i desember. Og jeg skal være hjemme med begge to. Det blir nok hektisk, men håper også det blir veldig koselig :)
Jeg skal også väre hjemme med lillebror og storesöster som det blir ett år mellom (desemberbarn begge to, men storesöster kom 4 uker för termin). Men jeg har sagt at om denne ungen også får kolikk får gubben väre hjemme de 3 förste månedene:p
 
Tror jeg må lese denne etterpå :)
 
Ikke enig i alt, men greie tips. Spesielt det med at de viser at de er sultne uten å skrike.
 
Barnestell falt på en måte helt naturlig for meg med første, men jeg misliker å bade babyer. :( JEg er helt sikker på at jeg skal drukte stakkaren.
Tror de første månedene med storesøster så var det kun barnefaren som badet henne. :p
Med meg bare skrek hun og med pappan stooorkosa hun seg.

Men jeg regner med at det er bare å hoppe i det og jeg kommer nok til å be om veiledning på barsel uansett :p Friske opp gamle kunster kan være greit :)

Og jeg håper dette barnet er like tydelig som storesøster.
Det var den tingen jeg "kunne best".
Hun var kolikkbarn og vi kalte henne ofte Decibel når det stod på som værst. :p
Men når hun var sulten så smattet hun. ikke med lyd, men munnen gikk.

De forsket på barnegråt og sist så fant jeg en artikkel her på BV om de 5 forskjellige typene barnegråt.
Den var virkelig gull verdt for det ble aldri til skriking. Jeg forstod med en gang hva hun ba om. :D
Så for meg var det alltid et stort mysterium med andre mødre som hadde unger som hylskrek uten å skjønne hva problemet var (og man kan jo ikke akkurat bare gå å fortelle en mor hva barnet hennes vil, selv om man kanskje har skjønt svaret).

Men datteren min og jeg hadde noen slike episoder. Hun snakket tydelig veldig tidlig og intill barna er ca 3 år sies det at de fortsatt skjønner hva barnegråten betyr og flere ganger på tog eller cafe så kunne datteren min påpeke til mamman hva babyen hennes gråt for. Og hun hadde alltid rett.
De aller fleste hun sa fra til forsøkte det hun forelso og gråten stilnet.
Det var veldig spesielt å se på :)

Tror jeg får lete opp den artikkelen for den var god.
 
å herre.. jeg skriver jo foredrag når jeg først begynner :O
 
Back
Topp