10 gode tips til å kaste mindre mat

Jeg har hund som spiser alt mulig,så er ikke mye som blir kastet her.Men mange fine tips på lista di

Uff, denne lista trenger vi ihvertfall!
Vi kunnet mate Sudan med all maten vi kaster :P

jupp, her har man tatt seg sjøl i nakken for det er en skam å kaste middagsrester slik som vi gjorde i en periode

har 1-2 restedager i uka for å få det vekk og det smaker jo like godt da ;)

kasta to bæreposer fra kjøleskapet i dag jeg..

men sånn i hverdagen kaster vi sjeldent restemat, for jeg lager middag til 2 voksne og 1 barn, ikke noe ekstra.. annet enn kanskje ris og pasta som jeg er litt dårlig til å beregne...

Lager korrekt mengde mat til så mange som vi er, svært sjelden det er noe til overs som rester.

Prøver å skrive og lage meny for neste uke ift hva som er igjen i kjøleskapet. Vi sorterer bioavfall og er mest litt pasta eller spagetti som er for mye som kastes i det bosset, ellers er det bare skrell og slikt som kastes.

Vi er for dårlige til det, det blir kasta en del brød. I tillegg er vi ikke flinke nok til å putte rester fra middagen kaldt så det kan brukes igjen. Der må vi skjerpe oss!

Jeg lager alltid masse ekstra middag, men kaster nesten aldri noe.
Spiser gjerne middag til frokost, og tar med som lunsj

Frøken Hege skrev:
Lager korrekt mengde mat til så mange som vi er, svært sjelden det er noe til overs som rester.

Prøver å skrive og lage meny for neste uke ift hva som er igjen i kjøleskapet. Vi sorterer bioavfall og er mest litt pasta eller spagetti som er for mye som kastes i det bosset, ellers er det bare skrell og slikt som kastes.

Imponerende, da er du flink. Jeg er ikke så flink som jeg skulle ønske jeg var. 

Vi er egentlig veldig flinke til å spise rester. Har iallefall aldri tenkt at det er ekkelt å spise restemat som mange her inne sier de syns det er (ifølge andre tråder som har vært oppe før)

Jeg sparer ofte, eller alltid egentlig, på det som blir til overs, men jeg er alt for dårlig til å spise maten jeg har i kjøleskapet.
Kjøper liksom nytt, så blir mye kastet.
Prøve å skjerpe meg!!

Kaster omtrent ingenting av mat.

Rester settes i kjøleskapet. Enten blir det spist innen 2 dager eller jeg tar det med på jobb som lunsj.

Lager i store kvanta og fryser ned til senere bruk.

Det som går i bosset hos oss er skrell etter grønnsaker og poteter.

Brød skjæres opp og legges i frysen i porsjonspakninger, så blir det ikke tørt før det er blitt oppspist.

Flott påminnelse! Vi har 1-2 restedager i uken. Er det mye mat igjen fryses det slik at vi har det lettvint andre dager. Middagsrester er også godt til lunsj. 

Back
Topp