10 åring

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Jeg har en 10 åring som er blitt så utrolig glømsk. Han får beskjed om tex gå og hent tannkosten så går han og kommer tilbake uten tannkosten. Da har han glømt det ut hva han skulle gjør . Eller lever konvolutt på skolen gang på gang så glømmer han det ut.gå på do såg går han og glømmer ut at han måtte gå på do før vi legger oss. Finns en del andre ting som han glømmer. Er det bare vår gutt eller er det fler her inne som opplever de sammen med sine 10 åringer.
Har tenkt og ta det opp med legen på tirsdag evt bestille en time til gutten.

Last edited:
Jeg har ei på 13 som er sånn hun og.
Type..
"Når du er ferdig på badet, ta med deg klærne dine opp."
Klærne kan hun godt snuble i på vei opp, husker dem ikke for alt i verden.

Jeg har ei på 13 som er sånn hun og.
Type..
"Når du er ferdig på badet, ta med deg klærne dine opp."
Klærne kan hun godt snuble i på vei opp, husker dem ikke for alt i verden.
Godt at vi ikke er aleine men jammen jeg begynner bli urolig. Det var en dag jeg ba han gå in i butikken og handle 2 ting for meg . Jeg parkerer sånn at jeg ser in i buttiken hverfall inngangs pari og kassen delvis. Så er jeg han passer andre veien og i sin egen lille boble er på vei utgangsdøra. Når han såg meg vinke til han da skjønte han at hadde glømt betale .

Godt at vi ikke er aleine men jammen jeg begynner bli urolig. Det var en dag jeg ba han gå in i butikken og handle 2 ting for meg . Jeg parkerer sånn at jeg ser in i buttiken hverfall inngangs pari og kassen delvis. Så er jeg han passer andre veien og i sin egen lille boble er på vei utgangsdøra. Når han såg meg vinke til han da skjønte han at hadde glømt betale .

Vel. Altså.
Gubben ba meg handle tre ting. Jeg måtte ringe ham, for jeg greide ikke huske alle tre..
Man blir fort litt surret inn i sitt eget hode. Jeg vet jo det er det som skjer med dattera her. Hun fikk en annen tankerekke, og har bare glemt seg bort. Selv om det er helt sjukt irriterende å måtte gi samme beskjeden 4-5-6 ganger, fordi tankerekken ble avbrutt der et sted. ><

Samme her, frustrende til tider for både store og små, kan det være stor utvikling i hjernen på den tiden?

Samme her, frustrende til tider for både store og små, kan det være stor utvikling i hjernen på den tiden?
Ja kan nok stemme det. Skall til legen om meg selv idag og tenkte spør hun akurat om dette her

Dette er helt vanlig fra tenåringsalder. En av kjennetegnene er dårlig hukommelse, den kommer seg igjen utpå videregående. Hjernen er under ombygging. Ofte er de nok 11-12 før det skjer, men kan godt mulig 10 åringen er på vei inn i den fasen nå. 13 åringen her er håpløs, men det hjalp veldig å få påpekt at det er vanlig for alderen, da blir jeg ikke fult så irritert som mor heller.. Det er bare sånn, han husker ikke beskjeder som er gitt.

Til info snakket med legen om akurat glømsk 10 åring :smiley-bounce022 Hun begynte le og sa bli vant til det i noen år. Det er helt vanlig

Back
Topp