#1 vs. #2

TulleHøna

Forumet er livet
jeg kjenner jeg blir litt mer stressa denne gangen!!
sistgang syns jeg det tok så laaaaaaaag tid! og jeg følte meg VELDIG gravid da jeg var i uke 15. 

Denne gangen derimot stresser jeg litt! nå tenker jeg heller at det tar litt for kort til å lage et barn egentlig. kan det virkelig bli ferdig på bare 9 mnd!? de klarer jo ofte ikke å bygge ferdig et hus på den tiden en gang!!! også skal jeg lage et helt menneske!? på så kort tid?

jeg er straks 16 uker, og jeg føler meg igrunn ikke så gravid. ja, jeg er fortsat kvalm og har halsbrann og bekkenløsning og mage. men gravid? æh! kanksje en mnd på vei eller noe. 
så pllutselig innser jeg at jeg snart er halvveis!!!???

Hehe, ja, det går fortere denne gangen :) Jeg hadde ikke tid til å gå ut i permisjon en gang,  for herlighet, jeg var jo ikke såååå gravid?? :) Men måtte jo ut i perm, og da ble jeg stressa, for jeg hadde ikke nytet  svangerskapet osv.. Heldigvis kom hun på overtid, så da rakk jeg å bli litt lei..
Det er jo litt behagelig at tiden går også, da slipper man at svskapet blir så himla langt  :)

jojo! men jeg angrer så på at jeg ikke kosa meg med å være gravid sist, og har hele tiden tenkt at, neste gang... DA skal jeg kose meg å bare nyte det.
JEG REKKER JO IkkE DET!!!! hehehe

TulleHøna skrev:
jojo! men jeg angrer så på at jeg ikke kosa meg med å være gravid sist, og har hele tiden tenkt at, neste gang... DA skal jeg kose meg å bare nyte det.
JEG REKKER JO IkkE DET!!!! hehehe

Hehe.. Akkurat sånn har jeg tenkt også. Håper at tiden ikke går så fort etterhvert, for hittil har jo ukene bare rast avgårde!

hør hør! ukene raser avgårde og om 3 uker er jeg halvveis!!! Føler jeg nettopp ble gravid selvom det er 12 uker siden jeg testet positivt! Men på en annen side så har jeg ikke vært redd denne gangen :) De 12 magiske ukene gikk så fort at jeg fikk ikke summet meg til å tenke over og bli redd for at noe var galt :) og nå som jeg kjenner gode spark i magen er jeg i hvertfall ikke redd lenger :)

Forstår deg veldig godt! Er selv gravid med andremann, og nærmer meg termin farlig fort! Termin i november!

Førstegang gikk ikke tiden i det hele tatt, føltes som om tiden stoppet opp! Og nå skal jeg plutselig pakke sykehusbagen snart!

Ja.. det går helt utrolig fort.. forrige gang fulgte jeg hver minste lille utvikling, leste masse, slappa av.. tok masse magebilder.. hengte meg opp i alle detaljer.. tror jeg nesten pugga fosterutviklinga, strøk og sang til magen lenge før jeg kjente noe eller den kunne høre noe som helst hehe.. Nå stakkars, denne får restene av nattasangen til mini og et og annet OI, nå er enda en uke gått jo!! Hehe.. ja, blir ikke mye tid til nyte nå med en 2-åring i hus.. dagene bare flyr.. Men litt behagelig er det jo også, da blir dte ikke så lenge å vente.. litt trist at det kanskje er siste gang da.. jeg burde egentlig prente inn alle minner nå...

Prøv på nr 3... Tiden flyr. Er bare å starte på konfirmasjonsaler allerede!

Synes tiden går altfor sakte jeg da;) Gikk fort i starten, men det var pga flytting og tre uker europaferie, så den tidlige UL fikk ikke kommet før i uke 15;)... Denne gangen vil jeg bare bli ferdig sånn at livet kan gå videre;) Får jo ikke tid til å nyte noe uansett med en 16 mndrs løpende rundt;) På mandag er det 17 uker, men på onsdag skal jeg inn og sette termin og har en følelse på at jeg kommer til å hoppe noen dager eller en uke fremover og DA er jeg virkelig snart halvveis!!

Apropos det å rekke å nyte svangerskapet; jeg tenker litt, hva er det å nyte så langt?? For meg så har det vært mange uker med kvalme, dårlig form, trøtthet og ingen matlyst. Så ble formen heldigvis bedre, men da kom bekymringene for fullt; - Hvorfor forsvant symptomene nå, er det noe galt???... Ikke kjenner man liv eller noen ting.. Men så kommer de første livstegnene, og man skal på ul og alt ser fint ut. DA, DA tenker jeg at jeg skal nyte det. For da er det jo noe å nyte, og kose seg med.. (Før ungen blir så stor at det blir ubehagelig igjen, hehe)

vel... det heter jo å nyte svangeskapet... men de færreste syns vel dette passer;) Sist gang så hadde jeg 22 uker med helvete, deretter gikk det sakte over og de siste 6 ukene var mine nyte-uker;) En skal vel nyte tiden før en må styre og stresse med ungen, og en aldri får en dag fri igjen;) Men de som allerede har ungen har ikke denne "gleden" en gang;) 

Sist var det viktig å gå ut å spise kino og alt annet en må vente med når babyen popper ut... jeg med min 1 åring får ikke gjort noe uansett;)

Så hva skal en nyte? Har få ideer faktisk....har vel ikke skjønt utrykket så mye jeg heller;) At en kan tenke litt mer på seg selv enn vanlig, unne seg litt mer godt å spise for den som klarer, en mann som gjør litt ekstra kanskje, slippe å holde inn magen? Må grave langt for for forslag her... noen som har flere? 

Back
Topp