1. trimester, kvalme, sykemelding

Jeg fikk beskjed av legen min å ikke bruke migrenemedisin, men i stedet bruke 1 gram Paracet.. som om det har noen effekt…
Slet veldig med det forrige svangerskap.
Paracet er førstevalg ja, men det har null effekt hos meg, så det er bare å droppe. Triptaner er forsket mest på og er førstevalget etter Paracet. Har hatt to leger som sier det er ok og spurte også på tryggmammamedisin og fikk samme svar der. Prøver å unngå å ta så det mye som mulig, men som legen min sa så er det bedre at mor har det bra enn at man lider. Så jeg tar når det blir skikkelig ille. Var likt med førstemann og han er helt frisk og fin i alle fall :)

Jeg fikk beskjed av legen min å ikke bruke migrenemedisin, men i stedet bruke 1 gram Paracet.. som om det har noen effekt…
Slet veldig med det forrige svangerskap.
Min lege sa at det går greit med medisin, men begrense inntaket så mye som mulig. Fikk gradert sykemelding forrige svangerskap for å redusere hyppigheten av anfall.

Noen som har erfaringer med Xonvea? Jeg må prøve å starte nå snart tror jeg.. kvalmen har meldt seg, og jeg har selvfølgelig masse presentasjoner på jobb de neste ukene :inpain: de to siste svangerskapene var jeg helt slått av ut kvalme i 1. trimester, og 100% sykemeldt. Har lyst til å prøve å unngå det nå.

Jeg sykemeldte meg i dag på grunn av kvalme og at jeg er så sliten. Jobber i barnehage og alt jeg klarer å gjøre på jobb er å sitte å tegne og spise for å holde kvalmen i sjakk. Følte det var det rette for meg, kollegaer og barna når jeg ikke fikk til å yte i jobben min. Har også fårt kvalmestillende som det skal bli spennende å prøve i kveld :D
Hvor lenge? Jeg endte opp med å sykmelde meg ut denne uka, men kjenner at jeg er enda dårligere nå enn var når jeg sykmeldte meg. Og har sagt til jobben at jeg skulle komme tilbake til uka igjen

Noen som har erfaringer med Xonvea? Jeg må prøve å starte nå snart tror jeg.. kvalmen har meldt seg, og jeg har selvfølgelig masse presentasjoner på jobb de neste ukene :inpain: de to siste svangerskapene var jeg helt slått av ut kvalme i 1. trimester, og 100% sykemeldt. Har lyst til å prøve å unngå det nå.
Jeg gikk på de forrige svangerskap. Jeg syntes de fungerte veldig bra, men de tok ikke kvalmen 100%. Jeg gikk ikke på den sterkeste dosen da. Ble veldig trøtt av dem første uka, men det gikk over etter hvert.
Jeg anbefaler dem :)

Hvor lenge? Jeg endte opp med å sykmelde meg ut denne uka, men kjenner at jeg er enda dårligere nå enn var når jeg sykmeldte meg. Og har sagt til jobben at jeg skulle komme tilbake til uka igjen
Er sykemeldt i tre uker. Sist svangerskap var jeg sykemeldt frem til uke 11, da kvalmen endelig ga seg :)

Jeg er også sykemeldt pga kvalme og trøtt. Har legetime på tirsdag, så har planer om å forlenge den videre litt - er ikke i jobbform :depressed:

Nettopp startet på den. Positivt overrasket allerede på første døgnet. Gått fra å kaste opp 3-4 ganger daglig til kun 1 gang i dag. Har hatt en relativt aktivt dag, og fikk faktisk spist en NORMAL porsjon middag! Ikke musestørrelse pga kvalmen.
Håper de neste dagene blir like bra.

Nettopp startet på den. Positivt overrasket allerede på første døgnet. Gått fra å kaste opp 3-4 ganger daglig til kun 1 gang i dag. Har hatt en relativt aktivt dag, og fikk faktisk spist en NORMAL porsjon middag! Ikke musestørrelse pga kvalmen.
Håper de neste dagene blir like bra.
Fint å lese. Startet på disse tabl i går kveld. Ikke store effekten enda, men håper den kommer!

Back
Topp