1.svangerskapskontroll

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Når skal dere på første ordentlige svangerskapskontroll?

Jeg skal til jordmor uke 9+3 (2.januar). Det blir utrolig spennende å komme i gang, selv om det ikke skjer så mye på den første.. Noen som vet om de prøver å finne hjertelyd så tidlig?:Heartred

Jeg var og snakket med jordmor allerede på torsdag, skal en tur på sykehuset neste mandag og tilbake til jordmor 7.januar :rolleyes:

Om de kan høre hjertelyd vet jeg ingenting om :rolleyes:

Skal ha 1. svangerskapskontroll hos legen den 18. desember! Fikk ikke time hos jordmor før i februar, da vil jeg være 15-16 uker på veg

Skal til fastlegen neste mandag, da er jeg 7+4. Få se hva som skjer etter det.

Jeg har ikke avtalt noe enda, tenker jeg satser på starten av januar, da vil jeg være 8 uker.

De leter nok ikke etter hjertelyd av den grunn at det noen ganger er vanskelig å finne, noe som kan gjøre mor nervøs. Men kan godt hende om du spør :)

Jeg har ikke bestilt noe time ennå. Vil ikke jinxe. Hata å ringe inn i fjor og fortelle at jeg måtte avlyse alle timene mine framover... men går alt fint vil jeg bestille en til uke 12 :) ellers tror jeg at jeg får fin oppfølging på fertilitetsklinikken

Jeg har vært hos fastlegen en liten tur bare. Flrste svangerskapskontroll blir i uke 12, som vanlig.
Men siden jeg er over 38 år så blir jeg fulgt opp ekstra. Skal til Riksen en gang mellom uke 10-12. Sender ikke henvisning til Riksen før i uke 7 - innmari kjipt hvis det skjer noe galt innen da...

Jeg har ikke bestilt noe time ennå. Vil ikke jinxe. Hata å ringe inn i fjor og fortelle at jeg måtte avlyse alle timene mine framover... men går alt fint vil jeg bestille en til uke 12 :) ellers tror jeg at jeg får fin oppfølging på fertilitetsklinikken
Tenker likt som deg. I sommer måtte jeg ringe Riksen og avbestille time - det var kjipt.

Var hos lege for å avklare medisinbruk da jeg var 4+4, ble satt opp på første svangerskapskontroll i februar. 13+3.
Må man bestille neste time hos jordmor selv, eller går det automatisk?
Jeg husker ikke fra forrige gang, men husker at jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor.

Var hos lege for å avklare medisinbruk da jeg var 4+4, ble satt opp på første svangerskapskontroll i februar. 13+3.
Må man bestille neste time hos jordmor selv, eller går det automatisk?
Jeg husker ikke fra forrige gang, men husker at jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor.
Man må nok bestille selv ja :D

Jeg skal til jordmor uke 9+3 (2.januar). Det blir utrolig spennende å komme i gang, selv om det ikke skjer så mye på den første.. Noen som vet om de prøver å finne hjertelyd så tidlig?:Heartred
Jordmor sa at hun ikke ville prøve å finne hjertelyden før uke 15 for å ikke skape stress hvis babyen ikke ville samarbeide.

Jeg har første time hos jordmor når jeg er 9+5. Gleder meg :)

Uke 15-16 sjekka jm hjertelyd på nr 1, blir vel samme nå.

Jeg var hos legen på torsdag forrige uke og registrerte svangerskapet. Var da 6+1.
Fastlegen min har ul maskin, så jeg fikk se et bilde, fordi legen ville sjå at alt såg normalt ut hittil.
Skal til jordmor 8 januar:happy:

Back
Topp