1 svangerskapskontroll

Kalving2018

Andre møte med forumet
Hei! Skal til legen i dag for første kontroll. Det var jordmor som sa jeg skulle skaffe meg en time mellom uke 8-12, er nå 10+2.

Hva kan jeg forvente skjer på kontrollen? Er det for tidlig? Skal jeg ta med noe?
(Hilsen nervøs førstegangs[emoji1])

Aner ikke :angelic: Bare ta med deg selv du :) Fikk beskjed hos legen min at jeg må være minst 12 uker før første kontroll..

Ja, har hørt noe om det jeg også, men jordmor sa jeg bare skulle bestille. Så ble det slik at det var nå jeg fikk time[emoji28] håper det ikke blir bomtur!

Jeg måtte ha med urinprøve (fra første morgenurin), noe jeg skal ha med på hver kontroll framover. Lykke til. Det går helt fint [emoji4]

Jeg hadde ikke med urin, men hadde time tidlig på dagen. Så da fikk jeg en kopp der og tok en urinprøve på do, var helt uproblematisk :)

Ja, har hørt noe om det jeg også, men jordmor sa jeg bare skulle bestille. Så ble det slik at det var nå jeg fikk time[emoji28] håper det ikke blir bomtur!

Du får nok fylt ut helsekortet, men blodprøvene må du tilbake å ta i uke 12, de tar dem nemlig ikke før det :)

Spennende! Jeg skal på første kontroll om 2 dager, og da er jeg 10 uker på vei[emoji5]
Jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve og at jeg skulle ta blodprøver, i tillegg til å fylle ut helsekort [emoji1362]

Legen min sa at det var kommet nye retningslinjer og at de skulle ta blodprøver allerede i uke 8-10 nåo_O

Jeg var på første kontroll idag, er 11 uker imorgen. Var sikker på at jeg måtte vente med blodprøver, men legen tok de nå... Hun virket veldig usikker selv da, så jeg er spent på om jeg må tilbake om en uke eller to og ta de på nytt...:meh:

Back
Topp