1. Svangerskapskontroll

Mandel24

Blir kjent med forumet
Hei!
Imorgen har jeg første svangerskapskontroll. Lurer på om hva det er normalt at blir gjort på en slik time? Er førstegangs å vet oppriktig ikke helt hva jeg går til :p
 
Hos meg var det papirer, vekt, blodtrykk, urinprøve og samtale :)
 
Min var ganske surrete hehe... Tok blodprøver (må tas tidligst i uke 12), fylte ut deler av helsekortet, målte høyde og vekt og søkte om fødeplass. + ultralyd fordi han har det på kontoret.
 
Hos meg var det urin prøve, blodtrykk, blodprøve og fylle ut papirer
 
Det har jeg aldri vært borti eller hørt om før..hva er grunnen til det da?
Tok dette sist graviditet, men det var for å ta celleprøve. Vet mange tar det på første kontroll hvis de ikke har tatt dette før eller det er lenge siden sist :)
 
Det har jeg aldri vært borti eller hørt om før..hva er grunnen til det da?


Noen plasser gjør de det for å ta prøve for å sjekke for kjønnssykdommer også, selv om man er i et fast forhold. Mange som ikke sjekker seg for kjønnssykdommer når de går inn i et forhold . Jeg ble sjekket for det første svangerskap. 2 svangerskap ble jeg ikke sjekket. Denne gangen for å ta celleprøve .
 
Okei :) her var det mange gode råd :)
Selv har jeg ikke fått beskjed om å ta med urinprøve, så da får jeg vel se hva som blir gjort i morgen :)
 
Okei :) her var det mange gode råd :)
Selv har jeg ikke fått beskjed om å ta med urinprøve, så da får jeg vel se hva som blir gjort i morgen :)
Du skal alltid ha med morgenurin på hver svangerskapskontroll:) fikk heller ikke beskjed om det med første, sure helsesekretæren sa dette visste alle! Hvordan skal man liksom vite det første gangen !? :p
 
Første kontroll er den ultimate følelsen for at "nå er det i gang". Du får det på papiret og det blir plutselig så mye mere virkelig. Husk å ta med urinprøve, også kan det være lurt å veie deg på morgen hjemme på egen vekt hvis du ønsker å følge med på vekten selv. :) Lykke til
 
Var bare blodprøver, urinprøve, fylle ut svangerskapspapir, måle blodtrykk og vekt, søke UL og samtale :) legen spurte om jeg hadde tatt celleprøve før og sa det tok jeg i januar i fjor.. så ingen gynekologisk undersøkelse her :)
 
Du skal alltid ha med morgenurin på hver svangerskapskontroll:) fikk heller ikke beskjed om det med første, sure helsesekretæren sa dette visste alle! Hvordan skal man liksom vite det første gangen !? :p
Hææ? Nei så lenge jeg ikke har fått beskjed om å ha med noen ting så kommer jeg tomhendt også :p Dessuten har jeg ikke tisseglass i hus heller og nå har jeg inntatt senga :p :p
 
Jeg var idag og legen undersøkte puppene mine. Tafset i en evighet. Det gjor han forrige gang også.men da sa jordmor i ettertid at det er slutt på det for mangen år tilbake. For å lete etter større kjertler/ymse ting..
 
Jeg var idag og legen undersøkte puppene mine. Tafset i en evighet. Det gjor han forrige gang også.men da sa jordmor i ettertid at det er slutt på det for mangen år tilbake. For å lete etter større kjertler/ymse ting..
Det her høres ikke helt innafor ut??? Er det fastlegen din eller?
 
Det her høres ikke helt innafor ut??? Er det fastlegen din eller?
Det er det. Normalt en oppegående mann... men reagerte sån forrige svangerskap at jeg nevnte det for jordmor og hun sa at det var obligatorisk før men det er helt slutt på det nå. Irriterende at han skal fortsette dersom ingen andre gjør det lenger. Jeg sjekker meg jo selv i ny og ne.
 
Det er det. Normalt en oppegående mann... men reagerte sån forrige svangerskap at jeg nevnte det for jordmor og hun sa at det var obligatorisk før men det er helt slutt på det nå. Irriterende at han skal fortsette dersom ingen andre gjør det lenger. Jeg sjekker meg jo selv i ny og ne.
Hm. Litt spesielt da. Men er det sånn at du føler han har dårlig med info, eller at han gjør det fordi han kan? Skal jo ikke dømme folk, men er det sistnevnte så burde du kanskje byttet..
 
Back
Topp