Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har fått time til 1. Svangerskapskontroll hos legen 16.02, men hva gjør man egentlig der? Hører vi skal se om vi finner hjertelyden og fylle ut helsekort? Hva er dette helsekortet osv?
Ah da er jeg klokere på hva som kommer Tusen TakkDu tar først blodprøver, de sjekker urinprøven din, lytter etter hjertelyd, måler og ser på magen
om det er mulig så tidelig,fyller ut helsekort, prøver å finne termindato (den endelige får du på første ultralyd).
Et helsekort er der det står info om deg,din sykdommer, og det fylles inn info hver gang du er hos en lege,jordmor eller noe om som har noe med fødselen å gjøre under hele svangerskapet. som for eks blodtrykk,svar på urinprøve,vekt,hvordan formen din er osv..
Hmm han sa vi skulle det, men det var ikke helt sikkert vi kom til å finne noeIkke sikkert de lytter etter hjertelyden altså, det gjorde ikke min. Men det er en fin bonus da
Meg skal bestille time i dag
jaja jeg får bare vente å seJeg går til privat jordmor, spurte om hun kunne lete etter hjertelyden på 1. Gangskontrollen, (7+5) og da sa hun at det ikke var vits å prøve engang.. Kunne ikke finne den før uke 13/14 med dopler, mindre mindre en har UL apparat..
Okei min lyttet ut ikke før første kontroll etter oul men denne gangen skal jeg prøve meg hos jordmor ogsåHmm han sa vi skulle det, men det var ikke helt sikkert vi kom til å finne noe
Jeg vil også dra til jordmor og håper jeg får ei som jeg har bedre kjemi med enn legen, han er for all del koselig han. Men en ung mann? Ehh føler det er litt kleint når jeg snakker med han om forskjellige ting...Okei min lyttet ut ikke før første kontroll etter oul men denne gangen skal jeg prøve meg hos jordmor også
Jeg ville tatt når du står opp. Sett den i kjøleskap om det er lenge til du skal til legenSkal til første kontroll til mandag. Lurer på en ting; Man skal jo ta med urinprøve med morgenurin. Men jeg er jo alltid på do i løpet av natta. Skal man ta urinprøve da? Eller vente til man står opp noen timer senere?
Får håpe detJeg vil også dra til jordmor og håper jeg får ei som jeg har bedre kjemi med enn legen, han er for all del koselig han. Men en ung mann? Ehh føler det er litt kleint når jeg snakker med han om forskjellige ting...
Skal vi ta med? Det har jeg ikke fått beskjed om :sSkal til første kontroll til mandag. Lurer på en ting; Man skal jo ta med urinprøve med morgenurin. Men jeg er jo alltid på do i løpet av natta. Skal man ta urinprøve da? Eller vente til man står opp noen timer senere?
Skal vi ta med? Det har jeg ikke fått beskjed om :s
Hmm så rart :/Ja, fikk beskjed om at det skulle taes med på alle kontroller jeg.
Hvor får man tak i slike man kan ta med da? Kjøper man på apoteket?Hvis det er svangerskapskontroll så skal du ha med urinprøve hver gang ja. Bedre å bare ta med i ett uringlass enn å måtte tvangstisse i en kopp på legekontoret
Selger på apoteket ja.Hvor får man tak i slike man kan ta med da? Kjøper man på apoteket?