1 svangerskapskontroll..

Jeg bestilte time hos lege 8+1. Da er jeg såpass på vei at vi kan se noe på ultralyd ;-)

Siden jeg er såppas ung og frisk sa legen min at jeg ikke trengte å ta kontakt før jeg kom i uke 12, så jeg drøyer den nok til da med mindre det skjer noe spesielt :-)

Jeg har vært hos legen i går, bare for å registrere og for at han skal sende papirene til føden (kan bli kamp om plasser i juli). Og så fikk jeg beskjed om å komme i uke 9 for div blodprøver.

Jeg skal for mitt første ultralyd i 19. November :) jeg skal blir 8 uke..også bestiltle legetima 12november. Jeg er IVF pasient , så fått ultralyd i ullevål, ikke fra jordmor. Jeg skal kontakt helsestasjion etter første UL :)

Jeg skal til legen den 17. pga andre ting, så kommer selvfølgelig til å fortelle henne da at jeg er gravid.
Siden jeg ikke er kjempefornøyd med legen min, og er førstegangs, har jeg lyst til å gå til jordmor da. Tenker jeg ringer på mandag for å bestille time der :) greit å snakke med noen, også pga jeg mistet i sommer :)

Er litt usikker, må til lege i uke 10-12 for blodprøver, usikker på om jeg skal ta kontakt med jordmor før dette eller etterpå :) og samboer blir ikke med... Er 12 uker på julaften, så må vel dra i uke 10 eller 11 :p

Jeg vet ikke ennå... må innom legen og ta hcg uka som kommer, og ha ultralyd i uke 6 for å se at alt er på riktig sted, for jeg har hatt en ex.u og har bare en eggleder igjen. Blir vel kontroll senest 1. Desember, da er jeg... 7 uker, tror jeg.

Tenkte jeg skulle bestille time til når jeg er ca 12 uker på vei☺

Jeg skal bestille meg time på mandag :) regner med at jeg skal ha tett oppfølging :)

Legen min har ikke ul apparat..litt kjipt..
Men; skal pappaen være med dere på kontroll??!! Her har han faktisk lyst..!!

Min har allerede vært med på første jordmortime, og han vil gjerne være med på 1. Sv.kontroll også, om noen uker. Han vil jo såklart være med på så mye som mulig, dessuten er han interessert og flink til å stille spørsmål, og han vil passe på at jeg og gompen i magen blir behandlet bra! Som han sier; skjønner ikke hvorfor ikke menn interesserer seg mer. Det er jo et valg begge har tatt, og babyen er ønsket fra begge. Så legger han ofte til: det er minst like mye mitt barn som ditt :p

Jeg er helt enig, fordi det skal ikke være nødvendig for den gravide og gå gjennom hele svangerskapet "alene". Mennene kan ikke bare melde seg på det som er gøy, som ultralyd osv. De må ta del av det kjedelige og! Glad jeg har en mann som fikk meg til å se på det sånn :p

Dersom det passer blir han med :)

Han blir med på UL :-)
Kontroller gjør jeg selv. Her skal jeg ta kontakt etter jeg har vært på ul (om jeg får se bankende hjerte). Er 12 uker i mellomjula så må vel dra før eller rett etter :)

Er så nytt enda, men kontakter nok legen i løpet av uka bare for å innformere om at jeg er gravid igjen. Siden svangerskapet per definisjon går under risikosvangerskap. Men om jeg ikke blir veldig dårlig nå trenger å komme inn før venter jeg nok med å komme inn til rundt uke 10. Dette er 3 mann så pappan blir ikke med på førstekontroll.

Back
Topp