da har jeg vært hos legen.. Trengte ikke å ta noen undersøkelser, siden det ble gjort før jeg ble gravid.. Blodtrykk og urinprøven var bra..må vente med blodprøver til mellom uke 10 og 15...
Legen lo, hun hadde nøyaktig de samme datoene for siste mens, eggløsning og termin som meg.. da hun fikk sin lille..
spurte litt rundt det å stripe håret, hun sa at det ikke kan være det man puster inn som kan være skadlig, da hadde frisørene blitt sykemeldt fortere, men at det var kjemikalene som var i kontakt med huden. Hun hadde ikke noe svar på om det var helt skadelig eller ikke, men hun ville ha ventet med å stripe håret til hvertfall etter uke 12 og litt lenger, kanskje ikke før ut i 3, periode..for da er jo alle organene osv alderede utviklet..
ang hjertelyd sa hun at hun muligens kunne høre den på meg siden jeg er så slank, men hun hadde som en regel og ikke lytte før uke 13, dette fordi om hun ikke finner den, kan det bli egstelser og bekymringer for kommende mor, hun har også hørt den ned i uke 12..
Spurte hvordan det var å reise i uke 13 ca til england, da nevnte hun egentlig bare svineinfulensa, og ble enige om at det skulle går bra om om jeg hadde normal hygiene og om noen jeg kjenner får det skulle jeg forebygge med tamiflu.. Spurte om australia eller thailandtur i desember, sa hun bare godt tur, men australia var vel litt bedre enn thailand.
dette ble langt, men en ting til...
Jeg har regnet meg frem til at jeg er 6 uker og 6 dager i dag. termin 13.04.10
legen regnet frem til at jeg er 6 uker og 5 dager i dag, termin 12.04.10
på bv står det i dag.. (skrev inn termin 12.04.10) 7 uker ...
Om legen finner en dag før på terminen blir jeg vel også en dag lengre frem vel.. jaja, en dag fra eller til spiller ingen rolle, ..