1 observert rådyr = båndtvang?

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: catriona

Ja, regler er regler.
Men tviler i på at mange av dere som er for båndtvangen faktisk har hund jeg.
Ja, skjønner at dyr må vernes, men ingen med hund misliker å se hunden sin storkose seg i skogen.

Og, det er virkelig ikke rart mange unger er redd hunder, så forbanna overbeskyttende mange foreldre er!
Man skal liksom venne valper til andre mennesker og lyder så tidlig som mulig, men unger? Virker ikke som det er mange som sosialiserer ungene sine, synes jeg [;)]

Missliker eller ikke missliker, det er en grunn til at loven er der, og loven skal følges av alle!

Skal de som ikke liker å betale skatt la være da? Fordi man missliker å ikke ha litt ekstra å kose seg med? [:-]

En lov er en lov, uavhengig av hva du synes om den!

Man er vel ikke overbeskyttende fordi man mener at hunder skal holdes i bånd??

Jeg har hund selv, alltid hatt, mamma har jakthunder, alle i slekta har hunder, så jeg har aldri hatt noe imot hunder. Ikke er jeg overbeskyttende heller.
Men, jeg står fortsatt på at de som har hund skal vite at en har kontroll over situasjonen, og ikke tro at det aldri skjer noe med dems sin hund. Kan fort ende opp med å miste hund, og stå igjen med en skikkelig erstatningsregning, uansett om hunden er liten eller stor.

En lov er en lov..

ORIGINAL: HanneHM

Jeg har hund selv, alltid hatt, mamma har jakthunder, alle i slekta har hunder, så jeg har aldri hatt noe imot hunder. Ikke er jeg overbeskyttende heller.
Men, jeg står fortsatt på at de som har hund skal vite at en har kontroll over situasjonen, og ikke tro at det aldri skjer noe med dems sin hund. Kan fort ende opp med å miste hund, og stå igjen med en skikkelig erstatningsregning, uansett om hunden er liten eller stor.

En lov er en lov..

Det er riktig!
Som pappa sier: Uansett hvor mye jeg stoler på hunden min så er det et "vilt" dyr og du vet aldri hva de kan finne på!

Kom til å tenke på noe.. det er vel sånn at noen steder i landet er det båndtvang hele året eller sånn?

I og med at det er båndtvang så sier det seg selv at du burde ha hunden din i bånd.. jeg lar ikke bikkja vår løpe rundt som han vil selv om jeg er i skogen osv.. nei han får pent gå i bånd og heller være løs i hagen vår..

Back
Topp