Som jeg har skjønt loven.. så er det båndtvang hele året for den som ikke har kustus på bikkja si.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Auliana
En nær familievenn av oss har hatt husky i flere tiår, gikk tur med bikkjene løst i skogen som hun alltid hadde gjort i flere år, en dag gikk den rolige, snille bikkja amok og drepte 4 sauer på beite! Hunden ble selvfølgelig avlivet. Det finnes ikke veloppdragne eller snille bikkjer. De er dyr, de er uforutsigbare. En dag kan det (jeg sier KAN) si "klikk" oppi hodet til verdens mest late snille og veloppdragne bikkje!
Et nabobarn av oss, ble i midten av 80 tallet angrepet av 2 bikkjer som hoppet ut vinduet fra andre etasje, over gjerdet og inn i barnehagen der han stod. Bikkjene skambeit han, såvidt han overlevde. Ansiktet og store deler av hans ene arm og fot er bare full av arr. Tok flere skinntransplantasjoner og operasjoner. Helt grusomt. Bare for å illustrere hvor "god" kontroll man har over ei bikkje som mange sier.....
Du har ikke kontroll på bikkja di, det er et dyr! Respekter loven om båndtvang!
ORIGINAL: Auliana
En nær familievenn av oss har hatt husky i flere tiår, gikk tur med bikkjene løst i skogen som hun alltid hadde gjort i flere år, en dag gikk den rolige, snille bikkja amok og drepte 4 sauer på beite! Hunden ble selvfølgelig avlivet. Det finnes ikke veloppdragne eller snille bikkjer. De er dyr, de er uforutsigbare. En dag kan det (jeg sier KAN) si "klikk" oppi hodet til verdens mest late snille og veloppdragne bikkje!
Et nabobarn av oss, ble i midten av 80 tallet angrepet av 2 bikkjer som hoppet ut vinduet fra andre etasje, over gjerdet og inn i barnehagen der han stod. Bikkjene skambeit han, såvidt han overlevde. Ansiktet og store deler av hans ene arm og fot er bare full av arr. Tok flere skinntransplantasjoner og operasjoner. Helt grusomt. Bare for å illustrere hvor "god" kontroll man har over ei bikkje som mange sier.....
Du har ikke kontroll på bikkja di, det er et dyr! Respekter loven om båndtvang!
ORIGINAL: *bondekone*
Båndtvang er for å holdes og når det er båndtvang så skal hundene være i bånd selv om eieren sier at de har kuskus over hunden og den bare går løst ved siden av eieren så kan en få bot på 3000kr,noe jeg synnes eieren fortjenner
grunnen til båntvang er jo pga beskyttelse av vilt og etc
Jeg er hunde eier selv,med to jakthunder og jeg kunne ikke falt meg inn å slipt de løst når det er båndtvang selv om jeg vet jeg kan rope de inn er en grunn til at en har båndtvang,Til og med i båndtvang tiden så må en ha jakthundene i bånd
ORIGINAL: Godhjerta.
ORIGINAL: tindra
ORIGINAL: Nikki!
ORIGINAL: Galest
Jeg lar hunden min springe i skauen uansett om det er båndtvang eller ei!
det hørtes jo veldig lurt ut da...[&:]
giiiiid...du må være SÅ stolt av dæ sjøl. håpe du ikke lære ongan dine like lite respekt førr loven som du sjøl tydeligvis har
Det der er jo så opplagt sagt på fleip, eller for å provosere. Lar meg ikke lure til å bli sinna. [;)]
ORIGINAL: **Chivas**
ORIGINAL: tindra
ORIGINAL: Nikki!
ORIGINAL: Galest
Jeg lar hunden min springe i skauen uansett om det er båndtvang eller ei!
det hørtes jo veldig lurt ut da...[&:]
giiiiid...du må være SÅ stolt av dæ sjøl. håpe du ikke lære ongan dine like lite respekt førr loven som du sjøl tydeligvis har
Det der er jo så opplagt sagt på fleip, eller for å provosere. Lar meg ikke lure til å bli sinna. [;)]
Og jeg lar hunden løpe i hagen til folk å bæsje hvor den vil [&:] [;)]
Jøss, er du naboen min?? [8|][8D]
ORIGINAL: Maelle
ORIGINAL: Bdancer
ORIGINAL: My_ja da er det nok båndtvang... men da fordi det er skog der, ikke pga strandlivet i seg selv[:)] om det gjelder for mennesker så får jo hunder aldri gå løs da. kanskje vi burde ta katter i båndt også for noen er jo redd de også... nei det er ikke bare mennesker her i verden, vi får akseptere at vi deler verden med andre skapninger også. men hundeeiere må ha kustus ja! lar ikke bikkja mi gå bort til noen andre selv om den er løs.
ORIGINAL: My_
ORIGINAL: My_på stranden er det ikke båndtvang!!! med mindre det er satt opp skilt.. det er ikke av respekt for andre mennesker at båndtvang er.
Jeg hater og møte på løse hunder. Har sluttet og gå turer ved stranden, for der slipper folk hundene sine løs hele tiden. Båndtvang burde respekteres for alle andre rundt en. Ikke alle er like glad i og få en ukjent hund sniffende og hoppende på seg. For ja det skjer ofte. I fjor ble en dame bitt på stranden her, fordi noen ikke hadde hunden sin i bånd[:@]
Er det ikke båndtvang over alt? Bare i skogen?
nå kan vel stranden være i skogsområde. men det er lite sjans for å møte på en elg med kalv midt i storbyen... så da er jo grunnen til båndtvang borte...
Har sett på offentlige strender så står det ofte skilt om båndtvang - hadde ikke vært nødvendig det om det var automatisk båndtvang over alt?
Her er jo stranda et svært område med turområder osv. Og da burde det være båndtvang. Har ikke sett noe skilt der i hvertfall. Jeg synes at det burde gjelde for mennesker like mye som andre dyr.
Nå løper vel ikke katter akkurat rundt og dreper rådyrkalver heller da[&:][&:]