1 observert rådyr = båndtvang?

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: My_

Jeg hater og møte på løse hunder. Har sluttet og gå turer ved stranden, for der slipper folk hundene sine løs hele tiden. Båndtvang burde respekteres for alle andre rundt en. Ikke alle er like glad i og få en ukjent hund sniffende og hoppende på seg. For ja det skjer ofte. I fjor ble en dame bitt på stranden her, fordi noen ikke hadde hunden sin  i bånd[:@]
på stranden er det ikke båndtvang!!! med mindre det er satt opp skilt.. det er ikke av respekt for andre mennesker at båndtvang er.

Er det ikke båndtvang over alt? Bare i skogen?

nå kan vel stranden være i skogsområde. men det er lite sjans for å møte på en elg med kalv midt i storbyen... så da er jo grunnen til båndtvang borte...

Har sett på offentlige strender så står det ofte skilt om båndtvang - hadde ikke vært nødvendig det om det var automatisk båndtvang over alt?

Her er jo stranda et svært område med turområder osv. Og da burde det være båndtvang. Har ikke sett noe skilt der i hvertfall.  Jeg synes at det burde gjelde for mennesker like mye som andre dyr.

ORIGINAL: Juliejr

Er jo en grunn til at det er båndtvang da.

Var på tur i marka med klassen i forrige uke og der var det mange som lot hundene løpe løpsk.
Ene jenta blei jo helt livredd. Hun skalv og visst ikke hvor hun skulle gjøre av seg.

Vis respekt for andre og hold hunden i bånd.

Sign, jeg har en sønn som er LIVREDD hunder, og det er nesten mareritt og møte hensynsløse eiere nnår vi går turer. Såklart sier ALLE eiere at DEMS hund er snill[8|] vet ikke hvor  mange jeg har kjefta og smelt på, blir så forbanna når di ikke kan ta hensyn[>:][>:]

ORIGINAL: squisa

syntes man skal respektere båndtvangen.

jeg også.. ! Er liiiivredd for hunder jeg...[8|]

Det er båndtvang på bestemte tider av året, uansett om det er 0 eller 100 dyr...

Og hvis du blir anmeldt for å ikke ha overholdt båndtvang kan det koste deg 3000kr.

ORIGINAL: Volcano

ORIGINAL: Aravis

Jeg synes det er så idiotisk. Det ER en grunn til båndtvang. Men det skal liksom alle bare overse virker det som. Jeg hater å møte på hoppende, siklende og overivrige hunder som går løst.

Enig!
med mindre du er et rådyr har du ingenting du skulle ha sagt. selvfølgelig skal hundeeiere ha kustus på bikkja si!!!!!!!!!!!!! men folk bruker jo båndtvang som unnskylding i hytt og pine... synes det er såååå teit når folk sier "det er båndtvang" når det er januar og jeg går langs veien med bikkja fint ved siden av meg. *himle med øya*

Les Hundeloven og hva det står om sikring av hunder. Også folks følelse for trygghet er vernet etter loven. Så jo, jeg har faktisk noe jeg skulle ha sagt.

ORIGINAL: Aravis

Jeg synes det er så idiotisk. Det ER en grunn til båndtvang. Men det skal liksom alle bare overse virker det som. Jeg hater å møte på hoppende, siklende og overivrige hunder som går løst.

Enig!
med mindre du er et rådyr har du ingenting du skulle ha sagt. selvfølgelig skal hundeeiere ha kustus på bikkja si!!!!!!!!!!!!! men folk bruker jo båndtvang som unnskylding i hytt og pine... synes det er såååå teit når folk sier "det er båndtvang" når det er januar og jeg går langs veien med bikkja fint ved siden av meg. *himle med øya*

Les Hundeloven og hva det står om sikring av hunder. Også folks følelse for trygghet er vernet etter loven. Så jo, jeg har faktisk noe jeg skulle ha sagt.
les alle utropstegnene mine[:)] og les eksemplet mitt hvor jeg får denne unnskyldningen om båndtvang slengt opp i trynet utenom båndtvangstiden og når jeg har full kontroll på bikkja som går helt inntil venstrebenet mitt.

I så fall er det fint om du ser hva jeg er enig i: løse hunder som folk ikke har kontroll på, enten de bare skal leke/hoppe opp på ukjente eller er agressive, det er en uting. u see? [;)] I tillegg mener jeg at når det er båndtvang, så skal det følges. Men det er jo klart at det ikke er båndtvang hele året alle steder, det er jo opp til hundeeier å finne ut av.

Jeg hater og møte på løse hunder. Har sluttet og gå turer ved stranden, for der slipper folk hundene sine løs hele tiden. Båndtvang burde respekteres for alle andre rundt en. Ikke alle er like glad i og få en ukjent hund sniffende og hoppende på seg. For ja det skjer ofte. I fjor ble en dame bitt på stranden her, fordi noen ikke hadde hunden sin  i bånd[:@]
på stranden er det ikke båndtvang!!! med mindre det er satt opp skilt.. det er ikke av respekt for andre mennesker at båndtvang er.

Er det ikke båndtvang over alt? Bare i skogen?

nå kan vel stranden være i skogsområde. men det er lite sjans for å møte på en elg med kalv midt i storbyen... så da er jo grunnen til båndtvang borte...

Har sett på offentlige strender så står det ofte skilt om båndtvang - hadde ikke vært nødvendig det om det var automatisk båndtvang over alt?

Her er jo stranda et svært område med turområder osv. Og da burde det være båndtvang. Har ikke sett noe skilt der i hvertfall.  Jeg synes at det burde gjelde for mennesker like mye som andre dyr.
ja da er det nok båndtvang... men da fordi det er skog der, ikke pga strandlivet i seg selv[:)] om det gjelder for mennesker så får jo hunder aldri gå løs da. kanskje vi burde ta katter i båndt også for noen er jo redd de også... nei det er ikke bare mennesker her i verden, vi får akseptere at vi deler verden med andre skapninger også. men hundeeiere må ha kustus ja! lar ikke bikkja mi gå bort til noen andre selv om den er løs.

Katter kommer ikke løpende bort til deg og begynner å sniffe deg i ræva eller andre uhumskheter...

Forøvrig kan hver enkelt kommune forlenge båndtvangen utover april-august, og veldig mange HAR utvidet den til å gjelde hele året...

På denne tiden av året er NULL OBSERVERTE DYR nok til at det er båndtvang, det ER båndtvang, ferdig med det.

I mange kommuner er det båndtvang hele året, done deal.

ORIGINAL: Galest

Jeg lar hunden min springe i skauen uansett om det er båndtvang eller ei!

Wow- så kul og tøff du er- skal vi være venner... [8|]

selfølgeleig skal det være båndtvang!  skulle vert posetvang åg!    fysj så mye dritt som ligger i vei kantene!

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Blir så provosert av mennesker som ikke overholder båndtvangen! [:@] Og det er søren meg mange av de! [:@] Også så mange gode unskyldninger for å ikke overholde den da...

ja[:'(]
slapp av den er sååå snill, hhunden min ekke farlig den, liker alle den... også den klassiske : ja men.....[8|]

Rådyr er flokkdyr, så ser du ett er det garantert flere inne i skogen. Når rådyr får kalver, så går mor fra kalven for å spise etc. mens kalven ligger og trykker i kresset/lyngen. Hvis en hund kommer springene og finner kalven så kan den drepe kalven, eller at mora lukter at det har vært hund der og går fra kalven..
Syns det er utrolig egoistisk av hundeeiere å ikke respektere båndtvangen! Kan man ikke respektere livet i naturen, så burde man bare holde seg på asfalten!

Er ikke redd for hunder, men liker de ikke spesielt godt..

Når det kommer en svær hund hoppende på meg, slikker og snuser - så sier eieren så blidt: ingen fare, den skal bare hilse[8|]
Hadde jeg gjort det samme på en forbipasserende person hadde jeg blitt anmeldt[8D]

Hunder bør være i bånd der det er folksomt uansett når på året det er, det er hvertfall min mening[;)]

ORIGINAL: Galest

Jeg lar hunden min springe i skauen uansett om det er båndtvang eller ei!

ka om du møte på sånne som i da som e livredd hunda?? el unga??? og at hunden har spronge litt fra d... må tenke litt!!

ORIGINAL: *Stella*

På denne tiden av året er NULL OBSERVERTE DYR nok til at det er båndtvang, det ER båndtvang, ferdig med det.

I mange kommuner er det båndtvang hele året, done deal.

Nei syns ikke at et rådyr skal være det, men så er det jo båndtvang da hehe mulig det han mente med sutringa?
Jeg er egentlig ikke så nøye på det, kommer bare ann på når på året.

Jeg syns egentlig det viktigste tidspunktet for båndtvang er når de får kalver/killinger. (kommer ann på elg og rådyr hehe)
Selvom rådyret hører dere komme så kan bikkja også få ferten av den og løpe etter og under kalving er det litt risikofylt syns nå jeg - for det er så leit å se når de kalvene blir så redde.

MEN nå er det leeenge siden kalving og de er er nå jaget bort fra mos så nå syns jeg ikke det er noe big deal om bikkjer løper løst.. jeg hadde gjort det samme selv [;)]

Hadde det vært lenger utpå sommeren ville jeg ikke brydd meg, men akkurat nå er just de nydelige rådyrkjea født, så derfor ville jeg tatt ekstra hensyn. Nybakte mammaer bør føle seg trygge[;)][:)] Rådyr lar seg lett stresse!!!!

Du som er hundeeier bør vite at på denne tiden av året er det båndtvang uansett.

Dere som går med hunder løse på tross av båndtvang gir alle hundeeiere et dårlig rykte.

båndtvang er båndtvang... kan ikek fordra hunder som kommer løpende mot oss uten bånd[:'(]

Er en grunn til at det er båndtvang! Og da synes jeg man skal respektere det.

Back
Topp