1.Kontroll

solstråla84

Forelsket i forumet
Har dere ringt legen og bestilt time til 1. kontroll?

Kjenner jeg gruer meg litt for å ringe henne.. Vi har bare ikke kjemi i det hele tatt,
men har hatt henne som lege fra jeg var lita. Hele slekta går til henne og vet ikke helt om jeg skal bytte.
Har også snakket med andre som heller ikke liker å gå til henne. Sist svangerskap følte jeg meg bare til bry
når jeg var på kontroll. Hadde liksom ikke tid til spørsmål, gjorde det hun måtte kontrollere,
også fikk jeg time om x antall uker. På 6 ukers kontrollen etter fødselen spurte hun hvor stor babyen var da han var født,
så sa jeg han veide 3,6 kg og 50cm. Så sa hun " å, ikke større?! Du var jo SÅ stor på slutten!" Kjente det kokte i meg![:@]
Måten hun sier ting på og hvordan hun ser på meg og andre er ikke noe ålreit.. Virker som hun har en ovenifra- og
ned holdning..[>:]

DU har jo mulighet til å skifte fastlege, høres ut som det kan være et alternativ ofr deg?[:)]

Jeg bestiller time over nettet i kveld[:)]

BYTT LEGE!!!! Du må ha ei du liker[:)][:)][:)] Eg har bestilt time 30juni og då er eg 7+6[:D][:D]

bytt lege!!!

jeg får vel ringe legen i morra, så han vet om det før han går i ferie så kan han bestemme når han vil ha meg inn...

åå herremin! bytt!!!!

jeg har super kjemi med legen min [:)] skal dit 30.juni [:)]

du kan jo gå til jordmor...

BYTT!!! du kan ikke ha det sånn hos legen! for en FREKK KJÆRRING!
bare gåpå nav.no velg ny lege...

ville bytta jeg.
har ikke bestilt time.
hadde første time hos ny lege da jeg tok testen, og han sa jeg kunne komme tilbake om 12 uker om jeg fortsatt var gravid, hyggelig[:'(]

Jeg har fått time 29. juni, da er jeg ikke mer enn 6+5. Ringte igår og sa at jeg ikke visste hvordan dette fungerte, men jeg antok at jeg vel måtte komme meg til kontroll en gang i løpet av sommeren.. så sa hun at da må du komme 29. juni, for det er eneste ledige time før august [8D] 

Forøvrig er legen min ute i permisjon, så henne har jeg aldri møtt (bytta lege i våres), men hun hadde en hyggelig vikar da [:)] forøvrig var denne vikaren nå sykemeldt så jeg må gå til hennes vikar igjen...kjenner meg som en kasteball [8D]

Enig, bytt lege! Jeg har hatt en elendig lege også, og det er så utrolig mye bedre nå etter at jeg skiftet og kom til en som er hyggelig og som tar seg tid!

Jeg skal ha første kontroll 1.juli. [:D]

Tusen takk for alle svar! Tenkte å se hvordan første kontroll går også bruke mest jordmor.
Hvis hun er på samme måte som sist jeg var gravid så bytter jeg tvert!![;)]

ORIGINAL: FruFruktbar

DU har jo mulighet til å skifte fastlege, høres ut som det kan være et alternativ ofr deg?[:)]

Jeg bestiller time over nettet i kveld[:)]

Signerer........
Og eventuelt heller ta svangerskapskontrollene hos jordmor?

Back
Topp