1. Kontroll hos fastlegen idag ..

drømmeren84

Gift med forumet
Skjedde igrunn ikke noe..
Han gjør ingenting før uke 12..
Men han sendte henvisning til sykehuset for ultralyd for å sjekke opp da jeg har 3 relativt store cyster og han ikke kunne noe om slikt..
Jeg engster meg for om de sprekker og det gjør vondt og om det kan være farlig osv... Men han visste ingenting :/

Men har fått ny time , dobbeltime i uke 12 for blodprøver og svangerskaps kontroll samt han sender søknad om fødeplass da. .
Også har jeg bestilt time hos jordmor samme uken for å komme igang, men vurderer å endre den til uke 14 så det ikke blir så tett med kontroller , da vi skal ha ul privat den uken også..

Men godt å komme litt igang iallefall, samt at jeg fikk 40% sykemelding fra mandag av og til uke 12.
Skal jobbe hver dag men halve dager siden jeg knekker kL 12 :(

Har så lyst til å høre hjertelyden snart så får se om jeg får sneket meg til å låne den på jobb :)
Men kan jeg forvente å høre noe i uke 9+?

Og noen som vet noe om cyster osv i svangerskap så tar jeg gjerne imot råd <3
 
Vet ikke så mye om cyster i svangerskap, men vet at hvis de er over 5 cm i diameter har man rett på oppfølging. Jeg hadde også ei cyste ved første ul i uke 6. Jeg er vant til å ha cyster og det er vondt når de sprekker men jeg følte ikke at jeg trengte å være redd når jeg var hos gynekologen mtp graviditeten :)
Håper du får fort time på sykehuset :)
 
Vet ikke så mye om cyster i svangerskap, men vet at hvis de er over 5 cm i diameter har man rett på oppfølging. Jeg hadde også ei cyste ved første ul i uke 6. Jeg er vant til å ha cyster og det er vondt når de sprekker men jeg følte ikke at jeg trengte å være redd når jeg var hos gynekologen mtp graviditeten :)
Håper du får fort time på sykehuset :)

Mine 3 var på størrelse med golf baller hver :/
Hadde vanncyste som sprakk for 1 år siden og da ble jeg jo innlagt pga ekstreme smerter :(
( visste da ikke hva det var først)
Hmm men takk for svar <3 da håper jeg at jeg får time på sykehuset for kontroll av disse snart :)
 
Kan ikke noe særlig om cyster men vet legen ikke gjør noe før uke 12 med mindre det er noe spesielt som må følges opp tidligere som sykdommer, medisiner osv. Fastlegen min sa da jeg var inne pga kvalmen at han ikke ville gjør mer på den timen med tanke på blodprøver osv for de ville bare kreve nye blodprøver i uke 12 uansett. Men han ville følge litt ekstra med på slutten med meg pga lett svangerskapsforgiftning med førstemann så da får jeg hyppige kontroller da. Ellers er det de vanlige kontrollene som er satt opp med mindre noe skulle dukke opp
 
jeg fikk beskjed på tul i uke 6 at jeg hadde masse cyster selv. men hun sa ingenting om størrelsen.. jeg glemte å ta det opp på kontroll hos legen nå på onsdag.. kjenner jeg ble litt satt ut av at jeg hadde de, og jeg angrer på at jeg ikke tok det opp med han.. og jeg skal ikke tilbake før etter uke 12 nå :s
 
jeg fikk beskjed på tul i uke 6 at jeg hadde masse cyster selv. men hun sa ingenting om størrelsen.. jeg glemte å ta det opp på kontroll hos legen nå på onsdag.. kjenner jeg ble litt satt ut av at jeg hadde de, og jeg angrer på at jeg ikke tok det opp med han.. og jeg skal ikke tilbake før etter uke 12 nå :s

mine 3 var seriøst store :/ så er seriøst spent på hva neste ul på sykehuset viser mtp disse. Og hva en gyn kan gi meg av svar på dette... får sikkert ikke svar selv før etter jul, men dersom jeg får vite noe før deg, så sier jeg fra til deg hva dette kan gjøre eller være osv <3
 
mine 3 var seriøst store :/ så er seriøst spent på hva neste ul på sykehuset viser mtp disse. Og hva en gyn kan gi meg av svar på dette... får sikkert ikke svar selv før etter jul, men dersom jeg får vite noe før deg, så sier jeg fra til deg hva dette kan gjøre eller være osv <3
tusen tusen takk <3 jeg er glad vi har dette forumet <3
 
Back
Topp