1. juledag

Ja, mmm - kalkun, stuffing, waldorfsalat og svisker!!! Gleder meg av den grunn alltid litt mer til 1.juledag enn til julaften. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Vi pleier egentlig bare å ha kalkun på nyttårsaften vi :)
Men i år bestemmer vi jo helt selv og har kjøpt ferdigmarinert kalkunfilet.men stuffing og svisker er jeg ikke vant med :)
Jeg MÅ ha ribbe på julaften, men liker egentlig pinnekjøtt bedre. Derfor gleder jeg meg alltid til 2.juledag hos mampap :)

Så lenge du fikk sovet - deilig :)
Jeg skal sove lenge i morgen!
Eskil må sove nå. Vi kom oss ikke ut før/ved soving hvertfall. Frister så lite når det bare er is ute....

Ja kjempe godt :D
Skjønner godt det ikke frister å gå ut når det er mye is.. her regner det og har vært en voldsom vind igår og inatt! Men det har smeltet bort det meste av isen hvertfall :D hehe..

Haha, ja, får satt strikk i håret, men må være ganske streng for at hun skal la de være der ;)

Haha Liana bare vrir seg unna så fort noen tar på håret hennes :P hahah.. hun har jo masse nok hår for strikk, men :P

Da har mamma og lillesøster på 13 år reist avgårde.
Vi skal spise fisk nå snart.
Spiser ikke så mye av julematen. Får så vondt i magen :-(

Ungene er glade og har lekt masse med lekene sine ;-)
Har de andre barna kost seg med masse mat? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Kålormen Wael 14.10.11♡
Hermine vil ikke spise noe særlig av noe hun, julekakene nekter hun å smake på men sutter litt på klementiner og spiser litt druer da ;)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Her er vel tingene og dessert som er mer interessant enn maten :P hehehe...

Hermine vil ikke spise noe særlig av noe hun, julekakene nekter hun å smake på men sutter litt på klementiner og spiser litt druer da ;)
Samme her...
Ikke så populært med julemat her heller,ei heller kakene.. Kun is og sjokolade... :-)

Men,W elsker kylling/kalkun-julepølsene med lefse rundt.. Mina rynker på nesa av det. Han er mer Norsk i matveien,mens Mina elsker arabisk mat som smaker masse hehe...
Rart de er så små og bestemte på alt :-)

Så bra hun liker frukt :-)
Her elsker de også klementiner,druer og banan :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Her er vel tingene og dessert som er mer interessant enn maten :P hehehe...
Haha.. samme her :-)
De finner fort ut hva søtsaker er.. men,er lov med litt til jul syntes jeg :-)
Fikk de mye fint igår?

Kålormen Wael 14.10.11♡

Samme her...
Ikke så populært med julemat her heller,ei heller kakene.. Kun is og sjokolade... :-)

Men,W elsker kylling/kalkun-julepølsene med lefse rundt.. Mina rynker på nesa av det. Han er mer Norsk i matveien,mens Mina elsker arabisk mat som smaker masse hehe...
Rart de er så små og bestemte på alt :-)

Så bra hun liker frukt :-)
Her elsker de også klementiner,druer og banan :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Det Hermine liker best er Nestlé sin spagetti med kjøttsaus fra 15mnd :p Hun kan spise det hver dag omså, men er jo kjekt å alltid kunne ha med seg noe hun liker da, og det spiser hun gjerne kaldt :eek: ;)
Like greit at de ikke er så interessert i søtsaker, oppdager jo tids nok at det er bedre enn frukt ;)

God kveld.:)
Jenny spiste masse julemat i går og det virka som at kalkunen i dag smakte like godt. Når det var tid for dessert, spiste hun en halv smultring, riskrem m.rødsaus og litt av ei lefse og noen smuler av ei krumkake. Litt brus fikk hun også smake. (Litt ekstra stas må det være i jula syns jeg.) Det har ikke vært nødvendig med kveldsmat de siste dagene, for å si det sånn, og hun har slukna etter en skvett mme.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Haha.. samme her :-)
De finner fort ut hva søtsaker er.. men,er lov med litt til jul syntes jeg :-)
Fikk de mye fint igår?

Kålormen Wael 14.10.11♡

Ja og dem lærer hvertfall fort at søtt er godt når dem har eldre søsken :P men ser at Liana heller vil ha klementin, druer, banan osv enn godteri og sjokolade ;)

Å de fikk så mye gaver! Men jeg ønsket meg masse klær til dem:P så det var godt å få masse nye og kjempe fine klær til alle 3..men dem har fått en del leker å :P akkurat som om dem ikke har noe fra før:P;) hehe

God kveld :)

jentene sover nå..men var vanskelig å få dem til å sove fordi Emira sovna på sofan og Liana sov altfor lenge ved dubben sin:confused: jeg sa at hun burde vekkes senest halv 3 (siden hun sovna kl 1) men jeg måtte jo høre på samboer (som jeg ofte angrer på:P) som mente at hun burde sove enda lenger..det resulterte med at vi ikke fikk lagt hun før halv 9, og hun var rasende i en halv time fordi hun ikke var trøtt nok! Jeg må virkelig slutte å høre på han nåt jeg VET hva som kommer til å skje!:P

Nå sitter jeg å ser på alene hjemme 2:) spiser sjokolade og klementiner. .har fått 4 eller 5 forskjellige Konfekter til jul:P:D hahah.. så nå skal jeg feite meg opp:P thihi..

Hva gjør dere i kveld da?:)

God kveld :)

jentene sover nå..men var vanskelig å få dem til å sove fordi Emira sovna på sofan og Liana sov altfor lenge ved dubben sin:confused: jeg sa at hun burde vekkes senest halv 3 (siden hun sovna kl 1) men jeg måtte jo høre på samboer (som jeg ofte angrer på:P) som mente at hun burde sove enda lenger..det resulterte med at vi ikke fikk lagt hun før halv 9, og hun var rasende i en halv time fordi hun ikke var trøtt nok! Jeg må virkelig slutte å høre på han nåt jeg VET hva som kommer til å skje!:P

Nå sitter jeg å ser på alene hjemme 2:) spiser sjokolade og klementiner. .har fått 4 eller 5 forskjellige Konfekter til jul:P:D hahah.. så nå skal jeg feite meg opp:P thihi..

Hva gjør dere i kveld da?:)
Vi har sett serie i kveld :) ble et lite avbrudd av T som hostet og hostet og brakk seg noe voldsomt. Ble en snartur på legevakta men da var han allerede bedre. Tok nok litt tid før medisin fungerte, han har litt lave doser. Så det blir snart Legetime hos fastlege for å vurdere hva vi skal gjøre.

Nå skal vi lade opp til pinnekjøttmiddag i morgen :)

Vi har sett serie i kveld :) ble et lite avbrudd av T som hostet og hostet og brakk seg noe voldsomt. Ble en snartur på legevakta men da var han allerede bedre. Tok nok litt tid før medisin fungerte, han har litt lave doser. Så det blir snart Legetime hos fastlege for å vurdere hva vi skal gjøre.

Oj da:( er det pga astmaen eller? Godt det hadde blitt bedre før dere var på legevakta;) man blir jo så redd for disse små!

Oj da:( er det pga astmaen eller? Godt det hadde blitt bedre før dere var på legevakta;) man blir jo så redd for disse små!
Ja er nok pga astmaen at han blir så ille. Men det går mye forkjølelse og hoste her nå. Begge gutta har hatt netter hvor de har hostet til de har brekt seg, de blir veldig tette ved slike forkjølelser.

Ja er nok pga astmaen at han blir så ille. Men det går mye forkjølelse og hoste her nå. Begge gutta har hatt netter hvor de har hostet til de har brekt seg, de blir veldig tette ved slike forkjølelser.

Huff..ikke noe godt:( sånt blir jo verre ved forkjølelse også.. Liana fikk hostekuler på nettene i over 2 mnd, men etter jeg var hos legen så har det så og si stoppa :P (han gjorde ikke noe spesielt altså), så han hadde nok rett med at det bare var noe virus/bakterier :)

Uff... er han bedre nå?? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Uff... er han bedre nå?? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Ja det blir værre på natta. Men vi fik "lov" av legen på legevakten å overdrive medisinsbruken til vi får vurdert dosen hans.

Back
Topp