1.jordmortime!

juniskatt13

Betatt av forumet
Idag var jeg hos jordmor. Fikk høre hjerteslag på ca 156/min og masse spark! Hørtes ut som h*n hadde det bra :)
Fundusmålet eller hva det heter ( måler fra skambenet og opp..) var på 21 cm så ligger 4 cm over "normalen" til å være i uke 19..

Gleder meg til UL om 10 dager for å se lille knøttet <3
 
Så kos!

Bare lurer på en ting.. Jeg er jo helt blank på dette... Fastlegen har heller ikke sagt noe spes,
skal jeg selv ta kontakt med jordmor el blir jeg "henvist" fra fastlege? Begynner vel å bli på tide sikkert..? Er i uke 18 nå, skal på UL nå på fredag... Jeg er litt lost og lærer hele tiden....

Gleder oss masse!
 


Knøttemor:-) skrev:
Så kos!

Bare lurer på en ting.. Jeg er jo helt blank på dette... Fastlegen har heller ikke sagt noe spes,
skal jeg selv ta kontakt med jordmor el blir jeg "henvist" fra fastlege? Begynner vel å bli på tide sikkert..? Er i uke 18 nå, skal på UL nå på fredag... Jeg er litt lost og lærer hele tiden....

Gleder oss masse!

Hehe, glad det ikke bare er meg ;)

Jeg har vært på en del undersøkelser og ultralyder hos gynekolog allerede, pga. tvillinger og IVF. Så jeg spurte henne :) Hun sa jeg kunne begynne å gå etter ultralyden som på en måte blir den ordinære. Den har jeg hatt og har nå bestilt meg time til jordmor :-) Skal om ca 2 uker, så det blir spennende! 

Slik jeg har fostått det må du ordne med det selv ja :)
 


lykkeliten-12 skrev:
Idag var jeg hos jordmor. Fikk høre hjerteslag på ca 156/min og masse spark! Hørtes ut som h*n hadde det bra :)
Fundusmålet eller hva det heter ( måler fra skambenet og opp..) var på 21 cm så ligger 4 cm over "normalen" til å være i uke 19..

Gleder meg til UL om 10 dager for å se lille knøttet <3

Så herlig :-) Blir spennende på ul ja. Lykke til :-)
 


Knøttemor:-) skrev:
Så kos!

Bare lurer på en ting.. Jeg er jo helt blank på dette... Fastlegen har heller ikke sagt noe spes,
skal jeg selv ta kontakt med jordmor el blir jeg "henvist" fra fastlege? Begynner vel å bli på tide sikkert..? Er i uke 18 nå, skal på UL nå på fredag... Jeg er litt lost og lærer hele tiden....

Gleder oss masse!

1. kontroll ca uke 8-12
2.  ultralyd ca uke 17-19 (jeg har ikke ordinær ul før jeg er 20+3)
3. kontroll ca uke 24
osv--

Det var dette jordmor sa til meg ihvertfall, og jeg bestilte selv time hos henne :)
Å lykke til på Ul
 
Jeg har også bestilt time hos jordmor selv. Fastlegen sa jeg kunne gå hos han eller hos jordmor eller annen hver gang. Skal til jordmor 1.september.
 
Hei,
Her i kommunen er det visst vanligst å gå annenhver gang til lege og jordmor. Da jeg var på første svangerskapskontroll uke 12, fikk jeg vite at det neste var ordinær ultralyd uke 19, så skulle jeg bestille time hos jordmor uke 24 og vi avtalte neste fastlegetime uke 28. Syntes det var veeeldig lenge mellom uke 12 og 24, men alt er jo normalt og hvis det skjer noe bestiller jeg jo en vanlig time. Spent på hvordan jordmora er.
Du kan sikkert gå inn på din kommunes nettsider og søke på jordmor eller helsestasjon :-)

Knøttemor:-) skrev:
Så kos!

Bare lurer på en ting.. Jeg er jo helt blank på dette... Fastlegen har heller ikke sagt noe spes,
skal jeg selv ta kontakt med jordmor el blir jeg "henvist" fra fastlege? Begynner vel å bli på tide sikkert..? Er i uke 18 nå, skal på UL nå på fredag... Jeg er litt lost og lærer hele tiden....

Gleder oss masse!



 
Det er opp til deg om du vil gå til jordmor eller ikke. Noen nøyer seg bare med legen de har, andre vil gjerne til jordmor. Denne gangen blir det bare lege på meg, da vi har stor mangel på jordmor her i byen. Så synes at de som gjerne vil ha det, og trenger det, skal få det, uten at jeg "blander" meg inn. Jeg vet jo hva jeg går til denne gangen, og får så mye oppfølging ellers, så orker ikke enda et menneske å forholde meg til. 
 
Back
Topp