1. gangskontroll

~Purpalicious~

Gift med forumet
Da har jeg bestilt første lege- og jordmortime. Det gjør det litt mer
virkelig, men tør ikke helt å slippe jubelen løs ennå. Har mange
tanker om at dette kan gå galt.

Flere som er ute i god tid?

Ja, jeg bestilte jordmor time i går. Skal dit allerede i slutten av neste uke=) da er jeg 7 på vei. Ble litt mer virkelig når den timen var satt! =)

Andre og flergangsfødende skal ikke på på kontroll før i uke 24 her i Bodø.
Jeg skal nå bestille legetime før jul en gang slik at hun får søkt meg til ul. I følge legen er jeg i 7+3 i dag, men i følge eggløsning og meg selv er jeg 4+6. det blir spennende å se hvilken dato
jeg får etter ul.

uke 24?? Det var sent! 

Jeg fikk time hos legen i går, skal på første kontroll 27/10 og på tidlig ul rundt 01.11. Så det var ikke så lenge til 

Har fått legetime i november når jeg er 10 uker på vei. Var tilfeldig at jeg fikk bestilt time så lenge før for var på legekontoret med sykt barn  da jeg var 4 uker på vei og da fikk de tilfeldigvis greie på graviditeten og spurte om ikke vi skulle sette opp time for kontroll.

Skal også på tidlig ul i neste uke fordi det er prøverørsbaby. Håper vi får se et hjerte som banker og at alt er bra for da blir det mer virkelig og vi kan nyte resten av første trimester.

Helenpia skrev:

Andre og flergangsfødende skal ikke på på kontroll før i uke 24 her i Bodø.
Jeg skal nå bestille legetime før jul en gang slik at hun får søkt meg til ul. I følge legen er jeg i 7+3 i dag, men i følge eggløsning og meg selv er jeg 4+6. det blir spennende å se hvilken dato
jeg får etter ul.

Uke 24?
Det var da veldig sent. De skal vel følge mye samme opplegg der som i resten av landet?
Jeg hadde ikke godtatt at første kontroll ble i uke 24, da er du jo over halvveis.
Dere spriker jo nesten 3 uker i hva dere tror er svangerskapslengden også, så jeg tror jeg ville vurdert å bytte lege eller gå til jordmor om du ikke får starte før uke 24 hos legen du har. Er jo endel andre som får ul for å få klargjort termin om man er usikker.

De pleier jo å sjekke urin og blodtrykk hver gang man har kontroll sånn at man kan vurdere tiltak om noe begynner å avvike fra det normale. Er jo også greit senere i svangerskapet å kunne se denne utviklingen fra starten av.
Men det er min mening da, om du synes det er greit så..  :-)

Blir spennende å se hva termin du får på ordinær da.

Jeg skal på tidlig UL 7+6 og første svangerskapskontroll 10+5

Skal ikke før i begynnelsen av desember jeg, både lege og jordmor time samme uke
faktisk. Første jordmortimen var felles time med flere, så er spent på den da :)

Jeg har legetime 10 + 5 jeg også. Og hvis jeg fortsatt da er gravid (fortsatt skal på timen altså), så blir jeg henvist til tidlig ul 1-2 uker etter det. Det er fordi vi mistet 11+4 sist gang...

Det er hos jordmor vi ikke skal på kontroll før i uke 24 altså.
Lege kontroll får jeg før.
Snakka jo med legen i går da jeg var der med sønnen min.Tok en ekstra prøve for å være sikker på at jeg er gravid.
Før jeg ble gravid sa hun at det vanige var å få time hos henne i uke 10, men siden jeg snakka litt med henne i går tenker jeg vi drøyer til midten av november hvertfall.

ååh gleder meg til jeg også skal på 1. gangs kontroll!!
JEg har ikke ringt legen enda en gang:P våger ikke heelt 100% å tro på disse testene enda:P hehe

jeg har ikke ringt legen enda, tenkte gjøre dte neste uke en gangemoticon er så uvirkelig enda...hehe

bestilte meg legetime i dag.. Skal på første kontroll 30 november..da har jeg rundet 12 uker..
Legen mente jeg ikke trengte noen time før ettersom jeg skal på tidlig ultralyd den 25 oktober.

Har bestilt tidlig UL i uke 10 - akkurat om 4 uker <3 Litt usikkert hvor langt jeg er på veg, så får se hva de sier på UL. Lege tar ikke inn til kontroll før uke 12. Har bestilt kontroll til uka etter UL da jeg mistenker at jeg kan være lenger på veg enn jeg tror. Men det vil vise seg. Spennende. 

Jeg var på min første legetime i dag. Jeg er 5+3. Jeg skulle for en ting til så kok han bare alle blodprøve og alt da. Så skal jeg igjen om 1 mnd :)

*tilhører ikke her helt ennå *

hvorfor skal det være færre kontroller i 2 svangerskap?
man må fremdeles følge med på symfyse-målet og urinprøver, vann i kroppen ol
emoticon

Vi må vente til  uke 24 her også, om det ikke er en spesiell grunn til å få tidligere kontroll..

Er det ikke normalt da og gå til kontroll når vi finner ut vi er gravide?!?!

Jeg er andregangs gravid og har fått jordmor time 25 okt! De mente jeg burde ha en legetime først, så dit skal jeg den 19 okt...
UL har jeg og bestilt, privat til den 25 nov for da er jeg 12 uker:) Har foresten termin 4 juni.

Sist ringte jeg ikke JM før ut i 2 trimester, tenkte jeg måtte vente med det. men da var alt opptatt, og jeg fikk ikke en eneste JM time hele svangerskapet...Denne gangen ville jeg unngå det, og ringte nesten med en gang! De bare satt meg opp på en time de...Ikke noe venting til uke 24 her nei...

Back
Topp