1 barn

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
Jeg vil minst ja 2 for jeg mener barn har rett på å ha søsken, men jeg har da ikke en dritt med hva andre mener og gjør fordeom?! Er du fornøyd med en så må du jo få ha den ene uten å få dårlig samvittighet for det. Vi er alle forskjellige og har forskjellige meninger om ting. Det er ikke sikkert at ditt barn får det noe bedre med søsken hvis dere ikke ønsker å ha flere :-)

Jeg vil minst ja 2 for jeg mener barn har rett på å ha søsken, men jeg har da ikke en dritt med hva andre mener og gjør fordeom?! Er du fornøyd med en så må du jo få ha den ene uten å få dårlig samvittighet for det. Vi er alle forskjellige og har forskjellige meninger om ting. Det er ikke sikkert at ditt barn får det noe bedre med søsken hvis dere ikke ønsker å ha flere :)
Rett på å ha søsken? Den har jeg ikke hørt før

Rett på å ha søsken? Den har jeg ikke hørt før

Huff, hva om foreldrene ikke kan få flere?

Da Jon Blund leste opp barnas rettigheter på skomaker gata, så var ikke det noe alle barn har rett på :p

Vi har en, og folk maser på oss. Vi ønsker å vente til gutten vår har bedre helse... Da får vi masse prat tilbake om at de hadde kolikk barn og likevel fikk to tette...

Huff, hva om foreldrene ikke kan få flere?

Da Jon Blund leste opp barnas rettigheter på skomaker gata, så var ikke det noe alle barn har rett på :p

Vi har en, og folk maser på oss. Vi ønsker å vente til gutten vår har bedre helse... Da får vi masse prat tilbake om at de hadde kolikk barn og likevel fikk to tette...

Nei er vell ikke en rettighet :)

Er 11 år mellom mine, vært litt helse issues med junior også pluss usikker på om jeg orket/ville ha flere.

Vi venter nr 2 nå. Er enebarn selv og skulle ønske jeg hadde søsken. Men der er ingen krise for meg, altså. Har mange gode venner og en mann med søsken. Men jeg går liksom "eneansvar" for gamle foreldre, og det gruer jeg meg til!

Jeg syns det er så pyton og lite givende å være gravid at dette fort kan bli det eneste barnet vi får.
Det er sånn det kjennes nå, og hvis ikke det endrer seg, blir det sånn.

Barnet får uansett søskenbarn og tanter og onkler rundt seg som vil huske oss foreldrene når vi går bort.
For det er den ENESTE fordelen jeg ser med søsken; at man slipper å sitte alene med sorgen og minnene når foreldrene dør.

Både jeg og mannen har flere søsken og søskenbarn vi har vokst opp sammen med og hatt glede av, men vi ser ikke poenget med å ha misfornøyde foreldre bare for å gi et barn søsken. Tror ikke det vil være positivt for barna heller.

Jeg syns det er så pyton og lite givende å være gravid at dette fort kan bli det eneste barnet vi får.
Det er sånn det kjennes nå, og hvis ikke det endrer seg, blir det sånn.

Barnet får uansett søskenbarn og tanter og onkler rundt seg som vil huske oss foreldrene når vi går bort.
For det er den ENESTE fordelen jeg ser med søsken; at man slipper å sitte alene med sorgen og minnene når foreldrene dør.

Både jeg og mannen har flere søsken og søskenbarn vi har vokst opp sammen med og hatt glede av, men vi ser ikke poenget med å ha misfornøyde foreldre bare for å gi et barn søsken. Tror ikke det vil være positivt for barna heller.
Eneste fordelen?

Ser mange sier at man bør gi barnet sitt søsken så de skal slippe å sitte alene med ansvaret for gamle foreldre... Vel, jeg er ikke vokst opp som enebarn, men storebroren min døde for noen år siden.. Man har altså ingen garantier for noe uansett. Pappa døde ikke lenge etter, uten noe behov for "pleie" i forkant, da også det kom brått på... Tenker at ingen har noe med hvor mange barn man skal ha, og å komme med argumenter for hvorfor det ene er bedre enn det andre blir for dumt. Enhver familie velger selv hva som er best for de.

Back
Topp