1,5 åring til Afrika?

Senna

Gift med forumet
Svigerfar vil spandere Afrika-tur på hele familien til høsten. Da vil lillegutt være 18 mnd gammel.
Er det forsvarlig å ta med et såpass lite barn dit? Tenker på alle bakteriene som er der, og hygieneforholdene i forhold til her i Norge.
Noen som vet? [:)]

det kommer jo helt an på hvor dere skal. Afrika er et kontinent så det varierer jo ganske mye .To steder kan ikke sammenlignes. Han har vel sikkert ikke tenkt å ta dere med på noe shabby tur, og hvis det er en vanlig pakketur så skal det nok være ganske safe. Selvfølgelig sikkert eksotiske forhold , men ikke farlige overalt.

kommer ann på hvor i afrika.Afrika er stort og har store forskjeller

Kjenner flere som har vært i Egypt med små barn. Men ville kanskje tenkt meg om hvis det var Kongo det var snakk om.

Man må ta malaria-vaksine, ha med bleier og mat, sove i myggnetting... Så går det nok helt bra :)

Det er vel ikke anbefalt før de er 5 år?
- Mener at jeg leste det i nyeste F&B... Men det kommer jo sikkert an på hvor i Afrika [:)]

Det kommer jo helt an på hvor i Afrika dere skal reise det. Hvor har dere tenkt å reise?

ORIGINAL: Elimor

Det kommer jo helt an på hvor i Afrika dere skal reise det. Hvor har dere tenkt å reise?

Det vet jeg ikke ennå, men det blir helt sikkert et "turiststed" med skikkelig hotell og sånn. Jeg kjenner ikke Afrika i det hele tatt, så jeg vet ikke hvor i landet det er vanlig å reise.
Får høre med helsesøster og sånn om hva som er anbefalt.

Jeg var i Tanzania, før jeg fikk barn. Og sånn jeg ser tilbake på det hadde det ikke vært veldig problematisk å ha med barn. Kommer som andre også sier ann på hvor dere reiser og at dere tar forhåndsregler.
Hør med helsestasjonen ja[:)] 

ORIGINAL: GalneSara

Det vet jeg ikke ennå, men det blir helt sikkert et "turiststed" med skikkelig hotell og sånn. Jeg kjenner ikke Afrika i det hele tatt, så jeg vet ikke hvor i landet det er vanlig å reise.
Nei, det hører jeg jo, at du ikke kjenner Afrika, når du sier det er ett land...

Spøk til revolver... Det er store forskjeller, det er ett helt kontinent vi snakker om, fra Marokko og Algerie i Nord, til Sør-Afrika i sør.

Jeg har vært i Nord-Afrika med småbarn opptil flere ganger, og har også bodd der med småbarn i seks måneder, uten så veldig store bekymringer. Uten bekymringer i det hele tatt faktisk. Første gangen var lillemor 15 mnd, og jeg var 6,5 mnd på vei med nr to.

Jeg hadde ikke giddet dra til Somalia, selv om jeg vet at det bor unger i Somalia også, men det handler jo mer om krig, enn noe annet. Jeg regner med dere ikke skal i noen krigssone, men på turiststeder... Algerie var forsåvidt omtrent krigssone den gangen jeg var der, og det hendte jeg hørte om bilbomber, og vi var også veldig nærme en gang det small, og noen ganger hørte man granater i fjellene og sånt, men det var trygt der vi bodde, det var ingen slossing i byene, bare på fjellet.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: GalneSara

Nei, det hører jeg jo, at du ikke kjenner Afrika, når du sier det er ett land...

Spøk til revolver... Det er store forskjeller, det er ett helt kontinent vi snakker om, fra Marokko og Algerie i Nord, til Sør-Afrika i sør.

Jeg har vært i Nord-Afrika med småbarn opptil flere ganger, og har også bodd der med småbarn i seks måneder, uten så veldig store bekymringer. Uten bekymringer i det hele tatt faktisk. Første gangen var lillemor 15 mnd, og jeg var 6,5 mnd på vei med nr to.

Jeg hadde ikke giddet dra til Somalia, selv om jeg vet at det bor unger i Somalia også, men det handler jo mer om krig, enn noe annet. Jeg regner med dere ikke skal i noen krigssone, men på turiststeder... Algerie var forsåvidt omtrent krigssone den gangen jeg var der, og det hendte jeg hørte om bilbomber, og vi var også veldig nærme en gang det small, og noen ganger hørte man granater i fjellene og sånt, men det var trygt der vi bodde, det var ingen slossing i byene, bare på fjellet.

Jaja, bare litt kjapp i vendingen der.. Vet da godt at Afrika er en hel verdensdel. [8D]

Er nok nord i Afrika som er mest aktuelt, ja. Får vel finne ut av hvor han har tenkt at vi skal dra, og så snakke med helsesøster og lege.

Vaksiner må han vel ha uansett? Er det bare mot malaria, eller flere?

Mine barn har aldri tatt noe annet enn det vanlige vaksinasjonsprogrammet for å reise til Nord-Afrika. Det er ikke malaria-område.

Noen anbefaler rabies-vaksine, men det har vi aldri tatt, i alle fall.

Mine barn hadde jo fått Hepatitt B og BCG-vaksine fra før da, men man trenger ikke de for å reise til Nord-Afrika i alle fall!

ORIGINAL: et_lite_vesen

Så lenge du holder deg nord skal det vel gå greit. Mannen min jobbet en stund i Nigeria og der måtte han fraktes med pansret bil og bodyguards (med våpen) hvis han skulle fra en plass til et annet. Rene galskapen!

Haha, sorry for at jeg ler[:D][:D]. Jobber han med olje? Dette skjer ikke i hele Nigeria altså. Han bodde sikkert der hvor utenlandske med lys hud er veldig attraktivt marked å evt kidnappe. Pga de er mer verdt enn oss mørkhudet. Tenker på penger

ORIGINAL: Nnem

Så lenge du holder deg nord skal det vel gå greit. Mannen min jobbet en stund i Nigeria og der måtte han fraktes med pansret bil og bodyguards (med våpen) hvis han skulle fra en plass til et annet. Rene galskapen!

Haha, sorry for at jeg ler[:D][:D]. Jobber han med olje? Dette skjer ikke i hele Nigeria altså. Han bodde sikkert der hvor utenlandske med lys hud er veldig attraktivt marked å evt kidnappe. Pga de er mer verdt enn oss mørkhudet. Tenker på penger

Nigeria er ikke så ekstremt stor, og det er ikke akkurat noe å le av. Satt med frykten i halsen hver gang han reiste ut, veeeldig morsomt du.

Han jobbet som 2 maskinist!

Nigeria er et stort land ja[:)] 4 ganger større en Norge og ca 130 mill mennesker. Lo ikke av at han måtte bli passet på slikt, men at du ga inntrykk på at dette skjer i hele Nigeria.

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Samboern min jobber med kabler via nexans,og de også har opplevd å måtte ha væpna vakter og div med seg på visse jobber. Så trenger ikke ha noe med olje å gjøre,og jeg heller syns ikke det er så morsomt for å være ærlig. Hvite mennesker der nede er "rike" i dems øyne okke som,så det kan skje uansett om du er millionær eller ikke.

Brukte bare olje som eksempel. Ja, det er det jeg mente. At folk med lys hud er attraktivt for dem å kidnappe. Men jeg vil også si at dette ikke skjer i hele Nigeria. Derfor lo jeg. Hun skrev som om dette skjedde i hele Nigeria.

Nigeria er ikke så ekstremt stor, og det er ikke akkurat noe å le av. Satt med frykten i halsen hver gang han reiste ut, veeeldig morsomt du.

Han jobbet som 2 maskinist!

Nigeria er et stort land ja[:)] 4 ganger større en Norge og ca 130 mill mennesker. Lo ikke av at han måtte bli passet på slikt, men at du ga inntrykk på at dette skjer i hele Nigeria.

Litt under tre ganger større en Norge, hvis det skal være så viktig, men syntes fremdeles ikke det er et stort land, bare mye befolkning.

Ok[:)] Beklager for at jeg lo altså. Mente ikke noe slemt.

HI lurte enkelt og greit på om man burde reise til Afrika, og jeg ga et svar. Men hvis du vil ta med deg ungen din til Nigeria så får det heller være din sak!
Det er da mange som gjør det, både nordmenn med barn med nigerianere, og nigerianere bosatt i Norge. Det vokser da opp unger der nede og, tydeligvis, så det er ikke alltid bare farlig...

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Samboern min jobber med kabler via nexans,og de også har opplevd å måtte ha væpna vakter og div med seg på visse jobber. Så trenger ikke ha noe med olje å gjøre,og jeg heller syns ikke det er så morsomt for å være ærlig. Hvite mennesker der nede er "rike" i dems øyne okke som,så det kan skje uansett om du er millionær eller ikke.

Brukte bare olje som eksempel. Ja, det er det jeg mente. At folk med lys hud er attraktivt for dem å kidnappe. Men jeg vil også si at dette ikke skjer i hele Nigeria. Derfor lo jeg. Hun skrev som om dette skjedde i hele Nigeria.

Og du gir unntrykk for at du vet alt om Nigeria, og det gjør du heller ikke akkurat hvis du tror det er 4 ganger større enn Norge!

HI lurte enkelt og greit på om man burde reise til Afrika, og jeg ga et svar. Men hvis du vil ta med deg ungen din til Nigeria så får det heller være din sak!

Jeg skrev en unnskyldning i forrige innlegget mitt, men nå ble jeg skikkelig sint. Hvorfor kan jeg ikke forsvare landet jeg kommer fra da. Jeg bommet på 3/4 ganger større enn Norge, men Nigeria er jo mye mer enn bare det da. Hvis jeg så velger og ta med mitt barn til hennes moderland må jeg få lov til å gjøre det. Hun har familie der nede.

Til HI, sorry for at tråden din har blitt dratt ut slikt[:)]

Faren min har jobbet i store deler av Afrika og han opplevde at det var veldig mye kriminalitet i mange områder.. ofte de ble passet på av bevepnet vakter.. de ble stoppet av en ambulanse engang og ble spurt om hva de gjorde i det område de var i.. Han kunne da fortelle at hans (ambulansesjåføren) oppgave var å plukke opp sånne som de med halsen skåret over...

Mamma var ikke særlig høy i hatten de gangene han var nede i Afika og jobbet for å si det sånn..

Back
Topp